Thailandsk skib kapret ud for Somalia
Fra : Trans

Dato : 15-11-05 02:06

Jeg hørte lige nu på Radio Thailandss nyhedsudsendelse, at et
thailandsk skib er blevet kapret ud for Somalias kyst. Den thailandske
besætning er i god behold, har kaptajnen oplyst via internettet.
Piraterne forlanger US$ 600.000 for at tilbagegive skibet. Det
thailandske rederi har tilbudt US$ 400.000.

Bent

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-11-05 03:07

Trans wrote:
> [...]
> Piraterne forlanger US$ 600.000 for at tilbagegive skibet. Det
> thailandske rederi har tilbudt US$ 400.000.

Så lander de sikkert på 500k. Og hvad kan vi så lære af det?

Fra : Jesper

Dato : 15-11-05 06:12

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Så lander de sikkert på 500k. Og hvad kan vi så lære af det?

At der skal bedre beskyttelse mod pirater ud for Somalias kyst. Det er
svært for skibsfarten at undgå at komme forbi, fordi alle skibe der
sejler mellem Asien og Europa via Suez kommer forbi.
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-11-05 12:50

Jesper wrote:

> At der skal bedre beskyttelse mod pirater ud for Somalias kyst.

Og hvordan vil du så skaffe den?

Fra : Jesper

Dato : 15-11-05 16:54

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Og hvordan vil du så skaffe den?

FN
http://dvd.tradewho.com/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-11-05 22:16

Jesper wrote:

> FN

Ja, det skal jo nok hjælpe fedt.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-11-05 22:19

Jesper wrote:

> FN

Det samme F.N. som ikke kunne bruges, og som mange herinde kaldte for helt
til grin, fordi at sikkerhedsrådet ikke ville krig i Irak, og som af U.S.A.
er forsøgt omgjort til en ligegyldig kaffeklub?

--
Allan Riise
Life is like a box of Chocolates

Fra : Sten Schou

Dato : 16-11-05 00:51

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det samme F.N. som ikke kunne bruges, og som mange herinde kaldte for helt
> til grin, fordi at sikkerhedsrådet ikke ville krig i Irak, og som af
> U.S.A. er forsøgt omgjort til en ligegyldig kaffeklub?

Det FN, som nu i over to år har stået på sidelinjen i Sudan og set på,mens
araberne dernede har udvidet deres lebensraum.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 16-11-05 07:37

Sten Schou wrote:
> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det FN, som nu i over to år har stået på sidelinjen i Sudan og set
> på,mens araberne dernede har udvidet deres lebensraum.

F.N. kan i sig selv ikke bestemme noget, det er landene der er i F.N.´s
sikkerhedsråd.

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-11-05 10:08

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message

> F.N. kan i sig selv ikke bestemme noget, det er landene der er i F.N.´s
> sikkerhedsråd.

Nej, man har for travlt med at forfremme dem der har hjulpet Kofi Anans søn
med lidt fiddlifut.

Har man iøvrigt nogensinde set muslimer fra ummaen beklage, at man desværre
kom til at dræbe 2 mio. kristne og andre vantro i sydsudan, - foruden de
titusinder af muslimer som bliver dræbt i vestsudan? Det tæller vist ikke
rigtigt, de 3000 dræbte palæstinensere, hvoraf mange var krigere, er langt
vigtigere.

Fra : Egon Stich

Dato : 15-11-05 17:03

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Og hvordan vil du så skaffe den?

Det er da nemt.
Send flåden.

MVH
Egon

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-11-05 22:17

Egon Stich wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det er da nemt.
> Send flåden.

Så er det meget billigere at lade dem nappe et skib en gang imellem.
Hvem skulle iøvrigt betale for den nødvendige flådeindsats?

Fra : Egon Stich

Dato : 16-11-05 17:09

> Så er det meget billigere at lade dem nappe et skib en gang imellem.
> Hvem skulle iøvrigt betale for den nødvendige flådeindsats?

Den der, bryder jeg mig ikke om.
Du kan argumentere for politiets afskaffelse, på samme måde.
Du bør også huske på, at pirateriet af og til koster menneskeliv.
Hvad mener du, at eet af slagsen "er værd"?
Forøvrigt har vesten flådeenheder i området.
De passer blot ikke deres arbejde.

MVH
Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-05 02:52

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]
> Hvad mener du, at eet af slagsen "er værd"?
> Forøvrigt har vesten flådeenheder i området.

Netop - det koster ikke meget ekstra, at militær sættes ind som
politiassistance mod helligkrigere, autonome osv fx bilbrændere i
Paris

Tillad søfolk at skyde før de spørger, mod pirater, og tillad kun
forsikring, når der er elektronisk overvågning og selvdræberautomatik
mod folk, der kravler over skibssiden udefra

Indonesermuslimpirater er ikke genier - de kan udryddes lettere end
kloakrotter. De er ikke fredet som bengalske tigre - eller er de?

Når dansk politi opfordrer ungmuslimbander til mord, ved at lade dem
gå, når de pågribes stenende mit hus, så er dansk politi meddelagtigt
i søndagens MORD FOR SJOV i Sundby på 46 årig dansk mand, der intet
havde gjort helligkrigerne.
Politi skal stresse også dem under 15 år og ikke sige "drengestreger"
, som de sagde til mig, da jeg protesterede over, at stenkasterne
ikke fik deres navne registreret.

Udvis slægterne. Stem DF. Pind faldt ikke på 3strikesAndYouAreOut
forslaget, men på Ritt-opreklamering og årelang
Bondam-showmansendetids-foræring. Folk kan lide skuespillere - Poul
Reichard fra Morten Korckfilmene og GhitaNørby ku let ha fejet
kedsommelige Anker Jørgensen , Hartling og Nyrup typer af
statsministerposten, hvis de var opstillet. Sådan er demokrati

"Demokrati betyder simpelthen knipelslag af folket, ved folket, for
folket. Oscar Wilde

"Misundelelse er demokratiets basis. Bertrand Russell

" Aarhus Journalisthøjskole og Danmarks Journalistforbunds opstigen
har gjort skrivekarlene i skreven som i elektronisk presse til eet
fedt. Alle med samme sødsuppegode guddomsgørelser. Demokrati, ANC,
menneskerettigheder, humanisme o.l. må kun males i hvidt.
Mogens Glistrup 1994-bog

"Demokrati: To ulve og et får der stemmer om hvad de skal have til
middag..

Pva Når to deler ansvaret, bliver der kun 1
pct. til hver. Piet Hein

pva The justification of majority rule in
politics, is not to be found in its ethical superiority.
Walter Lippmann

Pva > "When are people going to learn? - Democracy doesn't
work!" Homer Simpson

Pva De demokratiske indretninger er karantæneanstaler imod
tyranniske lyster.

Pva Democracy is a device that ensures we deserve. George
Bernard Shaw

Pva Democracy is..a formof religion; it is the worship of
jackals by jackasses.

pva Democratic institutions are centres of quarantine against
the old plague of tyrannical desires. As such, they are extremely
useful and extremely tedious.Nietzsche

pva Demokrati betyder folkeherredømme og intet andet. Det går
ikke an, at kalde alt, hvad man synes om for demokratisk. Georg
Brandes

Pva Demokrati er fortvivelelsen over, at der ikke findes
nogle helte, der regerer dig, og tilfredsstillelsen ved, at man må
affinde sig med deres fejl. Thomas Carlyle

Pva Demokrati er føst og fremmest en følelsessag. Arthur
Miller

Pva Det ulovlige gør vi med det samme. Det grundlovsstridige
tager lidt længere tid. Henry Kissinger

Pva En regering der plyndrer Peter for at betale Paul, kan
altid regne med Pauls støtte. George Bernard Shaw

pva En stor del af verden elendighed er resultatet af
demokratiske beslutninger. Olof Palme

Pva England is the most class-ridden country under the sun.
It is a land of snobbery and privilege, ruled largely by the old and
silly. Geoge Orwell, The Lion and the Unicom, 1941

Pva Er de fleste de bedste eller bare de fleste? Niels
Hausgaard

pva First, we get rid of all the politicians! - Mao tse Dung

Pva Hver mand tæller for en, og ingen for mere end én.
Jeremy Bentham

Pva Hvis et valg ændrer noget, bliver det kendt ugyldigt.
Ukendt

Pva If God had wanted us to vote, he would have given us
candidates.

Pva If Voting Changed Anything, They`d Make it Illegal.
Badge, London, 1983

Pva Ingen ved, hvad »folk« helst vil have, hvis de satte sig
ind i sagerne i
alle deres sammenhænge. Mogens Glistrup 1994-bog

Pva It is not enough to have every intelligent person in thé
country voting for me - I need a majority. Adlai Stevenson

pva Jeg for min del er ikke demokrat. Jeg vil ikke tjene
demokratiet. Kunde jeg, ville jeg bruge det - til at tjene folket.
Georg Brandes

Pva Jeg må følge folket. Er jeg da ikke deres leder?
Benjamin Disraeli (1804-1881)

Pva Kun den statsforfatning kan jeg anerkende, der gør det
lettere for enhver at tænke ret, men aldrig er afhængig af, at han gør
det. Goethe

pva Lade folket tro, det regerer, og det vil lade sig regere.
William Penn

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-11-05 13:46

Egon Stich wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Den der, bryder jeg mig ikke om.

undskyldundskyldundskyld - jeg skal altid gøre det mere.

> Du kan argumentere for politiets afskaffelse, på samme måde.

