Jackson er blevet muslim
Fra : The Nameless Dude

Dato : 10-01-06 13:04

Hvad man dog kan finde i avisen igår.
Nu har Michael Jackson fået endu et skørt påhit, han er
konverteret til islam og har fundet ud af at det skal være
slut med det hidtidige musik han ellers lavede.
Han vil nu til at synge religiøse ballader på arabisk.

Fyens Stifstidende har fundet ud af at Jackson har givet et interview
til ugebladet al-Bahreinia, hvor han bla også prædker om at Allah er
den eneste gud og at hans profet er Muhammed.

Kan man sige at der røg den absolut sidste sikring at manden havde tilbage
i knolden ?
--
The Nameless Dude

Fra : rosenauer.dk

Dato : 10-01-06 13:20

> Fyens Stifstidende har fundet ud af at Jackson har givet et interview
> til ugebladet al-Bahreinia, hvor han bla også prædker om at Allah er
> den eneste gud og at hans profet er Muhammed.

Passer vel meget godt med at han har valgt at flytte til Mellemøsten (var
det ikke Bahrain ?)) ?! et eller andet sted hans valg og at blive på
Neverland gør ham nok ikke et bedre (eller rigere) menneske =)

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Steen Jensen

Dato : 10-01-06 13:26

The Nameless Dude <nom@ial.adress> wrote:

> Kan man sige at der røg den absolut sidste sikring at manden havde tilbage
> i knolden ?

Næ - den røg vist for mange år siden

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 13:28

On Tue, 10 Jan 2006 06:04:23 -0600, The Nameless Dude wrote:

> [...]
> den eneste gud og at hans profet er Muhammed.
>
> Kan man sige at der røg den absolut sidste sikring at manden havde tilbage

Konverterede Cassius Clay ikke osse til islam i sin tid? Det må være et
darwinistisk princip: når antallet af hjerneceller når ned på et vist
minimum, får man religiøse kvababbelser.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jan Pedersen

Dato : 10-01-06 17:07

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> darwinistisk princip: når antallet af hjerneceller når ned på et vist
> minimum, får man religiøse kvababbelser.

Ah for Cassius Clays vedkommende betød det at manden blev et bedre menneske:
støttede mange gode formål og engagerede sig vidt i mange politiske
spørgsmål vedrørende undertrykte i samfundet.

Mht. Michael Jackson handler det vel om at man må hyle som de ulve man er
iblandt :) Sender de ham hjem igen til staterne ser det vist ikke så rart ud
for ham :)

Fra : Robert Piil

Dato : 10-01-06 22:54

On Tue, 10 Jan 2006 17:06:32 +0100, "Jan Pedersen"
<jantheman28@hotmail.com> wrote:

>Ah for Cassius Clays vedkommende betød det at manden blev et bedre menneske:
>støttede mange gode formål og engagerede sig vidt i mange politiske
>spørgsmål vedrørende undertrykte i samfundet.

Ja, og så blev han Black Muslim, så det var vist mere et
racekampsspørgsmål end et religiøst.
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : Max

Dato : 10-01-06 23:20

Hej

> Ja, og så blev han Black Muslim, så det var vist mere et
> racekampsspørgsmål end et religiøst.

Hvis så Michael er blevet Black Muslim, ja så er
det virkelig morsomt :)

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 10-01-06 23:14

Robert Piil wrote:

> Ja, og så blev han Black Muslim, så det var vist mere et
> racekampsspørgsmål end et religiøst.

Ja, her har Jackson så en mulighed for at blive White Muslim.

Fra : Holst

Dato : 10-01-06 13:33

The Nameless Dude wrote:

> Kan man sige at der røg den absolut sidste sikring at manden havde tilbage
> i knolden ?

Kan det gøre ham lykkelig, så er det da dejligt. Han har bestemt ikke
haft det nemt.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-01-06 17:04

"The Nameless Dude" <nom@ial.adress> skrev i en meddelelse
> [...]
> den eneste gud og at hans profet er Muhammed.
>
> Kan man sige at der røg den absolut sidste sikring at manden havde tilbage

Havde du reageret på samme måde, hvis han var blevet katolik...bare for at
tage et andet eksempel?

Fra : Jan Pedersen

Dato : 10-01-06 17:18

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "The Nameless Dude" <nom@ial.adress> skrev i en meddelelse

> Havde du reageret på samme måde, hvis han var blevet katolik...bare for at
> tage et andet eksempel?

Katolik er vel værre end muslim ? Katolikker tror jo på at kirken har magt
som gud: kan tilgive på hans vegne, kan dømme folks gerninger på guds vejne,
har "afguder": helgener osv. Muslimer anderkender ikke at nogen jordisk
instans står imellem mennesket og gud.
Noget heæt andet er: Mon ikke bare Jackson hyler som de ulve han er iblandt.
Nemmere at være i et arabisk land jo hvis han selv er muslim :)

Fra : The Nameless Dude

Dato : 10-01-06 19:54

A short time ago on a server far far away, Jan Pedersen wrote

> [...]
> Noget heæt andet er: Mon ikke bare Jackson hyler som de ulve han er
> iblandt. Nemmere at være i et arabisk land jo hvis han selv er muslim

Både katoliker og protestanter er småtossede.
Bare se al den ballade de 2 fraktioner kan lave i Irland. De kan jo
ikke engang finde ud af at bo side om side, næ de er dælme nød til at
opføre pigtrådshejn midt igennem en by for at de ikke kommer op at slås.
--
The Nameless Dude

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 12-01-06 11:17

On Tue, 10 Jan 2006 12:54:23 -0600, The Nameless Dude <nom@ial.adress>
wrote:

> [...]
>ikke engang finde ud af at bo side om side, næ de er dælme nød til at
>opføre pigtrådshejn midt igennem en by for at de ikke kommer op at slås.

Du tror ikke det er fordi de er Irere?

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : The Nameless Dude

Dato : 12-01-06 12:44

A short time ago on a server far far away, Stefan Bruhn wrote

Måske, men skrup skørt er det.

--
The Nameless Dude

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-01-06 12:51

Stefan Bruhn skrev:

>Du tror ikke det er fordi de er Irere?

Næ, det er fordi at de er religiøse, det sætter tanker igang i hovedet på
folk når de er det, og får dem til at snakke om himmel og helvede og at
folk kommer i helvede hvis de ikke tror på deres religion, sjovt nok er
der ca. samme klausul i alle religioner, hvilket gør at alle ryger lige
ret i helvede når de dør uanset hvilken religion de tror på

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-01-06 13:41

"Stefan Bruhn" <spamfilter@ghashul.dk> skrev i en meddelelse

> Du tror ikke det er fordi de er Irere?

Mon dog, men vi skal da et stykke tid tilbage i historiebøgerne, for at
finde årsagen. Mon ikke de fleste IRA eller hvad man nu skal kalde dem,
føler sig som de Danske frihedsfolk gjorde. Irerne har vist bare den
opfattelse, at deres krig aldrig er afsluttet, og føler sig stadig besatte,
og sidst men ikke mindst, deres land, er stadig delt i to.

Hvilken trosretning MJ ønsker at følge, det skal han selv afgøre. Sådan
taget i betragtning, at der ikke er mange, der har givet lige så meget til
velgørende formål, som han har gjort, vel at mærke, uden det skulle blæses
ud i pressen, så han også kunne score stor accept på det, og man så ser,
hvad han har fået tilbage, så er det vel ikke så underligt, hvis man bliver
lidt svag i troen, og måske en smule skør i bolden.

M.V.H.....Benny..

Fra : Too Old

Dato : 14-01-06 10:15

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote in

> Irerne har vist bare
> den opfattelse, at deres krig aldrig er afsluttet, og føler sig stadig
> besatte,

Det er jo også korrekt.

