Geisha-film-spoiler.Monogami-hyldest
Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-06 18:16

Geisha-film-spoiler.Monogami-hyldest

Selvom hunaber kan vende bagdel til en hanabe der har en lækkerbidsken
fx kød, og dette er tolket som prostitution, så er købesex er særkende
for mennesker - ligesom homosex er.

Fordi matriarkatet, der i alle samfund til alle tider er stærkere end
noget patriarkat, kræver og forguder TROSKAB , altså monogami, så er
det naturligt at StevenSpeelberg filmatisering af ArthurGolden
bestseller "Memoires of a geisha" er den vante forkætring af ludere,
omend man ikke er så slemt Japan-bashing som Hollywood oftest er - man
anerkender at geisha-kvinderne er store selvstændige kunstnere og
selskabsdamer , danserinder og escorts-m-narrefisse.

Budskabet er dog ækel propaganda som en fransk narkoman-pioner skrev
efter at langt barnløst liv med mulatkæreste i Paris:

" Prostitution is essentially a matter of lack of choice". Charles
Baudelaire

Filmen er så smuk og sandfærdig-om-Japan-skønhed som TomCruise-filmen
"The last samurai".

Hvilket mht realisme/sandhed ikke siger ret meget, men dog noget - at
to geishaer slås , så de overser væltet olielampe, så huset går i
brand, er absurd i Japan, hvor huse var af papir, og påpasselighed er
extremt indarbejdet tradition igennem tusind år. .

Per Vadmand der har oversat den meget amerikanske og ujapanske
bestseller har et anstrengt forhold til mig, og det er ærgerligt.Han
skriver ofte kloge ting, men da jeg engang ringede til ham pga. et
klogt indlæg, han havde skrevet, blev jeg uskældt igenigen på usenet
for dette, som om jeg var voldelig.Fobi/berøringsangst overfor det
levende ord, er mig uforståelig.

Han kan aldrig begrunde sine modsigelser af fx revisionistiske
pointer, og det er nok begrundelse for aversion.

I "Memoirs of a Geisha" siger en bordelmutter til pigen, der er solgt
af fiskerfamilie til bordellet, at hun "lugter af fisk", selvom hun
har forladt fiskerlandsbyen for år siden.! Samme metafor er eneste
sandhed i, når Per Vadmand, der engang mødte mig, da jeg var inviteret
til hans arbejdssted, opdigter på usenet igenigen, at jeg dengang
havde mere kropslugt end folk flest. Har Ekstrabladet en gang opdigtet
myte om sådant tabu vedr en politisk ukorrekt person som mig, så
tænker folk ikke selv - heller ikke en klog oversætter som Per
Vadmand.

Selvfølgelig er danskere aldrig mere etiske end tyskere var på
Krystalnatten, og venstreorienterede har det med at opdigte
superskurke af dem, de er uenig med - det har os sandhedssøgere lært
at leve med.

OG LIDT GENBRUG MED FILMRELEVANS

Tempelprostitution har Illustreret Videnskab flygtigt berørt og
informeret tankevækkende, at både i Old-Grækenland og Ægypten, Irak og
Syrien blev overklassepiger udvalgt og blev straffet hårdt, hvis de
blev gravide i tjenesten - som nok har sin paralel i fortidens (og
nutidens ultrasjældne, ultradyre) geishaer o lign.

Nonner er nok middelalderens paralel til de hellige
tempelprostituerede der levede i en stat i staten hvor kun byens
hædersgæster fik adgang (a la Røde Orm og eskimo-gæstfrihed), men
enguderi hader livsglæde, ofte. Matriarkatet som påbyder stening af
ludere i Bagdad og Teheran idag, straffede i Korinth og Athen på
Sokrates tid de udvalgte vinder-kvinder med forbud mod befrugtning, og
de måtte nok tænke sig til ufrugtbarhed, ligesom ugifte promiskuøse
altid har gjort på stillehavsøer og i Indien, indtil medicinmand lyser
graviditetstilladelse over den nygifte kvinde. Intens selvsuggestion
kan klart kontrollere livmor og ægleder, ligesom fakirer kan stoppe
hjertet ved intens meditation.

Selvfølgelig er kærlighed i alle kulturer afgørende for at få soldater
til at udvise dødsforagt og derved hindre samfundets forsvinden. Og
kærligheds-ideen implanteres af moder og elskerinde via falske
løfter - som bliver selvopfyldende profetier for de få opreklamerede
skafferdyr = vindermændene.

Alt ville bryde sammen hvis for mange piger brød reglementet og
kastede sig i grams erotisk til markedspris, så det sker kun
kontrolleret som på Pavens bordeller i Firenze i Borgiaernes tid og
når nu pave Lone Dybkjær får indført straf til luderkunder a la
Sverige, for at nedbryde alfonsestablishmentet i Danmark og overdrage
det til muslimerne, helt som Pusherstreet nedlæggelsen har overført
milliardgeschæft til Islam.

Diogenes boede i en tønde og sked på torvet i Athen og onanerede
offentligt, for at illustrere at gratis glæder er gratis. Tilbød
Alexander d Store alt, svarede han "Flyt dig, du skygger". Platon
drillede han så Platon gik fra koncepterne og mudderkastede ufint,
verbalt, usenetagtigt.

Men hetærerne dvs det lille liderlige mindretal af Athen-matriarkatet
gav Diogenes gratis og gad ikke Platon.

" Der er kun få ærbare kvinder, som ikke er kede af deres
métier.La Rochefoucauld

" Efter min mening er sex det smukkeste, mest naturlige og
sundeste man kan købe for penge. Steve Martin

Engang (Aristippos) gik ind i en hetæres hus og en ung mand,
der var med ham, rødmede, sagde han: "Det er ikke det at gå ind, der
farligt, men det ikke at kunne gå ud igen". Laertios

GB Shaw : Vil du gå i seng med mig for 1000 £?.
Jo-da-svarede-borddamen-frigjort.

Vil du gå i seng med mig for 20£Borddamen: Tror du jeg er en
luderGBShaw: Det spørgsmål _har__ vi afklaret, - nu snakker vi kun
om prisen.

"At lade mænd få sex mod engangsbetaling er et foragteligt
skruebrækkeri og forrædderi imod matriakat og samfundsorden. Anonym

" I det store hele foragtes kvinder mere af kvinder end af
mænd. Nietzsche

" Jeg tror på skrønen om, at kvinde er kvinde værst.
Ellen Widding

"Selv konkubinatet er blitt korrumpert: - av ekteskapet. Nietzsche

" Simon Spies Man kan ikke købe kærlighed for penge, men man
kan købe noget der ligner tilforveksling.
" The most vigorous part of my sex life is - negotiating the
price" David
Letterman

"Optræde nøgen på scenen? Det synes jeg er usmageligt. Men
hvis jeg var tyve år og havde en fantastisk figur, ville det være
kunstnerisk, smagfuldt, patriotisk og en udviklende religiøs
oplevelse. Shelley Winters

"Professed curtezans, if they be any good, it is because
they are openly bad.Sir Thomas Overbury

Fra : preben nielsen

Dato : 25-01-06 19:37

> Selvom hunaber kan vende bagdel til en hanabe der har en
> lækkerbidsken fx kød, og dette er tolket som prostitution, så er
> købesex er særkende for mennesker - ligesom homosex er.

Lol. Get your facts straight ! Haha....

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-01-06 20:07

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Lol. Get your facts straight ! Haha....

Så du kan dokumentere, at der findes dyr, der - som nogle mennesker gør -
udviser homoseksuel adfærd for at opnå seksuel tilfredsstillelse? Eller du
mener måske, at købesex findes i dyreverdenen? Jeg venter spændt på dine
facts...

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Lars Jensen

Dato : 25-01-06 20:25

Jens Bruun wrote:
> "preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så du kan dokumentere, at der findes dyr, der - som nogle mennesker gør -
> udviser homoseksuel adfærd for at opnå seksuel tilfredsstillelse?

Om det er for at opnå seksuel tilfredsstillelse ved jeg ikke, men Bonobo
aberne skulle eftersigende kunne udvise homoseksul adfærd.

Lars B

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-06 21:53

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> wrote in message

> Om det er for at opnå seksuel tilfredsstillelse ved jeg ikke, men
> Bonobo aberne skulle eftersigende kunne udvise homoseksul adfærd.

Disse dværg-chimpanser er klart de mest menneskelignende hvad angår
erotik.
At hunnerne mens de kopuleres ikke er " kolde og passive som en fisk
på et bræt" men synes at kunne lide det eller smigre hannen ved at
lade som om, havde i 1980 kun sit udforskede sidestykke hos svaner,
der udfører en rent akrobatisk balanceakt ude i søens midte, hvor de
ikke behøver frygte angreb, og hvor hannen let falder af, og hunnen
menes at hjælpe til hannens koncentration om kunststykket ved en
orgasme-agtig adfærd.