Nej. Politiet laver masser af arbejde, der giver overskud; men en flåde
af krigsskibe til at patruljere Somalias kyststrækning - det koster og
giver et megaunderskud i forhold til måske tre-fire millioner dollar
årligt til sørøvere.

Mere sammenligneligt ville det være, hvis man vurderede på særskilte
politiopgaver, der skulle man nok kunne et og andet, der ikke kan betale
sig.

> Du bør også huske på, at pirateriet af og til koster menneskeliv.

Ja; men man bruger da ikke milliarder for nogen få menneskeliv, bare
fordi det er pirater, der står bag. Det ville være en styg fornærmelse
mod trafikdræbte osv.

> Hvad mener du, at eet af slagsen "er værd"?

Et af piratskibene? Aner det ikke; men det kan vist ikke være alverden.

> Forøvrigt har vesten flådeenheder i området.
> De passer blot ikke deres arbejde.

Det kan være, de har andre opgaver end at holde øje med de utallige
joller og småskibe ud for Somalia, der lige pludselig kan finde på at
hejse Jolly Roger. De kan næppe heller gøre fra eller til. Sørøverene
kan helt sikkert godt finde ud at holde en lille pause, når de er
omgivet krydsere, slagskibe, hangarskibe og har diverse helikoptere og
jagere vimsende omkring sig.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-11-05 14:25

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> og
> giver et megaunderskud i forhold til måske tre-fire millioner dollar

Satelit øje i det høje bør føre til at ganske få militærskibe i det
indiske ocean (fra alle regionens lande) kan true pirater væk fra
deres mordmissioner

> [...]
> kan helt sikkert godt finde ud at holde en lille pause, når de er
> omgivet krydsere, slagskibe, hangarskibe og har diverse helikoptere

Elektronik kan betyde at når skib umotiveret nærmer sig, så 1.
alarmeres i tide 2. trues det væk.

Når de om natten kravler op af skibsside kan små sprængladninger
aktiveres - og matroser bør uddeles skydevåben når optræk til bording.
Men idag straffer man at en indtrængende smides i vandet.

Pirater er terrorister, ligesom de 12 årige der myrdede for sjov på
Amager i weekenden og de næsten lige så unge der smider sten gennem
mine vinduer i håb om mord

Fra : Egon Stich

Dato : 17-11-05 15:57

> [...]
> kan helt sikkert godt finde ud at holde en lille pause, når de er
> omgivet krydsere, slagskibe, hangarskibe og har diverse helikoptere og

Hvad du skriver, opfatter jeg som fuldgyldig exponering af borgerlige
synspunkter.
Alt kan og skal gøres op i penge.
Så længe, det ikke er de borgerlige personligt, det går ud over.,

MVH
Egon

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-11-05 19:06

Egon Stich wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvad du skriver, opfatter jeg som fuldgyldig exponering af borgerlige
> synspunkter.

Øh ... er det noget dadelværdigt?

> Alt kan og skal gøres op i penge.
> Så længe, det ikke er de borgerlige personligt, det går ud over.,

Jeg ville da ikke ændre standpunkt, om det så var Anders Fogh, det gik
ud over.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-05 06:58

> Så lander de sikkert på 500k. Og hvad kan vi så lære af det?

At USA bør tæppebombe Mogadishu (og forresten også Mugabes hovedstad i
Zimbabwe pga verdens groveste menneskerettighedsbrud) ) - ligesom
UK/Nelson gjorde mod muslimerne kollektivt, når Algeriet kidnappede
britiske søfolk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-11-05 07:11

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> on tirsdag 15. november 2005 at 6:57 +0100
wrote:
> [...]
>Zimbabwe pga verdens groveste menneskerettighedsbrud) ) - ligesom
>UK/Nelson gjorde mod muslimerne kollektivt, når Algeriet kidnappede

Du er da noget blodtørstig. Hvormange dræbte uskyldige er du villig til at
ofre?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-05 10:58

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message
> [...]
> +0100
>
> Du er da noget blodtørstig. Hvormange dræbte uskyldige er du villig

Ulandsfolks menneskerettigheder holder mig ikke vågen om natten - og
som vi ser i Irak så tager USA let på sådant.

BBC TV har ofte ønsket samme hårdhed som civile irakere vises imod de
Zimbabwe-terrorister der lemlester britiske storbønder og den danske
Wolle Kirk, der netop mistede et øje

Thailand bør ses som på linie med Japan-Kina-EU-USA og pirater bør
straffes kollektivt og dem der huser dem, ligeså.

Ligesom Blekingebanden burde have haft En for alle, alle for een.
mordom

Det handler ikke om blodtørst men størst mulig lykke for flest, via
præventiv straf.

Hvormange uskyldige bliver dræbt hvis Thailand ikke vælger at opmuntre
terrorister ved at betale afpresnings-krav?

Kirurgisk bombning efter industrielle mål er let idag og bedre end
tæppebombning, undskyld min manglende præcision