> og sidst men ikke mindst, deres land, er stadig delt i to.

Ja, det er sørgeligt.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-01-06 19:58

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
iblandt.
> Nemmere at være i et arabisk land jo hvis han selv er muslim :)

Tjah skal ikke begynde at granske hvad Jacksons motiver er...Min pointe var
blot, at ingen sikkert havde hylet, hvis han var blevet katolik eller
buddist...
Men åbenbart der er noget specielt underligt ved, at det netop er muslim han
ønsker at blive.
Men der som skrevet flere eksempler...Cat Stevens kunne også have været
nævnt.

Fra : Holst

Dato : 10-01-06 20:09

Allan Krautwald wrote:

> Tjah skal ikke begynde at granske hvad Jacksons motiver er...Min pointe var
> blot, at ingen sikkert havde hylet, hvis han var blevet katolik eller
> buddist...

Tjah, der er da mange, der har "hylet" over Madonnas kabbala. Mon ikke
det i virkeligheden har mere noget at gøre med, at de er kendte?

Fra : kautaq

Dato : 12-01-06 00:50

Allan Krautwald wrote:

> Tjah skal ikke begynde at granske hvad Jacksons motiver er...Min
> pointe var blot, at ingen sikkert havde hylet, hvis han var blevet
> katolik eller buddist...

Nå ja, man skal huske at læse hele tråden, før man svare, sorry.

> Men åbenbart der er noget specielt underligt ved, at det netop
> er muslim han ønsker at blive.

Ja.

> Men der som skrevet flere eksempler...Cat Stevens kunne også have
> været nævnt.

Ja, jeg kan vældig godt lide det han skrev i 70'erne, men hans
udtalelser om, at 9/11 var fortjent, viser at han har mistet
jordforbindelsen.

Fra : The Nameless Dude

Dato : 12-01-06 12:43

A short time ago on a server far far away, kautaq wrote

> [...]
>
> Ja, jeg kan vældig godt lide det han skrev i 70'erne, men hans
> udtalelser om, at 9/11 var fortjent, viser at han har mistet

Han forsøgte at komme ind i USA i 2005, men de sendte ham retur
til England med beskeden at han ikke var velkommen, da han står
på USA's liste over terror mistænkte.

--
The Nameless Dude

Fra : kautaq

Dato : 12-01-06 00:45

Allan Krautwald wrote:

> Havde du reageret på samme måde, hvis han var blevet katolik...bare
> for at tage et andet eksempel?

Jeg havde. Men så var historien nok ikke kommet ud.

--
General remote signature - name, company name, address, WWW address?
Work international number. Disclaimer?

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 10-01-06 23:17

er det ikke også normalt at man bolle børn dernede, uanset om de er i ens
familie eller ej, kan de slås ihjel bagefter af samme grund.

han har lavet fed musik ... respekt for det, men han æra er slut, hvis han
bliver muslim ....

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Holst

Dato : 11-01-06 11:04

Johnny B [2000] wrote:

> han har lavet fed musik ... respekt for det, men han æra er slut, hvis han
> bliver muslim ....

Sluttede den ære ikke allerede for et halvt årti siden?

Det har da vist ikke noget at gøre med, at han måske bliver muslim.

Fra : kautaq

Dato : 12-01-06 00:42

The Dude wrote

> Nu har Michael Jackson fået endu et skørt påhit, han er
> konverteret til islam og har fundet ud af at det skal være
> slut med det hidtidige musik han ellers lavede.
> Han vil nu til at synge religiøse ballader på arabisk.

For et par måneder siden kom det frem, at han beskyldte
jøderne for sit økonomiske kollaps.
Folk fra muslimske lande er jo ikke ligefrem kendte for
at elske jøderne, så måske derfor?

> Kan man sige at der røg den absolut sidste sikring at manden
> havde tilbage i knolden ?

Ja, der kan ikke være meget tilbage.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Irene Lundgaard

Dato : 16-01-06 02:15

The Nameless Dude skrev:
> slås.

> Måske, men skrup skørt er det.
>
> --
> The Nameless Dude

Nameless Dude,
Jeg vil lige pointere at den danske lutheranske evangeliske kirke
altså også er en protestantisk kirke, som den anglikanske er det i
Nord Irland.
Desuden, så synes jeg dine grove generaliseringer ang forholdene i
Nord Irland lader til at bero på dansk mediedækning og ikke konkret
viden.
Man skal passe på med grove generaliseringer.

Bedste hilsener,
Irene - Eire

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-06 08:41

On 15 Jan 2006 17:15:18 -0800, Irene Lundgaard wrote:

> Man skal passe på med grove generaliseringer.

Alle mennesker generaliserer!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-06 11:36

> [...]

> konverteret til islam og har fundet ud af at det skal være
> slut med det hidtidige musik han ellers lavede.

SV: Det bliver ikke noget savn

> Han vil nu til at synge religiøse ballader på arabisk.

SV: Så skal man altså til at skrue over på P3 for at høre ham i fremtiden.
Jeg er forresten ogs¨å også konverteret, men det er til slager. Det gjorde
jeg da P3 i sin tid gik over til det der arabiskprægede musik.

Fra : Holst

Dato : 16-01-06 11:35

Åge Halldorsson wrote:

> SV: Så skal man altså til at skrue over på P3 for at høre ham i fremtiden.
> Jeg er forresten ogs¨å også konverteret, men det er til slager. Det gjorde
> jeg da P3 i sin tid gik over til det der arabiskprægede musik.

Ved du overhovedet, hvad arabiskpræget musik er? Jeg vil i allerhøjeste
grad ikke kalde P3s musikflade for arabiskpræget. Nej, sandsynligvis
aner du ikke, hvad du taler om.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-01-06 11:53

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43cb75ab$0$47010$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> "The Nameless Dude" <nom@ial.adress> skrev i en meddelelse

> SV: Det bliver ikke noget savn

Sludder Åge. MJ er da god. Hvis nu bare folk ville holde sig til hans
musik, og lade MJ selv bestemme, om han vil være muslim, eller en
ganske almindelig kristen, eller hvis han skulle få lyst til at være
jøde... Sådan i grove træk, hvad rager det os.

M.V.H....Benny..

Fra : Holst

Dato : 16-01-06 13:19

Benny Mortensen wrote:

> Sådan i grove træk, hvad rager det os.

Åbenbart en smule, eftersom denne tråd vel nærmer sig de 30 indlæg.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-01-06 17:50

Den 16-01-06 13.18 skrev Holst følgende:

> Åbenbart en smule, eftersom denne tråd vel nærmer sig de 30 indlæg.

Og så endda på et rygte som endda vist bare er en ny version af et
gammelt rygte.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-06 20:01

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ganske almindelig kristen, eller hvis han skulle få lyst til at være
> jøde... Sådan i grove træk, hvad rager det os.

____

Hvad nu hvis han vil til at være børnehavepædagog ?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-01-06 14:58

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43cd3d59$0$47028$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> ____
>

> Hvad nu hvis han vil til at være børnehavepædagog ?
>
> Hilsen Åge

Jeg syntes, at det var utroligt modigt af MJ at tage retssagen denne gang,
og ikke som sidste gang, betalte sig fri af anklagerne. Retten frifandt
ham.... Men i det offentlige rum, bliver man aldrig renset. Bare se på de
Danske statistikker. Se hvor mange mandlige børnehave pædagoger, der er
blevet uddannet... Se så, hvor mange, som egentligt arbejder i branchen.
Langt de fleste løb, da det blev moderne, at melde pædagogen, for sexuelt
misbrug af børnene.
Alle er så vidt jeg ved, blevet frikendt i retten.... Men ingen af dem, er
blevet frikendt udenfor.
Du kan jo selv afgøre, om der er en sandhed i det.... MJ er frikendt af
retten.... Men jeg kan forstå på dit indlæg, at du på ingen måder har
frikendt ham.

