Fondue nytårsaften
Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 13:09

Hej
Så er det snart nytårsaften, hos os får vi altid fondue. Det er oliefondue,
og det skal der ikke laves om på

Men kød, tilbehør og dressinger bliver med tiden lidt rutineprægede, hvorfor
jeg gerne vil høre, om i har nogle gode velafprøvede ideer, som kunne tjene
til fornyelse hos os.

Vores fondue ser sådan ud:

Kød:
Tern af andebryst, oksefilet, svinemørbrad og kyllingebryst.
Bacon
Cocktailpølser
Champion

Dips:
Goguamole (gad nok vide hvordan det staves)
Parmesandressing
Persille/hvidløgsdressing
Rød dressing (ketchup/chilli)
Humus
Peberrodsdressing

Tilbehør:
Bagte kartofler
Kartoffelchips
Majschips
Kryddersmør
Flutes
Bagte grøntsager, tomat, løg, gulerød, selleri, champion

Salat:
Salatblade
Tomat
Fetaost
Agurk
Brødcrutoner
Løg
Peberfrugt
Champion
Marinerede hvidløg
Solsikkekerner

Olie/eddikedressing

Jeg glæder mig til at høre jeres forslag.

mvh
Mogens

Fra : Nuser

Dato : 29-12-05 13:24

"Mogens Haugaard" <mogenshaugaardsnabelahotmailpunktumcom> skrev i en
meddelelse news:43b3d1d2$0$47031$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> Men kød, tilbehør og dressinger bliver med tiden lidt rutineprægede,
> hvorfor jeg gerne vil høre, om i har nogle gode velafprøvede ideer, som

I selv fonduen bruger vi også:
Mini majs
Peberfrugt i tern
blomkål
Små frikadeller
Røget hamburgryg i tern

Omkring minimajs og champignon smager det kanont med bacon

Hilsen Nuser

Fra : Max

Dato : 29-12-05 13:31

Hej

Kalvelever omviklet med bacon
Kødboller lavet af frikadellefars med lidt ost i rullet i rasp
Oksemørbrad
Rødspættefilere skåret i strimler
Rejer dyppet i beignetdej

Hele champion til at putte i fonduen

Man kan sommetider få små frosne kartoffelkugler, de
egner sig fint til at stege i fonduen.

Mvh Max

Fra : Brian S

Dato : 29-12-05 13:28

Det er sgu et imponerende setup, men alligvel synes jeg, I skulle
supplere med min ynglingsdip:

Karry.

Afbrænd lidt karry i olie på en pande.
Rør op med mayonnaise/cremefraiche, salt, peber og citron. Tilsæt
masser af stærk mangochutney (blendes, hvis I tager frugtkødet med)
og evt. lidt hvidløg og koriander.

Velbekomme fra Brian

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 29-12-05 13:57

> [...]
>Solsikkekerner
>
>Olie/eddikedressing
>
>Jeg glæder mig til at høre jeres forslag.

Helt ærligt, jeg kan ikke se det kan gøres meget bedre, og er
det kun 1 gang om året bliver det nok ikke for trivielt.
Godt nytår og velbekomme
Vits Breaks

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 29-12-05 14:10

> [...]
>
> Men kød, tilbehør og dressinger bliver med tiden lidt rutineprægede,
> hvorfor jeg gerne vil høre, om i har nogle gode velafprøvede ideer, som

I har da et flot udvalg, men personligt ville jeg nok savne noget fisk
og/eller skaldyr. Fx tigerrejer eller kammuslinger...

MVH Mette

Fra : Padre

Dato : 29-12-05 14:47

> I har da et flot udvalg, men personligt ville jeg nok savne noget fisk
> og/eller skaldyr. Fx tigerrejer eller kammuslinger...

Dertil ville jeg foreslå en dej til at dyppe i

--
Padre

Fra : Inger

Dato : 29-12-05 22:48

Mogens Haugaard wrote:

> Goguamole (gad nok vide hvordan det staves)

guacamole

Derudover så kunne jeg forestille mig at aubergine og squash tern ville
smage godt...

Inger