white Christmas m.fl.
Fra : Mr. D

Dato : 19-01-06 22:00

Spørgsmål nederst i indlægget ...

Okay, som jeg vistnok har skrevet andetsteds, har jeg opdaget et ellers godt
skjult soft spot hos mig selv. Og jeg er parat til at springe ud som
inkarneret sentimentaliker. Jeg kan godt snakke med om scifi, fantasy og
kultfilm, men jeg er også blevet hooked på gamle amerikanske film fra før de
hed feelgood-film. Fra 40erne og første halvdel af 50erne (og lidt fra
30erne).

Jeg har ingen steder at gå hen med denne nye passion... udover denne gruppe.
Så ved siden af de sædvanlige inspark regarding nye og store film, vil jeg
tillade mig med jævne mellemrum at spørge til gl. amerikanske film. Og hvis
ingen svarer, vil jeg spamme og flooodde denne gruppe med sentimentale
indlæg, indtil nogen viser oprigtig interesse.

Okay, altså...

Jeg har købt to julefilm for nylig:

It's a wonderful Life 1946
.... som jeg har ønsket mig et stykke tid. Jeg husker den fra DR i mine yngre
dage, hvor den ind imellem blev sendt i juledagene. Men jeg har ikke set den
i mange år. Nu har jeg set den igen, og den er stadig lige god. What a
movie, what a feeling!

White Christmas 1954
.... ja, så har jeg også købt den, og opdagede til min store overraskelse, at
jeg aldrig havde set den. Det er jo intet mindre end et masterpiece fra
Erving Berlin. Og rammer lige nøjagtig den stemning, jeg leder efter. En
stemning, som ikke kun er gammelmandssentimentalitet og overskruet
julehygge, men som kommer af de mange og store sår, der endnu ikke var helet
efter verdensrigen i 1953-54.

MIRACLE ON 34TH STREET 1947
.... har jeg ikke købt, men faldt tilfældigvis over den. Først fandt jeg den
kun til knap 200 kr. men nu har jeg set den til 99,- ved DVDcity og
videonetto.

http://www.dvdcity.dk/?51O49XO4934XO493139313432O49X2
http://www.videonetto.dk/?51O49XO4934XO493139313432O49X2

1 Er det én og samme butik?
2 Og er det OK at handle der?
3 Og er der nogen, der ved om et billigere sted at få fat i den film?
(Danske tekster er et must)

Nuvel, jeg har mange spørgsmål omkring disse gamle film, men lad mig starte
med et enkelt, som jeg håber nogen vil svare på:

Det er tilfældigt, når og hvor jeg falder over disse film. Lad os sige at
jeg f.eks. leder efter amerikanske julefilm fra perioden 1935-1955.

4 Hvor kan jeg gå hen og se udvalget?
Det har været ret frustrerende, og de tre herover er stort set alt, jeg kan
finde i DK.
.... men hvis der var et sted, hvor jeg hurtigt og nemt kunne slå filmene op.
Det ville jo være fint. Hvad gør jeg?

simon

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-01-06 00:37

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message

> [...]
> set den i mange år. Nu har jeg set den igen, og den er stadig lige god.

Den ville være helt fin, hvis bare James Stewart havde styret sin
beklagelige vane med at RÅBE sine roller. Jeg kan egentlig godt lide både
ham i almindelighed og "It's a wonderful life" i særdeleshed, men behøvede
han at RÅBE sådan?

Per V.

Fra : Mr. D

Dato : 20-01-06 07:31

> [...]
> ham i almindelighed og "It's a wonderful life" i særdeleshed, men behøvede

Well, jeg opdagede også at han ikke kunne danse. Det vidste jeg ikke.

.... men du har ret i at han råber sine roller. I denne film er han dog døv
på det ene øre. Kan det ikke være en formildende omstændighed?

simon

Fra : Jan Andersen

Dato : 20-01-06 08:30

On Fri, 20 Jan 2006 07:30:34 +0100, "Mr. D"
> [...]

