Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Kreditkort i USA
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-01-06 09:21

Jeg har brug for at få oprettet et kreditkort i USA, da jeg skal købe nogle
ting, hvor der kræves et amerikansk kreditkort.

Spørgsmålet er jo - kan det lade sig gøre (jeg bor jo i .dk) - og i givet
fald ... hvordan?

Er der nogle af jer, der har erfaringer med dette?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : MP [8700]

Dato : 17-01-06 11:08

Hej

Hvad med et American Express Card det kan man da få her i DK og
man kan bruge det hvor som helst i verden.

Her er et link. http://www.americanexpress.com/denmark/homepage.shtml

Med venlig hilsen MP

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-01-06 12:05

"MP [8700]" <matrix@stofanet.dk> wrote in

> Hvad med et American Express Card det kan man da få her i DK og
> man kan bruge det hvor som helst i verden.

Joeh - men det er ikke så meget et spørgsmål om jeg kan bruge det i USA [0]
men om det er registreret som et amerikansk kreditkort. I hvert fald er mit
VISA og MasterCard blevet afvist, da det ikke var registreret i USA [1].

[0] Jeg har i forvejen et MasterCard og også VISA
[1] Spørg mig ikke om, hvordan de kan se det ...

Fra : MP [8700]

Dato : 17-01-06 15:37

Jeg kan da godt bruge mit American Express Card til at købe hvad som helst
fra USA
jeg har da lige købt for 15 kg. i USA selv om jeg bor DK når jeg køber noget
over nettet fra en butik i USA.

Fra : Andy

Dato : 18-01-06 01:36

> [...]
> fra USA
> jeg har da lige købt for 15 kg. i USA selv om jeg bor DK når jeg køber

I USA og Canada finder man mange forhandlere som ikke ønsker at handle med
udlandet eller udlændinge ikke bosat i USA. Derfor accepterer forhandleren
kun
amerikanske kort. Det har intet at gøre med om korttypen generelt kan
benyttes
i USA, men alene om forhandleren ønsker at modtage udenlanske kort.

Andy

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-01-06 08:32

"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> wrote in

> [...]
> benyttes
> i USA, men alene om forhandleren ønsker at modtage udenlanske kort.

Præcist - og det er netop dét, der er mit problem.

Fra : Kim Noer

Dato : 18-01-06 17:17

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> wrote in message

> Præcist - og det er netop dét, der er mit problem.

Der findes faktisk steder på nettet hvor du kan bestille til en amerikansk
adresse, som så sender ordren videre til Danmark. Jeg har glemt hvor, men prøv
at søg lidt rundt omkring, det skulle være sikkert nok.

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-01-06 08:44

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote in

> [...]
> amerikansk adresse, som så sender ordren videre til Danmark. Jeg har
> glemt hvor, men prøv at søg lidt rundt omkring, det skulle være

Nu er det noget software jeg gerne vil hente (via download), men det
efterlader mig stadig med problemet at jeg ikke kan betale for varen uden
et amerikansk kreditkort.

Fra : KT

Dato : 19-01-06 08:48

> "Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote in

> Nu er det noget software jeg gerne vil hente (via download), men det
> efterlader mig stadig med problemet at jeg ikke kan betale for varen uden
> et amerikansk kreditkort.

Dit behov er jo reelt ikke et specielt amerikansk kort - men en bopæl i USA.
Det er jo det leverandøren efterspørger.

Knud

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-01-06 09:11

"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> wrote in

> Dit behov er jo reelt ikke et specielt amerikansk kort - men en bopæl
> i USA. Det er jo det leverandøren efterspørger.

Ja, men adressen kan jeg godt klare ... det volder mig bare mere besvær med
selve kortet. Jeg kunne naturligvis bare få nogle bekendte i USA til at
købe det, men da jeg regner med løbende at skulle købe en del derfra, så
vil jeg nødigt gentagne gange besvære dem.

Men tilbage til mit oprindelige spørgsmål: kan det lade sig gøre - som
dansker bosiddende i Danmark - at oprette et kreditkort i USA ... og i
givet fald, er der nogen af jer, der har erfaringer med dette?

Fra : Andy

Dato : 19-01-06 17:51

> [...]
> købe det, men da jeg regner med løbende at skulle købe en del derfra, så
> vil jeg nødigt gentagne gange besvære dem.

Kontakt virksomheden og forsøg at lave en aftale om at forudbetale.

Andy

Fra : Younes Leroul

Dato : 21-01-06 00:41

> [...]

> dansker bosiddende i Danmark - at oprette et kreditkort i USA ... og i
> givet fald, er der nogen af jer, der har erfaringer med dette?

