Mad muffins/boller
Fra : jones_net

Dato : 13-01-06 20:10

Hejsa

Jeg har lige prøvet at lave en pakke Maizena Mad Muffins, hvor jeg tilsatte
skinketern og ost. De blev gode
Men at skulle give 15,- for 200 g mel, synes jeg er lige i overkanten, og
måske var de lidt for fødselsdagsbolle-agtige...
Men de var lette:
hæld lidt vand og olie i en skål sammen med melblandingen og fyldet.
Rør det hele sammen til en halv klæbrig masse (brugte KitchenAid'en)
Lad hæve
I ovn

Så nu vil jeg høre, om nogen af jer har en opskrift på nogle boller/muffins,
hvor man tilsætter fyld f.eks. i form af skinketern og ost, eller peperoni i
små stykker eller hamburgerryg og oregano og grøn peber eller noget helt
tredie? De må gerne være lidt grovere end helt almindelige
fødselsdagsboller...
De skal være nogenlunde lige så lette at lave som Maizenabollerne, da jeg
ellers ikke vil få det gjort...

Håber I kan hjælpe med at få skiften rugbrødderne ud en gang imellem

/J

Fra : Nette

Dato : 14-01-06 00:09

"jones_net" skrev

> Håber I kan hjælpe med at få skiften rugbrødderne ud en gang imellem

Jeg bruger min ganske almindelige grundopskrift til boller, og tilsætter,
hvad der nu er af rester, eller hvad jeg lige har lyst til.
Og så er det så nemt til madpakkerne til ungerne.

Nette

Fra : jones_net

Dato : 14-01-06 10:19

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad der nu er af rester, eller hvad jeg lige har lyst til.
> Og så er det så nemt til madpakkerne til ungerne.

Har du så en god opskrift på nogle grove boller - jeg har kun en god en på
alm. hvide boller.

/J

Fra : Nette

Dato : 14-01-06 12:04

"jones_net" skrev i

> Har du så en god opskrift på nogle grove boller - jeg har kun en god en på
> alm. hvide boller.

Jeg erstatter da bare noget af hvedemelet med f.eks. rugmel eller andre
melsorter. Jeg tilsætter også bare de kerner, jeg gerne vil have i.
Det behøver man da ikke en specifik opskrift for at gøre.

Nette