>... men du har ret i at han råber sine roller. I denne film er han dog døv
>på det ene øre. Kan det ikke være en formildende omstændighed?

Mon ikke det netop er pointen med hans højrøstede tale i IAWL ?

Men det er ellers rigtig han taler lidt højt, især i hans tidlige flm,
som Mr. Smith Goes To Washington. I senere film som Anatomy Of A
Murder synes jeg ikke det er udtalt.

Men hele hans stemme var jo en stor del af hans personlighed og
personligt har jeg ikke det fjerneste imod det. Jeg synes stadig at
han var en af de største og han virkede også til at være et fantastisk
menneske.

Scenen i IAWL, hvor han bryder sammen overfor sin familie efter at
pengene er fosvundne er bare klasse. Ja det er hele filmen nu,
historien, instruktionen, skuespillerholdet. Capra ku' sit kram.

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : HC

Dato : 20-01-06 10:40

Måske det er noget han har haft med sig fra et evt. teaterliv? Jeg kender
desværre ikke manden, og har endnu ikke fået set IAWL, selvom jeg elsker
gamle amerikanske film.

HC

Fra : Mr. D

Dato : 20-01-06 20:14

"HC" <hc@(NOSPAM)coolcomics.dk> skrev i en meddelelse

> Måske det er noget han har haft med sig fra et evt. teaterliv?

Jeg har også tænkt på, at det nok forholder sig sådan.

> Jeg kender desværre ikke manden, og har endnu ikke fået set IAWL, selvom
> jeg elsker gamle amerikanske film.

Det er en rigtig go' gammel amerikansk klassiker, så den bør du se, hvis du
ka' li' sådan nogle

simon

Fra : Mr. D

Dato : 20-01-06 20:13

"Jan Andersen" <FOSjklash@FOSmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> personligt har jeg ikke det fjerneste imod det. Jeg synes stadig at
> han var en af de største og han virkede også til at være et fantastisk

Den første har jeg set, men det er godt nok mange år siden. Den sidste kan
jeg ikke huske at have set. Er den go'?

> Scenen i IAWL, hvor han bryder sammen overfor sin familie efter at
> pengene er fosvundne er bare klasse.

Jeps, og så er scenen realistisk. En mand, der er presset helt derud,
reagerer ofte som stewart viser her - ved at irriteres, skælde ud, råbe og i
det hele taget være ret træls. Men kan mænd reagere som mænd idag? Nænej,
det er ikke tilladt! Idag skal vi kagle som høns og vræle som kvinder med
bækkenløsning. Et HIP for James Stewart

> Ja det er hele filmen nu,
> historien, instruktionen, skuespillerholdet. Capra ku' sit kram.

Ja, det er faktisk en rigtig rigtig go' film

Kender du andre i samme klasse?

simon

Fra : Jan Andersen

Dato : 20-01-06 21:25

On Fri, 20 Jan 2006 20:13:08 +0100, "Mr. D"
<s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

>"Jan Andersen" <FOSjklash@FOSmail.dk> skrev i en meddelelse

>Den første har jeg set, men det er godt nok mange år siden. Den sidste kan
>jeg ikke huske at have set. Er den go'?

Den er er rigtig god. Den var en anelse "fræk" da den kom
frem...omhandlende voldtægt, "frække" ord og et jazzsoundtrack Jeg
læste et sted at James Stewarts egen far indrykkede en annonce i
hjembyens avis, hvori han frarådede folk at se filmen, der efter hans
mening var "dirty" ! Og så er Lee Remick med, hende har jeg et svagt
punkt for

>Kender du andre i samme klasse?