Når man så tænker på, at F.eks Jay Leno faktisk også blev truet med de samme
anklager, fra samme dreng, eller er det mere på sin plads, at sige samme
forældre... Og rent faktisk, bare var en af mange berømtheder, som i MJ's
sag, vidnede til MJ's fordel, og de alle fortalte, at der havde været kørt
lignende forsøg mod dem.
Det forekommer mig, at forældrene bare lige skal have scoret jackpot på
knægten, inden han kradser af, og da MJ åbenbart holder ikke så lidt mere af
børn, end denne verden vil lade ham, så er han nok et let offer.

M.V.H....Benny..

Fra : The Nameless Dude

Dato : 18-01-06 16:19

> [...]
> på knægten, inden han kradser af, og da MJ åbenbart holder ikke så
> lidt mere af børn, end denne verden vil lade ham, så er han nok et let

Så har du ikke læst det sidste Benny, der er kommet nye anklager med MJ
for børnemisbrug. Stod i Xtra, Fyens Stiftstidende's gratis avis igår.
Så hele baduljen starter nok forfra igen.
--
The Nameless Dude

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-01-06 18:45

> [...]
> for børnemisbrug. Stod i Xtra, Fyens Stiftstidende's gratis avis igår.
> Så hele baduljen starter nok forfra igen.

Tja, som jeg siger, sådan noget får aldrig lov til at hvile. Nej det har
jeg heldigvis ikke set, jeg ville nok også have sprunget det over. Sådan
noget er en sag for autoriteterne... Når de starter udenfor, så er det som
regel fis og ballade. Det har jo indtil videre, været tilfældet med MJ...
Nogle der skulle prøve at score kassen.

Eller en eller anden avis, mangler noget spændende at skrive om. For dem,
er det jo bare en historie. For dem det går ud over, er det jo kun deres
liv, der bliver totalt smadret, men hvad rolle spiller det.

M.V.H....Benny..

Fra : Irene Lundgaard

Dato : 16-01-06 20:40

The Nameless Dude skrev:
> [...]
> slut med det hidtidige musik han ellers lavede.
> Han vil nu til at synge religiøse ballader på arabisk.

Hvis rygtet er sandt må man sige at det da fra et forretningsmæssigt
synspunkt er et godt træk. Kundegrundlaget bliver da udviddet i en ny
retning.

Iøvrigt mener jeg at folks religion er en privatsag og hvis MJ har
konverteret til Islam, så håber jeg det gør ham lykkelig. Er det
ikke det der er hele ideen med at have en religion overhovedet?

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-01-06 00:31

Irene Lundgaard wrote:

> Iøvrigt mener jeg at folks religion er en privatsag og hvis MJ har
> konverteret til Islam, så håber jeg det gør ham lykkelig. Er det
> ikke det der er hele ideen med at have en religion overhovedet?

Jeg troede det var så man slap for at tænke selv og for at kunne
fraskrive sig ansvaret for sine handlinger.

/David

Fra : The Nameless Dude

Dato : 17-01-06 13:07

A short time ago on a server far far away, David Rasmussen wrote

> Jeg troede det var så man slap for at tænke selv og for at kunne
> fraskrive sig ansvaret for sine handlinger.
>
> /David

Hvis man skal være rigtig strid og grov, så kan man sige at det
er ganske interesant at han vælger en relion hvor deres messias
eller budbringer som de kalder det, var en børnemisbruger.
De kan altså ikke rende fra at der står i Koranen at Muhammed havde
sex med en lille pige og dernæst giftede sig med hende.
Gjorde man det idag røg man sgu i spjældet og var stemplet som
børnemisbruger for livstid, men det er jo OT, det hører ellers hjemme
i dk.livssyn den slags snak , så hermed en undskyldning for at
være OT her i gruppen, det sker ikke igen.
--
The Nameless Dude