/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Når HDTV kommer, så bitches der :-)
Fra : The Nameless Dude


Dato : 24-01-06 13:35

Jeg har en lille spådom over hvad der sker når HDTV lanceres her
i landet, så bitches der over hvor grimme og smukke at skuespillerne
egentlig er når det kommer til stykket, for det afslører HDTV perfekt.
Philip Swann fra tvpredictions.com har haft sat til rette og har set
lidt HDTV og har fundet ud af hvad at det afslørede.

Se hans hårde domme her om kendisserne i HDTV:
www.tvpredictions.com/fall2005hd092605.html
En vis "desperat husmor" får ikke pæne ord med på vejen.
--
The Nameless Dude

 
 
Per Vadmand (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 24-01-06 15:08



"The Nameless Dude" <nom@ial.adress> wrote in message
news:Xns97558A24EEF73Nonameddude@216.196.109.144...
> Jeg har en lille spådom over hvad der sker når HDTV lanceres her
> i landet, så bitches der over hvor grimme og smukke at skuespillerne
> egentlig er når det kommer til stykket, for det afslører HDTV perfekt.
> Philip Swann fra tvpredictions.com har haft sat til rette og har set
> lidt HDTV og har fundet ud af hvad at det afslørede.
>
> Se hans hårde domme her om kendisserne i HDTV:
> www.tvpredictions.com/fall2005hd092605.html

Artiklen i linket tydeligt skrevet af en drengerøv, der tror, rynker er lig
med grimhed.

Per V.



Peter B. Juul (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 24-01-06 15:55

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> writes:

> Artiklen i linket tydeligt skrevet af en drengerøv, der tror, rynker er lig
> med grimhed.

Tydeligvis. Han er vel amerikaner. Opdraget af TV til at tro sådan.

Dejligt, at der findes kønne amerikanske skuespillerinder, der ikke
hopper på den længere.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og
I speak only 0}._.{0 rent juridisk må der være en forskel på
for myself. O/ \O de to ting" -Lars von Trier om Bush.

Christian (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 24-01-06 16:26

On 24 Jan 2006 15:54:47 +0100, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>
>Dejligt, at der findes kønne amerikanske skuespillerinder, der ikke
>hopper på den længere.

mmmh - Marg Helgenberger...

/christian

-V- (24-01-2006)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 24-01-06 16:27


"Christian" <christian@fabel.dk> wrote:
> mmmh - Marg Helgenberger...

Ahhh, subscribe.




-V-



Sune (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 24-01-06 22:54

On Tue, 24 Jan 2006 16:27:00 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

>Ahhh, subscribe.

Unsubscribe HDTV hvis det er denne opløsning der venter os:
http://www.csiguide.com/images/marg-helgenberger-0033.jpg

Mvh
Sune

-V- (24-01-2006)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 24-01-06 23:46


"Sune" <januar2001@tdcadslx.dk> wrote:
> Unsubscribe HDTV hvis det er denne opløsning der venter os:
> http://www.csiguide.com/images/marg-helgenberger-0033.jpg

Jeg forstår ikke?

Jeg synes at hun er svedigt læxi på det billede.





-V-



John Hinge (25-01-2006)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 25-01-06 06:31

On 24 jan 2006 Sune was heard to say:

> On Tue, 24 Jan 2006 16:27:00 +0100, "-V-" wrote:
>
>>Ahhh, subscribe.
>
> Unsubscribe HDTV hvis det er denne opløsning der venter os:
> http://www.csiguide.com/images/marg-helgenberger-0033.jpg
>
Hvorfor ? Som andre har påpeget, så er hun da ganske rar
Hun er 47 år gammel, så med det in mente så holder hun sig
ganske nydeligt (eller også har hun en rigtig dygtig ansigtsguy)
Jeg synes ihvertfald at hun er ret attraktiv, og der er jeg vist
ikke alene med den mening :)
--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..
Are you on Drugs ?" Gordo - The Black Hand - KotDT #79

Martin Andersen (27-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 27-01-06 06:14

Sune wrote:
> On Tue, 24 Jan 2006 16:27:00 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote:
>
>
>>Ahhh, subscribe.
>
>
> Unsubscribe HDTV hvis det er denne opløsning der venter os:
> http://www.csiguide.com/images/marg-helgenberger-0033.jpg
>
> Mvh
> Sune
det eneste jeg finder utiltalende ved det billede er det anstrengte smil. Hendes
udseende synes jeg ikke fejler noget. Og så synes jeg heller ikke at det
"afslører" noget som jeg ikke så på mit ganske almindelige "analoge" fjernsyn.

Jens Bruun (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 24-01-06 21:50

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m2irs9r808.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk

> Dejligt, at der findes kønne amerikanske skuespillerinder, der ikke
> hopper på den længere.

Hvem?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)
http://gallery.bruun.com/index.php?cat=10003 - My photo gallery



sniper_Nolight (24-01-2006)
Kommentar
Fra : sniper_Nolight


Dato : 24-01-06 17:57

> Artiklen i linket tydeligt skrevet af en drengerøv, der tror, rynker er
> lig med grimhed.

jeg tænkte det samme da jeg så liotta - uden hdtv er den mands fjæs 'ondt' -
så med hd bliver han om muligt endnu sejere
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight



Ulrik Chr. (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Ulrik Chr.


Dato : 25-01-06 00:22

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43d65c4b$0$1807$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>> Artiklen i linket tydeligt skrevet af en drengerøv, der tror,
>> rynker er lig med grimhed.
>
> jeg tænkte det samme da jeg så liotta
> - uden hdtv er den mands fjæs 'ondt'
> - så med hd bliver han om muligt endnu sejere

Ray Liotta du tænker på?

Syntes da ikke hans fjæs er specielt "ondt" / sejt.....


--
Med venlig hilsen

Ulrik Chr.
nettet@uacxx.dk ( Fjern xx efter uac )
www.uac.dk



Ulrik Chr. (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Ulrik Chr.


Dato : 25-01-06 00:10

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43d634b9$0$38629$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>> Se hans hårde domme her om kendisserne i HDTV:
>> www.tvpredictions.com/fall2005hd092605.html
>
> Artiklen i linket tydeligt skrevet af en drengerøv, der tror,
> rynker er lig med grimhed.

Rynker kan godt ha sin charme


--
Med venlig hilsen

Ulrik Chr.
nettet@uacxx.dk ( Fjern xx efter uac )
www.uac.dk



Maria de Francis (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Maria de Francis


Dato : 25-01-06 06:44


"Ulrik Chr." <nettet@uacxx.dk> skrev i en meddelelse
news:43d6b3dd$0$190$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:43d634b9$0$38629$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>> Se hans hårde domme her om kendisserne i HDTV:
>>> www.tvpredictions.com/fall2005hd092605.html
>>
>> Artiklen i linket tydeligt skrevet af en drengerøv, der tror,
>> rynker er lig med grimhed.
>
> Rynker kan godt ha sin charme

LOL
De der lever længe nok får rynker.

Mvh Maria



Martin Sørensen (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 24-01-06 18:22

> Jeg har en lille spådom over hvad der sker når HDTV lanceres her
> i landet, så bitches der over hvor grimme og smukke at skuespillerne
> egentlig er når det kommer til stykket, for det afslører HDTV perfekt.

Så eksisterer det samme problem vel i en traditional biograf, som jo er
noget bedre opløsning end et normalt TV?

--
signing off.. Martin Sørensen



Christian Sparre (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Christian Sparre


Dato : 24-01-06 19:47


> Så eksisterer det samme problem vel i en traditional biograf, som jo er
> noget bedre opløsning end et normalt TV?

Ja, har hørt det HDTV "argument" før, men det giver bare INGEN mening, vi
skal vel være glade for HDTV, de 1920x1080 trailere på apple.com er altså
noget ved!!

--
Sparre



Martin Andersen (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 24-01-06 20:47

Christian Sparre wrote:


>
> Ja, har hørt det HDTV "argument" før, men det giver bare INGEN mening, vi
> skal vel være glade for HDTV, de 1920x1080 trailere på apple.com er altså
> noget ved!!
>
Ja det er lækkert, men har du en 1920x1080 skærm ?

