Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
kreditkort i Polen
Fra : Peter

Dato : 07-01-06 14:34

Jeg skal til Polen og købe ind. Da jeg i 1993 var i Polen kunne jeg ikke
bruge mit visakort ej heller danske kroner. De ville have dollars. Kan man
bruge visa kort i Polen eller bør man købe rejsechecks?. Er der nogen der
ved?.

Fra : Peder Porse

Dato : 07-01-06 14:50

Peter wrote:
> [...]
> bruge visa kort i Polen eller bør man købe rejsechecks?. Er der nogen der

Jeg har brugt kort i Polen flere gange VISA bla.

Ellers køb nogle EURO...
pp

Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-01-06 20:47

"Peder Porse" <ppSLETDETTE@pederporse.dk> skrev i

> Jeg har brugt kort i Polen flere gange VISA bla.

I Szczecin hvor jeg har været flere gange kan man betale med Visa-Dankort
de fleste større steder.

> Ellers køb nogle EURO...

Det bedste i Polen i vore dage er PLN (polske Zloty). DKK, USD og EUR har
man ikke brug for at have med til Polen.

-cb

Fra : Henrik Dahl

Dato : 08-01-06 00:41

1993, ja så er der jo nok næsten intet der er som dengang længere.

Naturligvis kan du bruge Visa kort i Polen, f.eks. et DK-Visa kort.

Hvis du foretrækker kontanter kan du veksle til PLN i større banker. Der er
meget små procesomkostninger for det.

Mvh.

Henrik Dahl