Brunsviger-kagemand?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 05-01-06 09:58

Hvor meget brunsviger skal jeg lave for at få kagemand til 25 personer?
Jeg
er kommet til at sige, vi skal have kagemand (nåja, kagekone) på arbejde,
når jeg nu snart har fødselsdag.
Så en opskrift ville være dejlig... på forhånd tak.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Flemming

Dato : 09-01-06 19:38

Hej, det lyder da som en dejlig ting, men jeg ville nu smide følgende
forslag : Køb den hos bageren Det er ikke specielt dyrt, og så behøver
du ikke al besværet... :)
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men her i København er der en kæde af bagerier
der hedder Bodenhoff og der koster en brunsviger kagemand/kone under 200
kr...med pynt og slik og det hele. Og den fylder en stor bradepande (nok til
20-25 personer)
Det kan du jo se på :)
Eller er der mange opskrifter herinde :
http://www.maduniverset.dk/show_opskrift.phtml?uid=4570

Venligst
Carina

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 12-01-06 12:09

"Flemming" <cjrocksthehouse@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der hedder Bodenhoff og der koster en brunsviger kagemand/kone under 200
> kr...med pynt og slik og det hele. Og den fylder en stor bradepande (nok

Så vidt jeg kan se, er Bodenhoff et enkelt bageri på Finsensvej - men det
er
heldigvis i nærheden, så det vil jeg kigge på. Jeg havde bare ikke
forventet, at den slags var at finde hos bagere i København. Jeg troede
nemlig, at brunsviger-kagemand udelukkende var en nordjysk tradition, for
da
vi boede i Århus var den typiske kagemand en bleg fætter af bolledej
eller
lignende.

> Eller er der mange opskrifter herinde :
> http://www.maduniverset.dk/show_opskrift.phtml?uid=4570

Takker

Venlig hilsen Dikte

Fra : Nette

Dato : 12-01-06 22:13

"Benedikte Brisson" skrev

> [...]
> da
> vi boede i Århus var den typiske kagemand en bleg fætter af bolledej

Kagemænd i Århus er typisk lavet af wienerbrød, men de fleste bagere laver
også brunsvigerkagemænd, hvis man spørger dem.
Nordjyder og Fynboer skændes lidt om, hvor brunsvigeren/brOnsvieren hører
hjemme. De er bedst til at lave dem på Fyn, hvis du spørger mig..

Men jeg ville ikke give 200 kr for en klat dej, der svarer til ti boller
eller mindre.
Jeg ville lave den selv.

Nette

Fra : Flemming

Dato : 16-01-06 11:56

Hej,

Jeg håber du fabdt ud af det med brunsviger manden...?

Jeg var til børnefødselsdag igår, og der var nemlig en brunsvigerkagemand,
fra Bodenhoffs! Og den var lækker og snasket! :) med masser af slik og slik
"hår"/snørre.

Alt vel herfra...og nej nej, brunsviger er skam tradition landet over

Carina