Elizabeth Edberg død
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-06 20:40

ELIZABETH EDBERG DØD

En af Danmarks mest kendte sangerinder, Elizabeth Edberg, er død i Kalslunde
6/1-06. Hun blev 58 år. Det står at læse på den kendte musikinformationsside
på internet "Dansktoppen.subnet". Kilden er Berlingske Tidende den 12/1.

Elizabeth Edberg kendes af alle og hver mand i landet, for hendes langvarige
landeplage "Eviva Espanna" fra 1973.
Hendes første plade var imidlertid "Prik prik komma streg" fra 1970. Så
var der "Ticke ticke tong" fra 1971, "Du har en chance endnu" og "Se dig
omkring fra 1972, "Send mig et brev´" fra 1975 og "Sån er livet" 1976.
I 1980-erne hørte vi ikke meget til hende, men i 1990-erne vendte hun
tilbage med nye plader hvor hun var sammen med dansktoporkesteret "Asterix".

Hilsen Åge

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-01-06 21:21

Åge Halldorsson skrev:
> Elizabeth Edberg kendes af alle og hver mand i landet, for hendes
> langvarige landeplage "Eviva Espanna" fra 1973.

Jeg er ked af at skuffe dig, men jeg kendte hverken hende eller
sangen.

Men så meget desto mere relevant kan dit indlæg jo siges at være, så
tak for det.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-06 21:53

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men så meget desto mere relevant kan dit indlæg jo siges at være, så
> tak for det.
_____

Arhhhhh Peter. Den hopper vi altså ikke på. Hvis du har fået en øl for meget
engang imellem i et øl-selskab så ganranterer jeg at de andre har skrålet
med på

Den knaldrøde gummibåd (Birthe Kjær)

Du burde købe dig en tyrolerhat (Johny Reymer)

Eviva Espanna (Elizabeth Edberg)

Det er de sange som som de mere alternativt musikinteresserede kalder for
kult-musik eller kitch-musik. Jeg tror ikke der er een eneste her i NG som
ikke kender alle disse sange. De blev udødeliggjort af en gruppe alle her
ligeledes kender, som hed "Sweethearts".

Såååå øhhhh. Peter. Den skal du længere ud med. Du kender vist godt alle
disse sange. De er kendt af alle helt unge i landet.

Du pjatter vist.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-01-06 15:34

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43cd57be$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

mindeord fra Flemming Antony

http://www.dansktoppensubnet.dk/photo_album.html

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 18-01-06 15:38

Åge Halldorsson skrev:
> Arhhhhh Peter. Den hopper vi altså ikke på.

I så fald kender jeg kun sangen af gavn og ikke af navn. Hvis
overhovedet det.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk