Semi-dried tomater
Fra : Per

Dato : 13-01-06 19:27

Hej,

Jeg er helt vil med semi-dried tomater, men de er ekstremt dyre.
Er der nogen som har en opskrift?
Skal man bruge en bestemt tomatsort?

Mvh.
Per

Fra : Jakob Langgaard

Dato : 13-01-06 23:40

>Jeg er helt vil med semi-dried tomater, men de er ekstremt dyre.
>Er der nogen som har en opskrift?
>Skal man bruge en bestemt tomatsort?
>
>Mvh.
>Per

Jeg kan desværre ikke hjælpe med en opskrift, men sidst jeg købte var
det i Metro hvor et helt kilo i omegnen af 30-40 kr. så det er vel
ikke sååå dyrt
Er iøvrigt gode til nedfrysning og hurtig optøning senere.

/Jakob

Fra : Jens Soerensen

Dato : 15-01-06 15:13

Per wrote:
> Hej,
>
> Jeg er helt vil med semi-dried tomater, men de er ekstremt dyre.
> [...]

De semi-dried tomater er i sig selv ikke dyre, hvis du køber dem hos en
grønthandler eller indvandre butik. Nogle steder kan du købe dem i
pakninger af halve eller hele kilo. De er ikke marinerede, men det kan
man jo selv gøre.

De bliver først dyre, hvis du køber de semi-dried marinerede tomater i
et supermarked. Jeg købte på et tidspunkt nogle i løs vægt i ISO, og de
var hunde dyre.

Mvh. Jens

Fra : Jens Soerensen

Dato : 15-01-06 15:13

Fra : Marianne Black

Dato : 16-01-06 20:50

"Jens Soerensen" <beltofteSLET@SLETgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> supermarked. Jeg købte på et tidspunkt nogle i løs vægt i ISO, og de var

Er der ikke stor forskel på de som hedder semi-dried og alm. soltørrede
tomater? Semi-dried er vel dem som i øjeblikket i ISO koster 200,-/kg. Jeg
har kun set soltørrede i indvandre butikker. Kunne også godt tænke mig en
opskrift på semi-dried.

Mvh.
Marianne