Bagekartofler i mikroovn.
Fra : acm

Dato : 12-01-06 17:13

Hej!

Har erhvervet mig en mikroovn, og derfor følgende spørgsmål:

Hvordan laves bagekartofler i mikroovn?

Hvilken effekt, og hvor lang tid mm.

Hilsen Jacob

Fra : (-Peter-)

Dato : 12-01-06 17:52

aacm wrote:
> Hej!
>
> Har erhvervet mig en mikroovn, og derfor følgende spørgsmål:
>
> Hvordan laves bagekartofler i mikroovn?
>
> Hvilken effekt, og hvor lang tid mm.
>
> Hilsen Jacob

kan man sagtens... bliver bare ikke så sprøde... (i hvert fald ikke hvis
det kun er en "mikrobølgeovn"... )

bare fuld effekt og så perioder af 5 minutter indtil man føler de er
færdig...

skal gerne vendes og ikke stilles for tæt!!

/peter

Fra : Lapzig

Dato : 12-01-06 18:00

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> wrote in message

> bare fuld effekt og så perioder af 5 minutter indtil man føler de er
> færdig...
>
> skal gerne vendes og ikke stilles for tæt!!

Jeg plejer at prikke i dem først med en gaffel, men det er måske
unødvendigt.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-01-06 21:14

On Thu, 12 Jan 2006 18:00:27 +0100, "Lapzig" <lapzig@lapzig.invalid>
wrote:

>Jeg plejer at prikke i dem først med en gaffel, men det er måske
>unødvendigt.

Det er en ret god idé... ellers risikerer man.. *bang*

De bliver OK - men dog stadig bedre på gammeldaws manér!

** Lars

Fra : Padre

Dato : 13-01-06 17:09

> De bliver OK - men dog stadig bedre på gammeldaws manér!

Yep - hvis man har en kombi mikrobølgeovn kan man jo give dem mikrobølger
først og derpå slute af med varmluft, så minder det mere om det "rigtige"

--
padre

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 12-01-06 18:18

(-Peter-) <garfieldpbj@mail-online.dk> skrev:

> [...]
>minutter indtil man føler de er
>færdig...
>
>skal gerne vendes og ikke stilles for tæt!!
Vende bagekartofler? og ikke for tæt?

>/peter

Jeg er ikke helt med, glæder mig til forklaring
Allways look at the bright side of life

Fra : Kent

Dato : 13-01-06 14:00

"acm" <basten@mailme.hehe> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Har erhvervet mig en mikroovn, og derfor følgende spørgsmål:
>
> Hvordan laves bagekartofler i mikroovn?
>
> Hvilken effekt, og hvor lang tid mm.
>
> Hilsen Jacob

Har din mikroovn ikke et program til bagning af kartofler?
Det har mange - min incl. Men ellers er du nødt til at forsøge
dig frem. Prøv med 2/3 af max-effekt. Tiden afhænger af
størrelsen og antallet af kartofler. Fylder du ovnen helt
op - i ét lag altså - så prøv med 15 min. på 2/3 effekt,
og kig så til dem for at se, om de skal have mere.

Prøv i øvrigt at skære karftoflerne over på den smalle led.
Læg dem med skrællen nedad. Pensel dem med olie, drys
lidt krydderier over - fx salt, hvidløg, origano og paprika -
og smid dem så i mikrobølgeren. Fine kartofler til fx. stegt
kylling - og de kan også bruges som en lille snack, hvis
du bruger små kartofler. OBS: De skal selvfølgelig ikke
have så meget som hele kartofler .

Kent.