Som sagt er der indhøstet megen ny viden, siden jeg fulgte med i
tidsskrifterne om denne ret så uvæsentlige forskning. Mennesket har en
komplex kultur-overbygning på alt, hvad vi gør, som fjernes os totalt
fra de genetisk programmerede instinkt-robotter som de fleste dyr er.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-01-06 20:59

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

> [...]
> mener måske, at købesex findes i dyreverdenen? Jeg >venter spændt på dine

jeg har engang set en hund der gik i gang med et bordben

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-06 21:27

> [...]
> tilfredsstillelse? Eller du mener måske, at købesex findes i
> dyreverdenen? Jeg venter spændt på dine facts...

Forskningen er vanskelig, fordi de menneskelignende store pattedyr
oftest går afsides, når de kopulerer, enten for ikke at vække
misundelse og aggression hos artsfæller, eller fordi de er sårbare for
fjendeangreb - tænk på hunde der låses sammen under akten, og det er
smertefuldt når en dyrplager smider en spand vand på en sammenhængende
hanhund og hunhund, så de må rive sig løs.

Når man til inseminationsbrug skal have tyre til at afgive maximal
mængde sæd ind i kunstig skede, lader man dem forinden vente i rum ved
siden af artsfæller der kopulerer, og de vil så være vildt aggressive
og opgejlede.

Talrige dyr kan i fangenskab og af kedsomhed bestige hinanden eller en
træstub og udføre samlejebevægelser, vistnok uden udløsning.
Homosexuelle forskere der åh-så-gerne ville se noget naturligt i deres
særhed, har været hurtige til at gøre sig til grin .
Idag er der enighed om at dyrs homosex-erotik er og bliver en
"fangenskabs-ting" - altså analog til analbol på kostskoler, fængsler
og kasserner.

Mht prostitution er det da nærliggende at en chimpanse-hun, der ser en
flokfælle-han fange en colobus-abe - eller en bavian-hun der ser en
han fange antilopeunge eller vildsvineunge, og vil have del i denne
højt-estimerede lækkerbidsken, vil stille sig an til bestigelse, og
den succesrige jæger vil eventuelt belønne udvalgte venner og
cementere sin status ved et par hurtige ind-ud, helt som at
pelssoignering i en længere tidshorisont har hieraki-stabiliserende
signalværdi.

Mennesket burde lære af vore nære slægtninge ikke at se ned på disse
naturlige byttehandler - der er ingen stigmatisering af
luder-abe-hunner. Og luder-hanner forekommer som sagt kun i
fangenskab, ifølge den faglitteratur som jeg har læst - men det er
ikke noget jeg har holdt mig ajour med siden jeg i 1980erne startede
Sædhjælpsfondet og ugentlig besøgte min nabo Universitetsbibliotekets
Natur- og Læge-videnskabelige afdeling
Med internettet idag må det være nemt, men jeg har fået min værste
pubertetagtige nysgerrighed tilfredsstillet og er mere optaget af
Nietzsche, muslimfare, medlidenheds-bekæmpelse og slige presserende
sager.

"How well I remember the aged poet, Sophocles, when in answer to the
question, "How does love suit with age- are you still the man you
were?" replied, "Peace, most gladly have I escaped the thing of which
you speak; I feel as if I had escaped from a mad and furious
master!".Plato

"Det er alderens velsignelse, at man kan betragte kvinder med behag,,
men uden begær. Arthur Schopenhauer

Fra : Søren

Dato : 25-01-06 20:47

> [...]
> indlæg, han havde skrevet, blev jeg uskældt igenigen på usenet for
> dette, som om jeg var voldelig.Fobi/berøringsangst overfor det levende

Helt seriøst .. ringede du til Per efter et indlæg på news?

Fra : Per Vadmand

Dato : 25-01-06 21:22

"Søren" <spammers@die.young> wrote in message

> Helt seriøst .. ringede du til Per efter et indlæg på news?

Ja, det gjorde han. Og jeg lagde røret på. Det samme gør jeg, når jeg bliver
ringet op af sælgere. Min telefon er til private samtaler.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-06 21:44

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> "Søren" <spammers@die.young> wrote in message

> Ja, det gjorde han. Og jeg lagde røret på. Det samme gør jeg, når
> jeg bliver ringet op af sælgere. Min telefon er til private
> samtaler.

