Hvad skal i have nytårsaften ???
Fra : JS

Dato : 25-12-05 19:53

Jaaa ved det ikke selv endnu, men hvad skal i have nytårsaften ????

Jan

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-12-05 22:23

"JS" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> Jaaa ved det ikke selv endnu, men hvad skal i have nytårsaften ????
>
> Jan

Så vidt vides:
Laks med gulerodssnask, champagne og MASSER af råhygge!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-12-05 00:31

JS skrev:

> Jaaa ved det ikke selv endnu, men hvad skal i have nytårsaften ????

3-4 kedelige madder fra min arbejdsgiver, formoder jeg.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : Max

Dato : 26-12-05 00:44

Hej Klaus

> 3-4 kedelige madder fra min arbejdsgiver, formoder jeg.

God arbejdslyst, jeg føler med dig.

Mvh Max
(som er inviteret i byen og derfor heller ikke kender menuen)

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-12-05 00:44

Max skrev:

> God arbejdslyst, jeg føler med dig.

Tak. Det plejer nu at være meget hyggeligt [på trods af maden].

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
PNX · http://pnx.dk/

Fra : H&M

Dato : 26-12-05 15:28

> Jaaa ved det ikke selv endnu, men hvad skal i have nytårsaften ????

Jamen der er kun 1 mulighed.....

Grønlangkål med kål pølser og hamburgerryg ....
sennep......Snaps.....Hygge.....
Dessert......Softice med brændte figner.

Og nu må der gerne gættes på hvilken landsdel jeg kommer fra, skulle være
nemt.

Godt nytår alle.

Fra : Ruth

Dato : 27-12-05 13:27

> Jamen der er kun 1 mulighed.....
>
> Grønlangkål med kål pølser og hamburgerryg ....
> sennep......Snaps.....Hygge.....
> Dessert......Softice med brændte figner.
>
> Og nu må der gerne gættes på hvilken landsdel jeg kommer fra, skulle være
> nemt.
>
> Godt nytår alle.
>Jeg gætter på Sønderjylland for menuen er den samme her bortset fra
>softice. Vi skal have fløderand til dessert.
Godt nytår til alle og tak for mange gode råd.
Ruth

Fra : Inger

Dato : 27-12-05 00:48

JS wrote:
> Jaaa ved det ikke selv endnu, men hvad skal i have nytårsaften ????
>
> Jan

-Bruscetta med hvidvin til dronningens tale
-Okstesteg i gryde m. hasselbagte kartofler og flødesovs lavet på fond
fra stegen. Dertil grønne bønner omviklet med bacon, provence champignon
og måske også et fad med rodfrugter i ovn.
-Islagkage fra Anton Berg (den er bare SÅ god, den marcipan is )

Inger

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 27-12-05 06:53

Mon ikke vi ender med at smide et par hummere i gryden, anrette noget
røget laks og hellefisk, nogle tigerrejer og sådan lidt andet "havguf" -
sådan tror jeg det bliver for os.

Det yngste medlem i husstanden (2 år) vil sikkert bliver meget glad for
at få serveret lasagne eller boller i karry - hun er ikke så glad for
skaldyr og røget fisk - og skal selvfølgelig også have noget, som hun
sætter pris på.

Henriette Døssing

Fra : Leo

Dato : 27-12-05 10:37

Ikke helt færdigplanlagt, men...

Forretten skal være en stor, tynd pandekage uden sukke og gerne tilsat lidt
spinat inden stegning - afkøles, smøres med cremefraiche tilsat
stenbiderrogn og dækkes med et lag røget laks, rulles til roulade og skæres
i skiver. En ditto, men med røget hellefisk.
Serveres med en skive af hver samt drysset med krebsehaler og rejer og lidt
hakket rødløg.
Dertil et par flasker chablis.

Hovedretten diskuteres, men vi ender nok i noget oksekød, formentlig med en
kompot af rødløg og appelsin, og en røsti samt nogle selleristrips - havde
ungerne meldt deres fravær var det blevet grønkål, pølser og gris.
Til hovedretten tror jeg vi ender i et par flasker Rhonevin.

Desserten er ikke helt afklaret heller, men jeg tror, det bliver noget
hjemmelavet is. Appelsinsorbet?
Jeg smagte for nogen tid siden en drink, der blev kaldt en "screaming
orgasm" - jeg tror en god flødeis med den drink som smagsstof kunne blive
helt god.

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 31-12-05 14:27

Jeg blev inspireret af Leos indlæg og baserede vores forret løseligt på
hans.

Vi skal have roulade af pandekage smurt med creme fraiche-dressing m. dild
og rullet med røget laks, serveres garneret med rejer.
En langtidsstegt culotte med kartoffelbåde, whiskysovs og grøn salat.
Og sidst chokolademousse med mørk og hvis chokolade efter Morten Heibergs
opskrift.

Resten af aftenen chips, peanuts m.m. ad libitum...

MVH Mette

Fra : Padre

Dato : 31-12-05 16:47

"JS" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> Jaaa ved det ikke selv endnu, men hvad skal i have nytårsaften ????

tigerrejer i tomatsuppe med hvidløg - en tør Crémant de Bourgogne
dyreryg i kokotte med portvin og pigeonæbler til aspargeskartofler - Chateau
d'Issan 1999, margaux
kransekage (hjemmelavet af 2½ del mandler til 1 del flormelis og derfor ikke
så sød) - mere crémant

Vi er kun far mor og børn i aften, så vinudvalget er nødt til at være lidt
afslappet
--
Padre