Suppe
Fra : Leo

Dato : 16-01-06 10:24

Jeg har netop sat gryden over for at forberede suppe til i aften - nogle
skiver tyktskåret bacon, kraftben, selleri, persillerod, porre, løg og
gulerødder - når det så er kogt godt af har jeg grundsuppen, der så
tilsættes grønsager og fyld.
Så langt så godt.
Men nu har jeg netop stået og skummet suppen - og mens jeg gjorde det, kom
jeg til at tænke på, hvorfor jeg i grunden gør det. Jeg er næsten sikker på,
at der i opskrifterne står, at suppens skal skummes for "urenheder" - men er
skummet ikke blot protein? Ikke at det ser særligt lækkert ud, eller at jeg
kunne tænke mig at spise det , men ville det ikke blot forsvinde i suppen i
almindelighed, hvis man undlod at skumme det af?

Jeg kan godt lide at der er nudler i suppen, og jeg har også nogle suppehorn
liggende. Jeg kunne dog godt tænke mig at prøve nogle andre typer - jeg har
engang set stjerner - er der nogen, der ved om en af de større kæder fører
det? Kunne man evt. tilsætte couscous eller byggryn?