Det er besværligt, da det jo typiskt skal være tilknyttet et amerikansk
pengeinstitut (hvilket igen kræver overførsel af penge efterfølgende). Hvis
du stadig ikke har tabt modet, så kommer dertil at bankerne typisk ikke vil
røre dig med en ildtang - medmindre du vil oprette et såkaldt "secured
credit card", hvilket vil sige at dit kredit max svarer til et beløb du har
sat ind på en spærret konto som garanti. Grunden til dette er at man i USA
ikke primært kigger på din indtjening, dvs. din evne til at betale - men på
din vilje til at betale (credit history).
Eneste glæde er, at når du har været en god betaler i et års tid, så er der
ikke grænser for hvem der vil låne dig penge :)
....men bortset fra SW fra USA, så tænk lige på, hvordan det er hvis du kunne
tænke dig at bruge det her i landet: Mange steder tager de ikke andet end
dankort (prøv at gå i en fødevareforretning her i landet og betal med et
udenlandsk kreditkort...og så kan vi ikke forstå,der kommer så få turister).
Og hvis du er så heldig at finde f.eks. en restaurant, så tager PBS 4.75% i
gebyr...og du risikerer at få skattefar på nakken, da du jo helt sikkert
skjuler formuer i udlandet.

Younes Leroul (indehaver af et af de famøse kort)

Fra : Andy

Dato : 21-01-06 16:33

> [...]
> dankort (prøv at gå i en fødevareforretning her i landet og betal med et
> udenlandsk kreditkort...og så kan vi ikke forstå,der kommer så få

Mange virksomheder har prøvet at tage kreditkort og oplever efterfølgende at
kreditkortselskabet kræver at få del i virksomhedens indtjening ud fra
tanken vi genererer 1% af jeres omsætning, så skal vi også have 1% af jeres
indtjening. Det fører hurtigt til at de 99% af kunderne som ikke benytter
kreditkort skal betale mere for varerne. Dertil kommer at kreditkortkunderne
typisk får alle mulige rabatter. Det er altså kun kreditkortkunder og
kreditkort virksomheder som tjener på at virksomheden tager kreditkort,
virksomheden og størstedelen af kunderne taber penge på det.

Med mindre du har en turisme orienteret forretning, så kan det faktisk ikke
betale sig.

Andy

Fra : Younes Leroul

Dato : 22-01-06 01:09

"Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> wrote in message >
> [...]
> virksomheden og størstedelen af kunderne taber penge på det.
>
> Med mindre du har en turisme orienteret forretning, så kan det faktisk

Jeg er overbevist om, at synderne herhjemme først og fremmest er PBS, og
muligvis de danske banker, der formidler de danske udgaver af
Visa/Mastercard/American Express. I USA er det stort set ligegyldigt hvlken
butik, eller hvilken lille flække du kommer til...du kan stort set altid
betale med dit kort.

/Younes

Fra : Oleander

Dato : 28-01-06 10:29

Den 17 Jan 2006 skrev Jesper Stocholm:

> [...]
>fald ... hvordan?
>
>Er der nogle af jer, der har erfaringer med dette?

Hej Jesper

Ja, jeg har været ude i samme ærinde for 2 år siden. Desværre uden det
store held. :(

Min oprindelige tråd her i gruppen kan du læse her:

http://makeashorterlink.com/?L35621B8C

Masser af USA banker og kreditkortselskaber har en online oprettelse.
Det kræver bare lige en lille detalje førend du står med kortet - du
skal lige taste dit amerikanske Social Security Number og så er du
på...
Nå, du har ikke et sådant?
Rend og hop!

Ja, det er ikke min holdning til dig, men den jeg finder på nettet.

Jeg fandt faktisk et eneste firma der havde næsten hvad jeg skulle
bruge, men det lukkede samtidigt med at jeg ville oprette:

http://www2.valisinternational.com/?pg=personal

Selvom siderne stadigvæk er der, er banken bagved holdt op med at have
udenlandske kunder - de skriver om det et andet sted jeg ikke lige kan
finde.

Efter 9/11 er det blevet umådeligt meget sværere for udlændinge at få
en konto - vi er jo nok terrorister hele bundtet...

Der er en måde at få en konto på, men den er meget omstændig.
Jeg tvivler på at du vil gå gennem alt det besvær for at få en.

Mod _personlig_fremmøde_ med de rette papirer, kan du få lov til at
oprette en konto og dermed også have et kreditkort.

Jeg ved bare ikke hvor villige de er til at knytte dem til en
amerikansk postadresse - som jo er hele humlen!

Årsagen til at firmaer i usa vil have kort fra samme sted er, at de
vist ikke i samme omfang er hindret af ligegyldigheder som love om
registrering af persondata. Det er nemligt ud fra hvad jeg har læst
muligt for dem at kæde kortet sammen med personens fysiske adresse og
derved har de mulighed for lettere at se om det er misbrug. Hvis de
derfor ikke har et = mellem kortholders adresse og leveringsadressen
er der ingen handel.

..... og så er du jo lige vidt. :-/

Jeg tog kontakt til Bank of America og fik flg. svar:

"Thank you for contacting Bank of America.

Unfortunately, you will have to apply in person at one of our branches
in the states for the account. You will need the following
information:

· Foreign passport (with photo)
· Nonimmigrant Visa and Border Crossing Card (DSP-150) (with photo)
· Nonresident Alien Border Crossing Card (I-586) (with photo)

· International or Foreign Driver's License with number

If we may be of further assistance, please contact us again by e-mail.
Thank you for choosing Bank of America."

Af banker med samme indstilling kan nævnes: WellsFargo, Chase
Manhattan og Citibank.

WesternUnion har et prepaid MasterCard:

"Unfortunately, The Prepaid MasterCard is currently only available in
Chicago, NYC, and Charlotte, NC at this time. If you are in any of
these areas, please visit a participating Agent location to obtain an
application form.

We apologize for any inconvenience."

Såe... :(

Vær også lige opmærksom på at en del folk postulerer at de skam har et
kreditkort fra "over there" og at det er dødnemt at få. Men nej, de
har et _internationalt_ kreditkort udstedt i USA (eller især "og
omegn") hvilket er noget ganske andet. Jeg har endnu ikke set nogen
som ikke har haft opholdstilladelse og SSN som er blevet udstyret med
et kreditkort.

Ole
- nu med 10% mere spamblok -

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 03-02-06 10:00

Oleander <oleander@phreaker_skridsaa_.net> wrote in

> Hej Jesper
>
> Ja, jeg har været ude i samme ærinde for 2 år siden. Desværre uden det
> store held. :(

Tak for dit omfattende svar.

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 27-02-06 00:56

Du kan oprette en konto hos Etrade.com. Der er lidt indviklet, men du
kan få et VISA Debet card og et amerikansk checkhæfte selv om du er
dansker og bosat i Danmark. Du kan benytte servicen fra findusbank.com
der forklarer hvordan du får oprettet kontoen.

Fra : madsere@gmail.com

Dato : 10-03-06 18:13

Peter Elmkvist Snabe wrote:
> [...]
> dansker og bosat i Danmark. Du kan benytte servicen fra findusbank.com
> der forklarer hvordan du får oprettet kontoen.

Hm, de vil have $18 for at fortælle hvordan det skal gøres. Det
lyder lidt af fusk....

Fra : Oleander

Dato : 13-03-06 00:18

Den 10 marts 2006 skrev madsere@gmail.com:

>Hm, de vil have $18 for at fortælle hvordan det skal gøres. Det
>lyder lidt af fusk....

Ja, og så vidt jeg kan se, er det Etrade tilbyder en "checkings
account", så jeg tror det man får for de 18 dollars er en kogebog i
hvordan man via ulovligheder omgår kravene som alle CC udbydere
stiller, nemlig SSN og "residence in the usa".

Skal vi gætte på at de foreslår man opretter en konto hos Etrade, da
man derved får en konto hvor CC selskaberne kan hæve fra, og derefter
_ringer_ til et kreditkortselskab og oplyser ens Etrade-kontonummer og
måske en adresse i usa samt at de i.h.t. gældende lov ikke har krav på
ens SSN (meget behændigt) og vupti! Bobs your uncle! Måske kender de
endda til et CC firma der ikke kræver at man sender dem kopier der
dokumenterer ens adresse (noget i stil med regninger for el og lign)
eller også glemmer de behændigt at gøre opmærksom på det lille problem
nu de er løbet med ens 18 dollars.....

Jeg har ikke til sinds at betale 18 dollars for at lære at begå
dokumentfalsk! :(

I mellemtiden har jeg også fundet ud af at selvom man skulle være så
heldig at blive udstyret med et CC, så er man stadigvæk temmeligt
dårligt stillet uden et SSN som kræver at man har opholdstilladelse
samt betaler skat til USA. For uden SSN får man ikke forbedret sin
kreditværdighed:

http://britishexpats.com/articles/usa/credit-and-finance-in-the-us/

Ole
- nu med 10% mere spamblok -

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 16-03-06 10:39

Der er nu ikke noget suspekt i det. FindUSbank.com giver en opskrift
på, hvordan man opretter kontoen hos E*trade Securities
(børsmæglerselskab), da det ellers kan være temmelig svært at finde
ud af. I forbindelse med kontoen hos E*trade Securities kan man vælge
at få et VISA Debetkort (kræver indskud på 1.000 $, som kan hæves
umiddelbart efter) og checkhæfte tilknyttet kontoen. Disse står
E*trade Bank for, som er affilieret med E*trade Securities. Checks og
VISA trækninger hæves på din konto hos E*trade Securities.

Så der er ikke tale om fusk - bare en af de få steder, det kan lade
sig gøre at få et amerikansk VISA kort som dansker.

Fra : Jakob

Dato : 16-03-06 13:38

Måske kan du få mulighed for at betale gennem paypal?

Der kan du betale med dansk VISA.

Jakob