Christian Sparre (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Christian Sparre


Dato : 24-01-06 22:56


> Ja det er lækkert, men har du en 1920x1080 skærm ?

Nej, har en 1400x1050 skærm på min IBM R51, og den har ikke ligefrem kraft
til at trække den slags 1920x1080 video, men glæder mig til jeg bliver rig
engang

--
Sparre



Martin Sørensen (24-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 24-01-06 23:09

>> Ja, har hørt det HDTV "argument" før, men det giver bare INGEN
>> mening, vi skal vel være glade for HDTV, de 1920x1080 trailere på
>> apple.com er altså noget ved!!
> Ja det er lækkert, men har du en 1920x1080 skærm ?

Et eller andet sted skal man jo starte, derfor synes jeg det er godt at
Apple giver mulighed for video i den opløsning. På min 1600x1200 skærm ser
1080p materiale helt klart bedre ud end 720p, selv om jeg ikke kan udnytte
den store opløsning optimalt.
Selvom markedet ikke er så stort endnu, så er det da ikke umuligt at finde
fladskærme eller projektorer med 1920x1080 opløsning beregnet til HDTV
herhjemme.. Den her projektor ser f.eks. rimeligt lækker ud til
hjemmebiografbrug:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4&emne=visprodukt&Gruppenr=55&ID_infoside=46056

--
signing off.. Martin Sørensen



Ulrik Chr. (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Ulrik Chr.


Dato : 25-01-06 00:32

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:43d6a58a$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Selvom markedet ikke er så stort endnu, så er det da ikke umuligt
> at finde fladskærme eller projektorer med 1920x1080 opløsning
> beregnet til HDTV herhjemme..
> Den her projektor ser f.eks. rimeligt lækker ud til hjemmebiografbrug:
>
> http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4&emne=visprodukt&Gruppenr=55&ID_infoside=46056

Humm, den koster jo kun et par måneders SU

Men korrekt - lækker projektor......


--
Med venlig hilsen

Ulrik Chr.
nettet@uacxx.dk ( Fjern xx efter uac )
www.uac.dk



Martin Andersen (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 25-01-06 06:30

Ulrik Chr. wrote:
> "Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> news:43d6a58a$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>
>>Selvom markedet ikke er så stort endnu, så er det da ikke umuligt
>>at finde fladskærme eller projektorer med 1920x1080 opløsning
>>beregnet til HDTV herhjemme..
>>Den her projektor ser f.eks. rimeligt lækker ud til hjemmebiografbrug:
>>
>>http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4&emne=visprodukt&Gruppenr=55&ID_infoside=46056
>
>
> Humm, den koster jo kun et par måneders SU
>
> Men korrekt - lækker projektor......
>
>
Jeg tror du har set fejl af hvad man kan "spare" og dens egentlige pris :)

Zeki (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 25-01-06 10:27

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> wrote in message
news:43d6a58a$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Selvom markedet ikke er så stort endnu, så er det da ikke umuligt at finde
> fladskærme eller projektorer med 1920x1080 opløsning beregnet til HDTV
> herhjemme.. Den her projektor ser f.eks. rimeligt lækker ud til
> hjemmebiografbrug:
> http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4&emne=visprodukt&Gruppenr=55&ID_infoside=46056

Et mere økonomisk alternativ er at købe en brugt CRT projektor. Jeg købte
f.eks en Sony 1272'er fra DBA til sølle 4500 kroner og med 8000 timer
tilbage på rørerne, og nyder nu godt af alle de 1080p/i film som kan hentes
på de binære nyhedsgrupper. Den er stor og tung, men billedet slår de fleste
(og meget dyrere) DLP/LCD projektorer af banen.