Jeg er hæmningsløs ytringsfrihedsbruger og har enormt gode erfaringer
med at ringe til forfattere , hvis bog jeg lige har læst - de er
næsten altid glade for at besvare spørgsmål.
Ti minutters snak med en skribent, som man ved hvad man vil bruge til,
kan iøvrigt let give mere relevant viden end at læse side op og side
ned.

Når Per lader sit telefonnummer stå i telefonbogen, og jeg er et
altidsuperhøftligt Emma Gad takt-og-tone menneske, der ringer i
dagtimerne, så ser jeg læggen-røret-på som en interessant indikation
af (ej bevis) , at Per ved, at hans politiske synspunkter ikke tåler
dialog med et søgende, nysgerrigt intelligent menneske som jeg - så
fobisk flygter han ned i et musehul, og hvis nogen kan gøre sig andre
forklarings-hypoteser, så sig frem.
Jeg får selv en masse opringninger, fordi jeg afslutter mange indlæg
med telefonnummer og aldrig har haft hemmelig nummer, og over 99% er
på anstændige tidspunkter og hvis snakken keder, så siger jeg det
pænt.
"Tidstyve" kaldte bankerne engang visse kunder. Jeg mener , at folk
kan sige fra, og det antal sekunder, som jeg kan risikere at "stjæle"
fra en person, jeg ringer op til, er det antal sekunder det tager at
sige "jeg kommer til at afbryde samtalen", altså ikke særlig mange.
Hvis folk bliver hylet ud af den af "abrupt forstyrrelse" og ikke let
kommer tilbage i deres koncentration, så har de fleste telefoner idag
et sæt tastetryk som svarer til at "trække stikket ud" ,som de sgu
bare kan bruge, når de er i møde , i bad eller i trance!

Fra : preben nielsen

Dato : 25-01-06 22:00

> [...]
> indikation af (ej bevis) , at Per ved, at hans politiske
> synspunkter ikke tåler dialog med et søgende, nysgerrigt

Det er jo så EN teori.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Søren

Dato : 27-01-06 19:07

Per Vadmand wrote:
> "Søren" <spammers@die.young> wrote in message

> Ja, det gjorde han.

Fucked up.

> Og jeg lagde røret på. Det samme gør jeg, når jeg bliver
> ringet op af sælgere. Min telefon er til private samtaler.

Så afgjort .. og sådan skal det være. Hvis en net kook ikke længere kan
nøjes med absolut at få det sidste ord på news, men begynder at kontakte
os andre mennesker privat - så er der sgu for alvor noget galt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-01-06 19:12

"Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan nøjes med absolut at få det sidste ord på news, men begynder at
> kontakte os andre mennesker privat - så er der sgu for alvor noget

Hvorfor står Per Vadmands telefonnummer i telefonbogen, hvis han ikke ønsker
at blive ringet op af fremmede, der ønsker at tale med ham?

Har du forresten selv hemmeligt nummer? Som anonym skribent på usenet kan
man vel forvente, at du også skjuler dig i dén sammenhæng.

Fra : Søren

Dato : 27-01-06 20:13

Jens Bruun wrote:
> "Søren" <spammers@die.young> skrev i en meddelelse

> Hvorfor står Per Vadmands telefonnummer i telefonbogen, hvis han ikke ønsker
> at blive ringet op af fremmede, der ønsker at tale med ham?

Nu ikke så fjollet Jens. Jeg vil gætte på at Per´s privatadresse kan
findes i diverse telefonbøger, men jeg tror næppe det kan sammenlighes
med en invitation til Bo W - til en diskution over en kop kaffe.

Du har iøvrigt lige opgivet din mailadresse i din posting, men det
betyder vel heller ikke at du ønskede at alle enhver begyndte at sende
dig mails? .. for i så fald er der mange spammere der gerne ville have
dig som bongkammerat.

Som jeg sagde .. nu ikke så fjollet.

> Har du forresten selv hemmeligt nummer?

Nej.

> Som anonym skribent på usenet kan
> man vel forvente, at du også skjuler dig i dén sammenhæng.

Jeg ved ikke hvordan du kom frem til den konklusion, men jeg kan afsløre
at det ikke tilfældet, men hvis diverse net kooks begyndte at ringe til
mig - så skal jeg love dig for at det blev streget fra enhver telefonbog.

Fra : Lapzig

Dato : 27-01-06 22:40

> Nu ikke så fjollet Jens. Jeg vil gætte på at Per´s privatadresse kan
> findes i diverse telefonbøger, men jeg tror næppe det kan sammenlighes med
> en invitation til Bo W - til en diskution over en kop kaffe.

Det er da slet ikke fjollet. Hvis man står i telefonbogen må man forvente at
kunne blive ringet op.

> [...]
> vel heller ikke at du ønskede at alle enhver begyndte at sende dig mails?
> .. for i så fald er der mange spammere der gerne ville have dig som

At ringe og bede om uddybning af et diskuteret emne er ikke det samme som
spam. Nu er det dig, der er fjollet.
I øvrigt er en bongkammerat vist noget andet, end hvad du mener (hint: uden
g).

> Som jeg sagde .. nu ikke så fjollet.

I lige måde.

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-01-06 22:59

"Lapzig" <lapzig@lapzig.invalid> wrote in message

> Det er da slet ikke fjollet. Hvis man står i telefonbogen må man forvente
> at kunne blive ringet op.

Ja - én gang. Når man så har frabedt sig opringninger, forventer man at få
fred.

Og i øvrigt: lige så vel som Bo har lov til at ringe mig op, hvad han altså
gjorde, har jeg vel lov til ikke at gide tale med ham, ikke?

Fører du lange samtaler med enhver avissælger eller firsikringsmand, der
finder på at ringe dig op? Nej, vel? Du sørger for at slippe ag med de
uønskede hrtigst muligt.

Det samme gjorde jeg. Længere er dén ikke.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-06 23:32

> "Lapzig" <lapzig@lapzig.invalid> wrote in message

> Og i øvrigt: lige så vel som Bo har lov til at ringe mig op, hvad
> han altså gjorde, har jeg vel lov til ikke at gide tale med ham,
> ikke?

Det venlige, neutrale svar "Har ikke tid" er nok alle enige om, er
ukritisabelt.

> Fører du lange samtaler med enhver avissælger eller firsikringsmand,
> der finder på at ringe dig op? Nej, vel? Du sørger for at slippe ag
> med de uønskede hrtigst muligt.
> Det samme gjorde jeg. Længere er dén ikke.

Du skriver nu med stolthed om din arrogante LÆGGEN RØRET PÅ, som jeg
egentlig tror du opdigter , for jeg husker mit 10-sekunders
tids-tyveri fra dig som, at du faktisk opførte dig såre civiliseret.

Da jeg så den i trådstarten omhandlede premierefilm, var der
reklamefilm for Politiken, hvor en piercet autonompige ringes op af en
Politiken-sælger og forarget spørger "hvor har du fået mit nummer" men
de får god snak sammen, selvom den unuancerede extremist-pige ævler om
at avisen er "noget fascistoidt pis"

Antag at man kommer i snak med en irriterende muslim. Skal man være en
god ambasadør for sit land, og være vennesæt, som Nietzsche kalder
"ægte livskunst". Eller skal man bekræfte sværdets folk i, at
integration er lal, og der er kløft mellem vantro og rettroende?
Jeg håber, at redde mine børnebørn fra knivstik ved at lægge op til
integration, når denne er individuel og ikke
skatteyderbetalt/kontraproduktiv

Fra : Lapzig

Dato : 27-01-06 23:52

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Ja - én gang. Når man så har frabedt sig opringninger, forventer man at få
> fred.

Det ville være godt takt og tone, ja.

> Og i øvrigt: lige så vel som Bo har lov til at ringe mig op, hvad han
> altså gjorde, har jeg vel lov til ikke at gide tale med ham, ikke?

Selvfølgelig.

> [...]
> uønskede hrtigst muligt.
>
> Det samme gjorde jeg. Længere er dén ikke.

Jeg anfægter heller ikke din afvisning af Bo Warming. Det er Sørens
udlægning, jeg er uenig i.

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-01-06 00:25

> Jeg anfægter heller ikke din afvisning af Bo Warming. Det er Sørens
> udlægning, jeg er uenig i.

Godt så.

Per V.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-06 23:57

"Lapzig" <lapzig@lapzig.invalid> wrote in message
> "Søren" <spammers@die.young> wrote in message
>
> Det er da slet ikke fjollet. Hvis man står i telefonbogen må man
> forvente at kunne blive ringet op.

Jeg får en masse reklame-opkald og opinionsundersøgelses-opkald, og
det er der mange andre københavnere jeg kender, er får . Jeg kan ikke
forestille mig de dyre tiltag ville fortsætte, hvis ikke der er
erfaring for, at de fleste er positive for så mild og blid
henvendelsesform

Jeg har som nævnt god erfaring med at ringe til forfattere om bog de
netop har udgivet.
Piger der adlyder stive kommandoveje og ikke tager initiativ og venter
på, at ridderen på den hvide hest skal trænge sig på, mister mange
chancer, og det meste succes, jeg har haft med piger er startet med,
at jeg tålmodigt og med lam situationsfornemmelse bad op til dans m.m.
og fandt mig i nej på nej, indtil der var respons, held i sprøjten,
ting gik i hak.

" Verden er som et bræt med huller i, og de firkantede
mennesker er blevet sat i de runde huller og de runde i de
firkantede". George Berkeley

..
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i benene - og omfatter din
sociale arv ikke perfekt empati, så må kompenseres ved flid. Men
undskyld til Per for, at jeg ikke er tankelæser
Han havde skrevet noget klogt,jeg havde lyst at svare på, og mine
bedste skrivestunder er efter en mundtlig brainstorming

"Alle mennesker er kedelige, undtagen når vi har brug for dem. Oliver
Wendell Holmes

" Et virkeligt godt råd er derfor, at vi alle bruger
størstedelen af vor samfundsdebattid på indgående og fordomsfrit at
beskæftige os med det, vore modstandere siger og skriver.
(Glistrup-citat)

" Man tænker bedst, når man har talt. Piet Hein

GLEM AT KONVERSATION måske giver dig mindelser om smalltalk og
lipservice.

(og glem at den anden måske lyder som om han tror han har fundet
sandheden, vis tillid at han ønsker at blive klogere)

" That is the happiest conversation where there is no
competition, no vanity, but a calm quite interchange of sentiments.
Gerald Johnson

" Conversation is an art in which man has all
mankind for competitors. R.W.Emerson

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-06 23:14

> [...]
> kan nøjes med absolut at få det sidste ord på news, men begynder at
> kontakte os andre mennesker privat - så er der sgu for alvor noget

DER ER GALSKAB I, at muslimer gengælder stilfærdige ytringer med
mordstrusler

At en fredsommelige dansker rækker hånden mod en sympatisk, dansk
meddebatør i håb om forbedret dialog, udfra anerkendelse af fælles
korpsånd og idealer, SÅ ER DER INGEN GALSKAB I DET.

Jeg ringes undertiden op midt om natten, og der skriges dødstrusler
fra autonome. Glistrup har altid stået i telefonbogen og oplevet det
samme. Det er en overkommelig omkostning ved at vise flaget mht
tilgængelighed og åbenhed for fri meningsudveksling, og jeg har ofte
oplevet at diskussion går i hårdknude med det endimensionale, skrevne
ord,men der er vibrationer, fremkommelighed og sandhedssøgende
problemløsning i "det levende ord". (som i grundtvigianismens
glasperiode var slogan vor usnobbetheden på fri- og høj-skoler).

Jens Bruun imponeredes af, at min kone løb efter en stenkaster og gik
i dialog med ham. Jeg var ikke hjemme, da det skete og har ikke min
kones samuri-ånd, der nok også har lidt at gøre med, at man slår ikke
på en kvinde.
At risikere en knivstikkende muslimbande på khat eller coke, ser jeg
som en risiko, når det er mørkt.
Om sommeren, hvor jeg altid er i haven, når tørvejr,har jeg ofte hørt
autonome flænse i politiske papirer, der er fremlagt på el-målerskabet
ved fortovet ved mit plankeværk.
Så er jeg ofte kommet i snak med autonome, der har hånet mig, men som
klart har haft respekt for Gandhi-typer, der vender venstre kind til
og ikke er hovski-snovski, men gerne samtaler med hvemsomhelst

" Det første menneskelige væsen, der kastede en fornærmelse i
stedet for en sten, var civilisationens grundlægger". Sigmund
Freud

"Slår nogen dig på den ene kind, vend den anden kind til." Jesus. Som
dog selv døde af ikke at flygte, ligesom Sokrates.
Men hvis *aversion mod øje-for-øje hævn*
vi glistrupister deler, nuanceret og hidtil omkostingsfrit, stort
set.

Fra : Anita

Dato : 25-01-06 21:36

> Per Vadmand der har oversat den meget amerikanske og ujapanske bestseller
> har et anstrengt forhold til mig, og det er ærgerligt.

Tænk, det havde jeg aldrig bemærket. Jeg har endda læst bogen på engelsk og
har den danske oversættelse stående på hylden - den er dog aldrig blevet
læst.

Filmen var smuk. Så enkelt kan det siges.

Venligst Anita

Krydspost fjernet.