Årets album???
Fra : Ukendt

Dato : 22-12-05 22:04

Personligt vil jeg huske 2005 for System Of a Downs, Merzmerize/Hypnotize
- bedre kunne det faktisk ikke blive
- de skiver kommer jeg nok til at voldspille det meste af 2006....

Skulle jeg nævne et album som jeg havde rimeligt høje forventninger til men
som må siges at være skuffende
må det blive Rammsteins Rosenrot" - Et meget jævnt album - som jeg aldrig
blev fænget af.

vh
Esben

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-12-05 22:20

> Personligt vil jeg huske 2005 for System Of a Downs, Merzmerize/Hypnotize
> - bedre kunne det faktisk ikke blive
> - de skiver kommer jeg nok til at voldspille det meste af 2006....

2005 var et godt musikår, men rent personligt bliver årets album for mig
Magtens Korridorer - Friværdi

at jeg har set dem et par gange live gør blot albummet endnu bedre.
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Holst

Dato : 22-12-05 22:26

Esben wrote:

> Personligt vil jeg huske 2005 for System Of a Downs, Merzmerize/Hypnotize
> - bedre kunne det faktisk ikke blive
> - de skiver kommer jeg nok til at voldspille det meste af 2006....

Kender jeg ikke.

Til gengæld blev jeg meget positivt overrasket over Madonnas seneste
album. Om det er årets bedste album, er nok diskutabelt. Men det er nok
det bedste, jeg har købt i 2005. Men okay, jeg har også kun købt ganske
lidt i år.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-12-05 22:31

> Personligt vil jeg huske 2005 for System Of a Downs, Merzmerize/Hypnotize

vil forresten godt lige give dig ret i at det album er super godt

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 22-12-05 23:00

Byzantine - And they shall take up serpents
Opeth - Ghost Reveries
Lamb of God - Killadelphia (bedste koncert-DVD EVAR!!!!)

Fra : Pipeline

Dato : 23-12-05 04:31

Masser under, ingen ved siden af, og absolut ingen over!
Depeche Mode - Playing The Angel

MVH
Pipeline

Fra : Bruno

Dato : 23-12-05 14:32

Esben wrote:
> Personligt vil jeg huske 2005 for System Of a Downs, Merzmerize/Hypnotize
> - bedre kunne det faktisk ikke blive
> - de skiver kommer jeg nok til at voldspille det meste af 2006....

For mig er det klart det nye Kate Bush album, men TV-2's nye er også et bud.

Mvh

Bruno

Fra : O(rdblid)

Dato : 26-12-05 20:13

Bruno wrote:

> For mig er det klart det nye Kate Bush album

Jeg er med.

--
Søren O

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-12-05 16:41

"Esben" <essus(a)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som må siges at være skuffende
> må det blive Rammsteins Rosenrot" - Et meget jævnt album - som jeg aldrig

________

ÅRETS ALBUM: JUL MED BJØRN OG OKAY
Jeg vil foreslå "Jul med Bjørn og Okay". Det er en dejlig underholdende cd
til julemaden. Sjovt er det også at lytte til den meget omtalte nye
Kandis-generation. De synger faktisk meget med på cd-en, både Cecilie,
Caroline, Mathilde og Emil Hansen. Sjovt at se om de får dannet en ny
Kandis-gruppe. Det skal lige siges at det kun er de to første som er
Johnny`s børn og at det samtidig er de to som er mest interesseret i
musikken. Den ene af dem har allerede prøvet at optræde for et publikum i
Hurup.

Et andet forslag til årets cd skal være

40 ÅR - 40 HITS MED BJØRN OG OKAY
Fik en smagsprøve på den i en tæppebanker-butik i dag. Den er rigtig god.
Der en nyinspilning af "Den gule flyver". Den er rigtigt frisket op.

Ellers kan jeg ikke rigtigt se hvilke andre danske grupper som har
manifesteret sig så meget at de har kunnet lægge navn til en "Årets album".

Hilsen Åge

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-12-05 12:05

Må vel være, at Birthe Kjærs første 6 albums, udkom på cd.... Samt at Four
Jacks udsendte deres samling.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-12-05 14:03

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
> Må vel være, at Birthe Kjærs første 6 albums, udkom på cd.... Samt at Four
> Jacks udsendte deres samling.
>
> M.V.H....Benny..