Mvh
Zeki




Martin Sørensen (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 25-01-06 17:53

>> Selvom markedet ikke er så stort endnu, så er det da ikke umuligt at
>> finde fladskærme eller projektorer med 1920x1080 opløsning beregnet
>> til HDTV herhjemme.. Den her projektor ser f.eks. rimeligt lækker ud
>> til hjemmebiografbrug:
>> http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4&emne=visprodukt&Gruppenr=55&ID_infoside=46056
> Et mere økonomisk alternativ er at købe en brugt CRT projektor. Jeg
> købte f.eks en Sony 1272'er fra DBA til sølle 4500 kroner og med 8000
> timer tilbage på rørerne, og nyder nu godt af alle de 1080p/i film
> som kan hentes på de binære nyhedsgrupper. Den er stor og tung, men
> billedet slår de fleste (og meget dyrere) DLP/LCD projektorer af
> banen.


Der er heller ikke mange CRT projektorer der kan klare minimum 1920x1080
(kan din Sony vel heller ikke?), men en CRT projektor kan i det mindste vise
interlacet materiale korrekt. De-interlacet 1080i ser altid meget ringere ud
end ren 1080p, specielt ved vandrette bevægelser..

Alene pga. størrelsen tror jeg nu alligevel at jeg ville vælge en LCD/DLP
projektor frem for en CRT.

--
signing off.. Martin Sørensen



Zeki (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 25-01-06 18:24

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> wrote in message
news:43d7acd8$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Der er heller ikke mange CRT projektorer der kan klare minimum 1920x1080
> (kan din Sony vel heller ikke?)

Jo, det kan den snildt. Jeg kører 1080p med 60hz uden problemer.

De fleste CRT projektorer kører fint 1920x1080p. CRT projektorer bruger jo
ikke pixels som LCD/DLP, men er afhængig af RGB båndbredde.

Men det er jo smag og behag. Vil man have det fedeste billede, men bruge
mere tid på at kalibrere samt leve med et 60kg tungt monstrum i stuen, eller
vil man have en letvægter - både i forbindelse med selve vægten og det
billede den formår at fremstille.

Når 1080p DLP projektorer kan levere en kontrast på samme højde med CRT, er
til at betale, samt har pærer med en levetid på mere end 2000 timer, så vil
jeg begynde at overveje at skifte - ikke før. Jeg forventer at der går et
par år.

Mvh
Zeki










Martin Sørensen (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 25-01-06 18:37

>> Der er heller ikke mange CRT projektorer der kan klare minimum
>> 1920x1080 (kan din Sony vel heller ikke?)
> Jo, det kan den snildt. Jeg kører 1080p med 60hz uden problemer.
> De fleste CRT projektorer kører fint 1920x1080p. CRT projektorer
> bruger jo ikke pixels som LCD/DLP, men er afhængig af RGB båndbredde.

Ja, men jeg var ikke klar over om den kunne synkronisere på den opløsning,
nu når specifikationerne (ud fra hvad jeg kunne finde) siger maks.
1600x1200..

> Når 1080p DLP projektorer kan levere en kontrast på samme højde med
> CRT, er til at betale, samt har pærer med en levetid på mere end 2000
> timer, så vil jeg begynde at overveje at skifte - ikke før. Jeg
> forventer at der går et par år.

Ja, det gør der måske, men Sonyen ser nu ud til at være pænt deroppe af.. En
kontrast på 15.000:1 begynder at være i niveau med en CRT projektor og den
er opgivet til en pærelevetid på 2.500 timer. Men den er heller ikke
ligefrem en letvægter, når den vejer 19 kg.

--
signing off.. Martin Sørensen



Zeki (25-01-2006)
Kommentar
Fra : Zeki


Dato : 25-01-06 20:20

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> wrote in message
news:43d7b725$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Ja, men jeg var ikke klar over om den kunne synkronisere på den opløsning,
> nu når specifikationerne (ud fra hvad jeg kunne finde) siger maks.
> 1600x1200..

Ja, ved 85 Hz eller over. Men for at se film behøver du blot 30Hz ved
interlaced NTSC, eller 50 Hz ved progressive PAL i 1080p, uanset om det er
DVD eller HDTV. Når projektoren modtager færre svingninger, betyder det at
du kan sætte selve opløsningen i vejret. Så ned med refresh raten. Det
småflimmer som en typisk CRT computermonitor ofte giver er ikke eksisterende
på en CRT projektor.

Mvh
Zeki





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste