De danske statsmoskeer
Fra : Per Hagemann

Dato : 23-11-05 12:20

Der er endnu ikke bygget kæmpemoskeer på Amager og i Århus, men i vores
fængsler er der allerede ansat fængselsimamer og indrettet statsmoskeer.

Den første fængselsimam var Leon Soudari Hansen. Han er ifølge islaminfo.dk
repræsentant for den saudiske mission. Senere er flere fængselsimamer kommet
til, og det er ikke ligegyldige begivenheder når endnu en fængselsmoske
betalt af staten åbnes. Alle spidserne blandt imamerne møder op, som det
fremgår af følgende artikel taget fra sahafa.dk om en ny moske i Nyborg
Statsfængsel:

citat start

Ny moské indrettet i Nyborg Statsfængsel

Onsdag den 9. juni 2004 blev der holdt en meget betydningsfuld fest i
det skjulte på Østfyn. Kun specielt indbudte blev lukket ind bag de
bevogtede døre, og festen var stort set ukendt ude i offentligheden, selv om
der har været arbejdet i to år på at forberede den.

Anledningen var åbningen af en moske på Nyborg Statsfængsel. Sahafa
havde en medarbejder med til festligheden.

Fængselsinspektør Arne Tornvig Christensen bød de gæsterne velkommen
lidt over klokken fire om eftermiddagen, da alle var kommet. Der var gæster
fra Århus, Odense og København, og de indbudte var såvel kristne som
muslimer, der var kommet for at fejre begivenheden.

Moskeen er indrettet i en bygning udenfor en af celleblokkene, og ud
over selve bedelokalet, som kan rumme omkring 25 - 30 personer, er der et
lille kontor, hvor Imam Abu Bashar fra Odense vil være til stede et par
timer om ugen samt et toilet, hvor de bedende kan vaske sig til bøn.

Kriminalforsorgen har stillet selve lokalerne til rådighed, og imamen
fra Odense har sammen med muslimer fra området sørget for indretningen, der
absolut ikke lader noget tilbage i forhold til de smukkeste bedesteder, vi
har set i Danmark. Det er særdeles smagfuldt indrettet med skriftsteder på
væggene, en meget smuk pult - en såkaldt mimbar - til imamen, boghylder der
bugner af bøger og tæpper på gulvene.

Arne Tornvig Christensen takkede på vegne af fængslet og
kriminalforsorgen for den store indsats, der var blevet lagt i projektet, og
var glad for at kunne begynde at tage moskeen i brug snarest.

Pastor Hjort, der er fængselspræst i Nyborg Statsfænsel talte om det
lange samarbejde mellem ham og Imam Abu Bashar, mens de gennem de seneste to
år har indrettet henholdsvis et kirkerum og en moske. Han sagde bl.a., at
det har været svært at være præst uden en kirke og imam uden en moske, og
derfor var det en glædens dag, da begge steder nu er klare til brug.

Imam Abu Laban fra København sagde bl.a., at når man ser et fængsel
indefra forstår man virkelig at skatte friheden, og han sagde, måske delvist
henvendt til de indsatte, som også var med til begivenheden, at han håbede,
at den smukke moske kunne være med til at bringe dem i den rigtige retning.

Imam Raid fra Århus talte om, hvordan nogle af disse unge, som kom ind
i fængselet på grund af kærlighed til lette penge og kriminalitet, måske
kunne opdyrke en kærlighed til Gud og gode gerninger, når de nu fik så flot
et sted til deres tilbedelse.

Imam Abdul Wahid Pedersen fra København sagde, at han ikke håbede at
så fint indrettet en moske kunne få nogen af brugerne til at ønske at komme
igen og igen til Nyborg Statsfængsel.

Efter en lille time med taler fra både de ovennævnte og flere andre,
gik alle samlet over i den nye kirke i fængselet, hvor der blev serveret en
buffet af gode syriske specialiteter, og klokken 18 blev alle gæster lukket
ud.

De indsatte, som var med til arrangementet og bespisningen tog resten
af den gode mad med sig tilbage til deres respektive afdelinger.