Hvis opsamlinger tæller med, må det vel være John Lennons Working Class Hero

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-12-05 21:56

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
> Må vel være, at Birthe Kjærs første 6 albums, udkom på cd.... Samt at Four
> Jacks udsendte deres samling.
>
> M.V.H....Benny..

__________________

Nårh ja. Det er da egentlig rigtigt. Det kan godt være at vi må sætte dem
foran Bjørnen.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-12-05 12:45

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43af0641$0$1826$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> __________________
>
> Nårh ja. Det er da egentlig rigtigt. Det kan godt være at vi må sætte dem

Ja og Skrubtudsen blev tvunget til at give mig dem begge i julegave ...
Birthe Kjærs har været savnet længe, for et par af vinylerne, har det ikke
alt for godt, og der var også ting og sager på Four Jacks, som har været
længe savnet, men de fylder så snart et par rigtigt grimme huller, når nu
jeg får taget mig sammen, og får databasen ført up2date.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-12-05 10:23

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:43ac1994$0$47045$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Ellers kan jeg ikke rigtigt se hvilke andre danske grupper som har
> manifesteret sig så meget at de har kunnet lægge navn til en "Årets
album".

____

Arhhh... der er da også "Kandis 11", selvfølgelig.

Hilsen Åge

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-12-05 11:20

> Arhhh... der er da også "Kandis 11", selvfølgelig.

ja den bliver man aldrig træt af

Fra : kautaq

Dato : 23-12-05 19:16

[...]

Eels. Blinking Lights and other revelations.

--
Mike
-in Collision with a Frogman

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-12-05 19:34

A Bigger Bang med Rolling Stones eller
Prairie Wind med Neil Young

Der er noget dejligt over, når de gamle endelig tager sig sammen

Allan

Fra : Hans Pedersen

Dato : 23-12-05 20:01

Bedste danske album: Tina Dickow - In The Red.
Bedste udenlandske album: Kate Bush - Aerial.

--
Mvh. Hans Pedersen
Varde

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-12-05 16:06

On Thu, 22 Dec 2005 22:04:18 +0100, Esben wrote:

> Personligt vil jeg huske 2005 for System Of a Downs, Merzmerize/Hypnotize
> - bedre kunne det faktisk ikke blive
> - de skiver kommer jeg nok til at voldspille det meste af 2006....

Mit år har mest stået på gamle plader, men der er dog et par nye skiver som
jeg holder af:

Autechre - Untilted

og

Venetian Snares - Rossz Csillag Alatt Született

Skuffende var den nye med Boards of Canada. Jeg synes ikke rigtig den
bidrog med noget nyt.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-01-06 00:58

Jeg glemte helt

Richie Hawtin - DE9 Transitions

Genial plade!

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-01-06 01:03

On Mon, 2 Jan 2006 00:58:23 +0100, Thomas Jespersen wrote:

> Richie Hawtin - DE9 Transitions

Nå ja, link med smagsprøve:

http://www.richiehawtin.com/

Fra : Ole Thomsen

Dato : 27-12-05 22:36

Esben wrote:
> Personligt vil jeg huske 2005 for System Of a Downs,
> Merzmerize/Hypnotize

Langtidsholdbarheden er jeg lidt i tvivl om endnu, men for tiden spiller
de non-stop i min bil.

Kan anbefales.

Ole Thomsen

Fra : -V-

Dato : 25-12-05 19:25

"Esben" <essus(a)stofanet.dk> wrote:
> Personligt vil jeg huske 2005 for System Of a Downs, Merzmerize/Hypnotize

Rigtigt fine albums, begge to.

Men de når ikke halvt op på siden af Behemoths 'Demigod', nossir.

I en lidt anden genre, men lige så høj kvali ligger Anotny and the Johnsons
'I Am a Bird Now' - pyha, det er smukt.

-V-

Fra : Otto J.

Dato : 28-12-05 21:35

Tja, jeg har købt en del fede plader i år - men eftersom ingen af dem rent
faktisk er udgivet i år, så diskvalificerer det mig vel fra tråden...

Mvh. Otto

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-01-06 15:51

Otto J. wrote:
> Tja, jeg har købt en del fede plader i år - men eftersom ingen af dem rent
> faktisk er udgivet i år, så diskvalificerer det mig vel fra tråden...

Lad høre :)

/David