Jeg vil anbefale dig at prøve Capra's andre "mesterværker". Jeg selv
kan godt lide hans gennemgående tema med den lille mand kamp og troen
på at er man bare et "ordentligt" menneske kan man overkomme alle
odds. "No man is a failure who has friends"

De Capra film jeg selv har efaring med er:
Mr. Smith Goes To Washington (også med Jimmi)
You Can't Take It With You (også med Jimmi)
It Happened One Night (svjh den første film der tog de 5 store Oscars,
film, instruktion, bedste hovedroller, bedste manuskript.)
Mr. Deeds Goes to Town
Arsenic and Old Lace

Og snakker vi James Stewart skal du altså se Harvey, Stewart er
ubetalelig som Elwood P. Dowd, der har en usynlig ven...en kanin
Ja Donnie Darko var der ikke først

Fra : Mr. D

Dato : 22-01-06 21:06

> [...]
>
> Og snakker vi James Stewart skal du altså se Harvey, Stewart er
> ubetalelig som Elwood P. Dowd, der har en usynlig ven...en kanin

Her var meget spændende at tage fat på. Jeg kigger på det

simon

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-01-06 11:05

Mr. D skrev:
> [...]
> jeg har ikke set den i mange år. Nu har jeg set den igen, og den er
> stadig lige god. What a movie, what a feeling!

Den er god nok, og har en vis farlighed, som jeg synes om, men jeg
synes også, den bliver lidt for meget. Ikke så meget fordi Stewart
råber, men fordi hans rolle så længe er i det der "det kan ikke være
sandt, og hvor er det synd for mig"-mode, som jeg synes er svært at se
> [...]

> ... men hvis der var et sted, hvor jeg hurtigt og nemt kunne slå
> filmene op. Det ville jo være fint. Hvad gør jeg?

IMDb er en mulighed. Hvis du for eksempel bruger deres Power Search
(http://akas.imdb.com/list), kan du specificere et oprindelsesland, en
tidsperiode, en genre og/eller et nøgleord.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Mr. D

Dato : 20-01-06 20:31

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Den er god nok, og har en vis farlighed, som jeg synes om,

Hvad tænker du på, når du skriver farlighed?

> [...]
> råber, men fordi hans rolle så længe er i det der "det kan ikke være
> sandt, og hvor er det synd for mig"-mode, som jeg synes er svært at se

Det kan der måske være noget om, men hvis man tæller fra de tabte penge til
den endelige løsning er det vel ikke så langt?

> IMDb er en mulighed. Hvis du for eksempel bruger deres Power Search
> (http://akas.imdb.com/list), kan du specificere et oprindelsesland, en
> tidsperiode, en genre og/eller et nøgleord.

Ja, jeg kan der kommer en del gode emner op her, som skal undersøges.

Men jeg er stadig bange for at gå glip af noget. Se nu f.eks. Brylds forslag
herunder med "Meet me in St. Louis". Den fik jeg f.eks. ikke frem nogen
steder, uanset hvordan jeg placerede mit "christmas" ord.

simon

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-01-06 13:10

Mr. D skrev:
> Hvad tænker du på, når du skriver farlighed?

En realisme, for eksempel om hovedpersonens selvmordstanker, og en god
gang social indignation. Af en julefilm at være er den ikke ligefrem
pyssenysset.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Mr. D

Dato : 22-01-06 21:06

> En realisme, for eksempel om hovedpersonens selvmordstanker, og en god
> gang social indignation. Af en julefilm at være er den ikke ligefrem
> pyssenysset.

Ja, det var også det, jeg selv tænkte. I det hele taget en rigtig god film.

simon

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 20-01-06 17:30

Scripsit Mr. D:

> [...]
> sendt i juledagene. Men jeg har ikke set den i mange år. Nu har jeg
> set den igen, og den er stadig lige god. What a movie, what a

Den film bliver nærmest rutinemæssigt sendt på halvdelen af alle
public-service kanalerne hver eneste jul. I år harddiskede jeg den fra
Sverige 1, men jeg er overbevist om at den også blev sendt på mindst
en dansk og en norsk kanal.

I sitcom'en om Bundy-familien havde de en joke med en juleaften, hvor
det var en TV-mæssig umulighed at komme til at undgå at se IAWL.