- Af Abu Abdul Karim
Offentliggjort d. 09-06-2004 - 22:42

citat slut

Fra : Jim

Dato : 24-11-05 00:31

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> delvist henvendt til de indsatte, som også var med til begivenheden, at
> han håbede, at den smukke moske kunne være med til at bringe dem i den

Hvis de vender røven i vejret og deres grimme fjæs i retningen mod mekka, så
skal jeg nok levere et spark, så de kan komme i den rigtige retning hjem,
hvor de hører til.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-11-05 16:43

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Hvis de vender røven i vejret og deres grimme fjæs i retningen mod mekka, så
> skal jeg nok levere et spark, så de kan komme i den rigtige retning hjem,
> hvor de hører til.

Hvorved du lige har defineret tråden som under lavmålet - så den bliver
auto-sortlistet af mig.

Cmd-alt-minus, så kan jeg ikke mere se indlæg i tråden .
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin

Dato : 24-11-05 08:40

Jim skrev:

> Hvis de vender røven i vejret og deres grimme fjæs i retningen mod mekka, så
> skal jeg nok levere et spark, så de kan komme i den rigtige retning hjem,
> hvor de hører til.

Ja fint nok Jim. Du kommer bare ikke med nogle løsninger der er 5
potter pis værd. Der er ingen tvivl om at vi er i krig med den
islamiserede del af verden, og den krig vil vedblive til de opgiver
Sharia og at alle andre end dem er vantro hunde der må slagtes efter
forgodtbefindende.
Men hvordan vil du få de mill af muslimer i EU integreret med dine
middelalderlige holdninger, for at sparke dem ud eller smelte dem om
til kalenderlys kommer du aldrig nærmere end en våd drøm, og den
slags englefisse er fanme ynkeligt.

Fra : Jim

Dato : 24-11-05 12:38

"Martin" <Nexus1@lab.org> skrev i en meddelelse

Jim skrev:

> [...]

middelalderlige holdninger, for at sparke dem ud eller smelte dem om
til kalenderlys kommer du aldrig nærmere end en våd drøm, og den

**********************
Middelalderlig opførsel skal behandles med andre metoder end de sædvænlige.
Nå, du har noget erfaring med englefisse...
Kan du ikke suse over i dk.snak.seksualitet med det..

Vi skal overhoved ikke have islamerne integreret i Europa, de skal ud af
Europa.
De er nemlig årsagen til at det går ad helvede til med beskæftigelsen og
kriminaliteten i store dele af Europa.

J.

Fra : Martin

Dato : 24-11-05 13:04

Jim skrev:

> [...]
> Nå, du har noget erfaring med englefisse...
> Kan du ikke suse over i dk.snak.seksualitet med det..

det er måske en fruppe du har stor erfaring med?

> [...]
> Europa.
> De er nemlig årsagen til at det går ad helvede til med beskæftigelsen og

Jamen så kom dog igang. Hvad er dit første gennemførlige forslag?

Fra : Jim

Dato : 24-11-05 13:42

Jim skrev:

> [...]

> kriminaliteten i store dele af Europa.

Jamen så kom dog igang. Hvad er dit første gennemførlige forslag?

Vi skal starte med at indføre en ny udlændingelov, som vil resultere i, at
det er muligt at fratage udlændinge det danske statsborgerskab, hvis de har
begået kriminalitet eller deltaget i antidemokratisk arbejde i eksempelvis
HUT eller MithajUlKuran.
Typer som Amer fra Vollsmose skal ikke have dansk statsborgerskab men
udvises til sit oprindelige hjemland.
Han har om nogen været en byld på det danske samfund og en udgift, han
aldrig nogensinde vil kunne betale sig fra.
Al overførselsindkomst standses øjeblikkeligt, når man har kendskab til
kriminalitet, ferier i hjemlandet, ophold på koranskole og forsøg på
tvangsægteskab.
Og der er masser af muligheder, som bare venter på at blive anvendt i
lovgivningen.

J.

Fra : Martin

Dato : 24-11-05 13:59

Jim skrev:

> [...]
> tvangsægteskab.
> Og der er masser af muligheder, som bare venter på at blive anvendt i

Det kan sagtens gennemføres. Og når vi så er kommet af med de 10% af
røvhullerne, hvad så med de sidste 90%. Hvad er den endelige løsning?

Fra : Jim

Dato : 24-11-05 14:10

Jim skrev:

> [...]

Det kan sagtens gennemføres. Og når vi så er kommet af med de 10% af
røvhullerne, hvad så med de sidste 90%. Hvad er den endelige løsning?

Jamen når vi er kommet af med de 10% af befolkningen, så er der ikke flere
islamere.
Og så skal det fejres.

J.

Fra : Martin

Dato : 24-11-05 15:07

Jim skrev:

> [...]
> røvhullerne, hvad så med de sidste 90%. Hvad er den endelige løsning?
>
> Jamen når vi er kommet af med de 10% af befolkningen, så er der ikke flere

Very funny very funny. Din def udelukker 10% af muslimerne fra det
danske samfund, hvad vil du stille op med de sidste 90% af de muslimske
mennesker af anden etnisk herkomst der bor i danmark?

Fra : Jim

Dato : 24-11-05 15:12

Jim skrev:

> [...]

danske samfund, hvad vil du stille op med de sidste 90% af de muslimske
mennesker af anden etnisk herkomst der bor i danmark?

Hvem har bildt dig ind, at kun 10% af 'muslimerne' bliver berørt af en ny
udlændingelovgivning, som jeg har beskrevet den?
Har du lagt mærke til, hvor mange muhamedanerkællinger, der går med
tørklæde?
Alene det indikerer en ekstremisme, som ikke engang se i Tyrkiet, når man
tænker på, at der er tørklædeforbud på uddannelsesinstitutionerne i Tyrkiet
og andre steder ligeså.

J.

Fra : Martin

Dato : 24-11-05 16:03

Jim skrev:

> [...]
> tænker på, at der er tørklædeforbud på uddannelsesinstitutionerne i Tyrkiet

Hvor vil du sende danske statsborgere hen der går med Bhurka? Hvordan
skal vi fælde mændene, de går jo ikke med tørklæde?

Fra : Jim

Dato : 24-11-05 16:08

Jim skrev:

> [...]

Hvor vil du sende danske statsborgere hen der går med Bhurka? Hvordan
skal vi fælde mændene, de går jo ikke med tørklæde?
Hvis de danske statsborger er udlændinge, så skal statsborgerskabet tages
fra dem, når de ikke kan finde ud af at efterlade deres middelalderlige
kultur derhjemme.
Mændene er jo ofte mænd, der går i moske, hvor der prædkes had mod Danmark
og vantro, så det må være nok til at fratage dem retten til at bo i Danmark.

J.

Fra : Martin

Dato : 25-11-05 16:50

Jim skrev:

> [...]
> tænker på, at der er tørklædeforbud på uddannelsesinstitutionerne i Tyrkiet

Det er helt fint med tørklædeforbud, og når det indføres smider de
allesammen kluden. Husk på at de er parat til at gå meget langt for
at fæstne den muslimske rod i den vestlige verden. Uanset hcad du
finder på så kommer vi ikke af med dem medmindre vi burer dem inde i
ghettoer og indleder pogrom. Jeg håber da ikke at eftertiden vil
sammenligne udryddelsen af warszawa-ghettoen med udryddelsen af
volsmose-ghettoen. Du kan glemme ALT om at komme af med dem. Kun gennem
assimilation vil vores samfund overléve, og det ikke engang i den form
vi kender det idag. Det bliver MEGET værre før det bliver bedre.
Som nation har vi overlevet svenskere, tyskere og kullede grever. Denne
kamp er anderledes, og det ligger ganske enkelt ikke i dansk
natur/kultur at landsforvise statsborgere gennem særlove. De er her,
og de bliver her. Det er så op til os at bestemme retningslinierne for
deres bliven.