> Det har været ret frustrerende, og de tre herover er stort set alt,
> jeg kan finde i DK. ... men hvis der var et sted, hvor jeg hurtigt
> og nemt kunne slå filmene op. Det ville jo være fint. Hvad gør jeg?

Jeg tror du ville elske "Meet me in St. Louis"
http://www.imdb.com/title/tt0037059/

Det er ikke nogen ren julefilm, men der er en del julescener og ikke
mindst sangen "Have Yourself a Merry Little Christmas" som stammer
herfra. Laserdisken kan klare den til 149.

Lars Erik Bryld

Fra : Mr. D

Dato : 20-01-06 20:42

"Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> mindst sangen "Have Yourself a Merry Little Christmas" som stammer
> herfra. Laserdisken kan klare den til 149.

Den vil jeg se nærmere på. Den ser spændende ud.

.... men når nu talen faldt på Judy Garland, se så lige hvad jeg fandt!
(godtnok fra så sent som 1963)
http://videodetective.com/trailer-preview.asp?PublishedID=580899

Den er ikke engang omtalt på imdb.

Den ønsker jeg mig også, men aner ikke, hvor jeg skulle begynde at lede
efter den.

simon

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 20-01-06 21:26

Scripsit Mr. D:

> [...]
>
> Den er ikke engang omtalt på imdb.
>
> Den ønsker jeg mig også, men aner ikke, hvor jeg skulle begynde at

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/stores/detail/-/dvd/B00002IIYL/tech-info/ref=ed_tec_dp/026-4455012-9466808

Ingen tekster, men region 0, så den spiller overalt.

Lars Erik Bryld

Fra : Mr. D

Dato : 20-01-06 21:56

> Scripsit Mr. D:

> http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/stores/detail/-/dvd/B00002IIYL/tech-info/ref=ed_tec_dp/026-4455012-9466808
> Ingen tekster, men region 0, så den spiller overalt.

OK, men kan du hjælpe mig her...

.... altså den findes i 8 eksemplarer. Jeg vil gerne have et af dem. Hvis jeg
klikker på add to basket, hvad sker der så? Det er da forskellige sælgere,
er det ikke? Og hvordan ved jeg, hvem der er bedst? Er der for eksempel
forskel på fragtomkostninger og afsætningsland? Og der står 5 ud af 7. Jeg
kan ikke finde de sidste to.

simon

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 20-01-06 22:40

Scripsit Mr. D:

> [...]
> bedst? Er der for eksempel forskel på fragtomkostninger og
> afsætningsland? Og der står 5 ud af 7. Jeg kan ikke finde de sidste

Undskyld, jeg så mig ikke for - den er i restordre og det du er i gang
med er at se på nogle privat-distributører. De sælger Region-1 NTSC
udgaver og ikke den region-0 udgave, som jeg talte om.

Du kan skrive dig op på venteliste i stedet, så sender Amazon en mail,
når (hvis) de får den på lager igen, eller du kan købe samleboksen med
The Judy Garland Show (3-DVD £24.99) som er på lager - men jeg har
ikke fået konfirmeret at juleshowet er med i det boxset.

Lars Erik Bryld

Fra : Mr. D

Dato : 20-01-06 22:52

> [...]
> med er at se på nogle privat-distributører. De sælger Region-1 NTSC
> udgaver og ikke den region-0 udgave, som jeg talte om.

Okay, tak skal du ha. Jeg har godt nok ikke overblikket over den side på
amazon, så når og hvis jeg vil bestille den, så tror jeg lige jeg vender
tilbage til gruppen.

simon

Fra : Malene Hald

Dato : 23-01-06 14:55

SNIP

> [...]
>blevet hooked på gamle amerikanske film fra før de hed feelgood-film. Fra
>40erne og første halvdel af 50erne (og lidt fra 30erne).

Du er ikke den eneste:) Mit svage punkt hedder især også musicals, så det er
dem jeg har set flest af - allerhelst med Gene Kelly, som var en eminent
danser. Der er selvfølgelig Singin' in the Rain som er rigtig god. De andre
det er lykkedes mig at se er:

An American in Paris - kan fås på dvd til omkring en 100 kr tror jeg

The Pirate (med Judy G.)
Summerstock (med Judy G.)
On the Town (m. Frank Sinatra)
Anchors Aweigh (m. Frank Sinatra)

Disse fem er så vidt jeg ved, også hans bedste film. De alle fra omkring
40-50'erne, og fyldt med amerikansk film-nostalgi. On the Town var vist nok
en af de første film som blev optaget on location i New York. Hans samspil
med Frank Sinatra synes jeg også er ganske underholdende. Filmene er
ekstremt naive, men man bliver i godt humør af at se dem:)

--
Ses:)

Malene

Nyt design på min side:)
www.malenehald.dk

Fra : Mr. D

Dato : 23-01-06 23:04

"Malene Hald" <malenehaldREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> SNIP
>
> Du er ikke den eneste:)

Det var godt at vide. Jeg håber vi kan få en snak herinde i gruppen ind
imellem om gamle, sentimentale film, for der er ingen i min omgangskreds,
der forstår mit nye handicap.

Det er ikke nemt, når sådan en Terminator, MIB, Blade Runner, Star Wars,
Alien, Mad Max III, Dark City, Thirteenth Floor, J. Mnemonic, Femte Element,
Virtuosity, Blade, Matrix, LoTR, Van Helsing, Underworld, The Thing - kind
of guy pludselig opdager et soft spot og steppende i regnen tårekanaler, der
rent faktisk virker, bare filmen er gammel nok og i sort/hvid.

> Mit svage punkt hedder især også musicals, så det er dem jeg har set flest
> af -

Dem tror jeg også, jeg vil samle på.

Altså først vil jeg se, hvad jeg kan få fat på af julefilm - for nu at være
allermest sentimental. Som skrevet før fik jeg fat i White Christmas (som
ingen gider skrive om i denne tråd, der hedder White Christmas) og Wonderful
Life. Jeg har lige bestilt Miraklet i New York, og vil se om jeg kan skaffe
Meet me in St. Louis. Hvis andre kender nogen, er jeg åben for forslag.

.... Jeg har selvfølgelig også fået fat på nogle af de film, man må have fra
den periode, og også nogle, som man ikke må have, som jeg gerne ville se.

.... og så tror jeg, jeg vil tage fat på musicalerne

> allerhelst med Gene Kelly, som var en eminent danser. Der er selvfølgelig
> Singin' in the Rain som er rigtig god. De andre det er lykkedes mig at se
> er:

Så lige en trailer til Singin' in the Rain. Det må blive den første musical,
jeg køber.

Iøvrigt om god dans. Vera-Ellen i White Christmas overraskede mig med hvad
hun kunne på et par høje hæle. Men blev hun ikke også betragtet som
primo-halvtressernes bedste kvindelige danser? Og har hun ikke danset sammen
med Gene Kelly i en film eller to?

Jeg undrede mig ihvertfald over, at jeg stort set ikke kendte hende, når hun
nu åbenbart var en af musicalens helt store dansere. På WC DVDen fortæller
Rosemary Clooney, at WC var den næstsidste film, Vera-Ellen spillede med i,
uden dog at fortælle hvorfor eller hvad der siden skete. Men så læste jeg
denne site:
http://www.fredastaire.net/people/vera_ellen.htm

> An American in Paris - kan fås på dvd til omkring en 100 kr tror jeg
> The Pirate (med Judy G.)
> Summerstock (med Judy G.)
> On the Town (m. Frank Sinatra)
> Anchors Aweigh (m. Frank Sinatra)

Jamen, jeg må se om jeg kan få råd til at spare sammen til nogen af dem....

> Filmene er ekstremt naive, men man bliver i godt humør af at se dem:)

Well, det er i orden for mig. Jeg trækker bare gardinerne for og lader være
med at fortælle nogen, at jeg ser dem.

simon

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-01-06 00:22

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:

> Så lige en trailer til Singin' in the Rain. Det må blive den første musical,
> jeg køber.

Det er et godt valg, om end den kan være lidt forvirrende i dag, da
den foregår en del år før den er optaget.

Men altså - de dansetrin d'herrer formår. Det er helt ufatteligt. Og
så uden bullet time og wire-fu.

Jeg skrev en kort anmeldelse af den, da jeg var i den lykkelige
situation at have set den i biografen for snart seks år siden:
http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=273

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : Mr. D

Dato : 24-01-06 18:27

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:
>
> Det er et godt valg, om end den kan være lidt forvirrende i dag, da
> den foregår en del år før den er optaget.

æhm, hvorfor er det forvirrende? Man kunne da godt lave en film idag, der
foregår i 1864, uden at det dermed er forvirrende

> Jeg skrev en kort anmeldelse af den, da jeg var i den lykkelige
> situation at have set den i biografen for snart seks år siden:
> http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=273

Har læst den. Ser ud til, at jeg ret hurtigt må ha' fat i den film

simon

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-01-06 18:48

> æhm, hvorfor er det forvirrende? Man kunne da godt lave en film idag, der
> foregår i 1864, uden at det dermed er forvirrende

Afgjort. Men nu er Singin' jo en gammel film. Gamle film i en gammel
(uddød?) stilart, som ironiserer over en anden tid uddøde stilarter
kan være forvirrende.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : Mr. D

Dato : 24-01-06 19:00

> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:
>
> Afgjort. Men nu er Singin' jo en gammel film. Gamle film i en gammel
> (uddød?) stilart, som ironiserer over en anden tid uddøde stilarter
> kan være forvirrende.

Ach jah, farvetonemusicalen, der gør grin med sorthvidstumfilmen?

simon

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-01-06 19:11

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:

> Ach jah, farvetonemusicalen, der gør grin med sorthvidstumfilmen?

Jawohl.

Fra : Malene Hald

Dato : 30-01-06 10:12

> Men altså - de dansetrin d'herrer formår. Det er helt ufatteligt. Og
> så uden bullet time og wire-fu.

Jep. Donald O'Connors op-af-væggen-og-saltomotale er jeg helt pjattet med.
Det er simpelt hen så cool. Så lige på Laserdisken at On the Town snart er
at finde på dvd, den har ellers ikke været udgivet før. Glemte nemlig at
nævne, at de eneste af dem jeg nævnte i mit tidligere indlæg jeg har kunnet
finde på dvd, er Singin' in the Rain og An American in Paris - de andre er
så vidt jeg ved slet ikke udkommet på dvd. Har dem kun på vhs optaget fra
tv2 helt tilbage fra 1996, hvor tv2 sendte en kavalkade med hans film da han
døde.

Glad for, at jeg ikke er den eneste der kan lide denne film! Debbie Reynolds
som han spiller sammen med, er forresten den yndige dame der spiller Graces
syngende mor i Will & Grace:) Hvis du ellers er til musicals, har jeg lige
købt Mary Poppins jubilæumsudgaven. Der er en rigtig hyggeligt kommentar
lavet specielt til den, med Dick van Dyke, Julie Andrews og den ene
overlevende Shermanbror som leverede musikken, hvor de snakker og synger
nogle af sangene. Jeg blir i så godt humør hver gang jeg ser Dick van Dyke -
han smiler altid, ligegyldig hvad han fortæller om.

Jeg kan så lide gamle film fra denne periode generelt, men ved noget om ret
meget andet end musicals, så jeg modtager gerne anbefalinger på hvad som
helst fra denne periode som jeg bør se!

Mvh

Malene

Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-06 05:49

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in message
> Well, det er i orden for mig. Jeg trækker bare gardinerne for og
> lader være med at fortælle nogen, at jeg ser dem.

Godt med lidt ærlig snak.
Porno er om menneskekroppens smukke bjerglandskaber - ÆDEL
NATURGLÆDE - ingen skades
Væk med snobberi for det kedelige og blære-moral overfor det som alle
kan lide
--------------
Kvindemagt bag ond moraliseren

Alene pga misundelse søger kvindesagen at skade købesexbranchen mest
muligt, og porn-fiktion

- og som spinnoff opdigter de skader ved pædofili og
postulerer at misbrugte blir ludere og narkomaner

Hvis en pige i et parforhold er mere villig til erotik når fyren har
gjort hende en tjeneste, så benægter man at denne købesex er som
Istedgades.

Alle samfund har specialisering i ledere og underklasse og bund med
lav levealder.

I Kina, der har afskaffet den sultedød Vesten havde skabt hos dem, vil
man helt op på vort niveau og er derfor nødt til at lade notoriske
egosvage tabere arbejde farligt i minerne - det er helt som at vi
lader tabere blive narkomaner og alkoholikere med tilsvarende kortere
levetid end gennemsnittet

Der er ingen gavn i den moraliseren, som matriarkatet pukker på, og
som ifl Politiken dd vil føre til at kommunerne nu langt hurtigere vil
gribe til tvangsfjernelser af børn.

Moral bør være privatsag, ikke statsopgave. Kun de alvorlige fysiske
forbrydelser bør statsmagten sætte ind imod.

Moral opstår af angst, der får os til at rette smed for bager for et
eller andet skal vi stive os af med - vor sadisme kræver
hyperaktivitet, bundet op med bånd og roser.

Alt godt skabes af markedsfrihed - udbud-efterspørgsel sikrer job og
varer - og travlhed, der skaber tilgivelse, fordi der er sjovere ting
end strafliderelighed, og vi bør oftere GÅ FORBI og lade rimelig tvivl
komme anklagede til gode.

"Så mange mener at have et godt hjerte, og har blot svage nerver.
Marie von Ebner-Eschenbach

"For intet er vi så taknemlige som for taknemligheden. Marie
von Ebner-Eschenbach

"Selv det mest beskedne menneske regner sig selv for mere, end hans
bedste ven gør. Marie von Ebner-Eschenbach

Vi er så forfængelige, at vi tilmed tager os af, hvad dem, vi ikke
bryder os om, synes om os. Marie Von Ebner-Eschenbach

Forståelsen rækker ofte langt videre end forstanden.
Marie von Ebner-Eschenbach

Man kræver ikke sanddruhed af kvinder, så længe man opdrager
dem i den tro, at d ere s fornemste livsopgave er at behage.
Marie von Ebner-Eschenbach

Rettens største fjende er privilegiet. Marie von
Ebner-Escenbach

Der findes ingen bedre grund til at være høflig end overlegenhed.
Marie von Ebner-Escenbach

Den, som tror på menneskets frie vilje, har aldrig elsket og aldrig
hadet. Marie von Ebner-Schenbach

Et dovent og et flittigt menneske lever ikke godt sammen; den dovne
foragter den flittige alt for meget. Marie von Ebner-Eschenbach

Magt er pligt - frihed er ansvar. Marie vin Ebner-Eschenbach

Ikke det, vi oplever, men hvordan vi opfatter det, vi oplever, det
udgør vor skæbne. Marie von Ebner-Eschenbach

Vær din viljes herre og din samvittigheds træl.
Marie von Ebner.Eschenbach

Mange mennesker tror, at når de først har indrømmet en fejl, behøver
de ikke længere at aflægge den. Marie von Ebner-Eschenbach

De lykkelige slaver er frihedens bitreste fjender. Marie
von Ebner-Eschenbach

Fra : Mr. D

Dato : 24-01-06 18:26

> Godt med lidt ærlig snak.
> Porno er om menneskekroppens smukke bjerglandskaber

Fis af Poh Wamling. Tråden her handler om musicals

simon