Oldboy (2003) - Nogen herfra der har set d~
Fra : Beeblebrox

Dato : 09-01-06 01:38

Hej

Jeg funderer lidt på at se denne:
<http://www.imdb.com/title/tt0364569/>

Men ville høre om der har 'oplevet' den? 8.4 på IMDB er temmeligt meget
men omvendt har jeg før oplevet asiatiske film med kanonhøje ratings
(f.eks. My Sassy Girl - 2001, som har ca. samme rating) som jeg
simpelthen ikke fatter...

Kunne derfor være rart med nogle danske øjne på Oldboy

Anybody?

Vh,
Claus

--
DK: Besøg min HTPC & selvbyg side // UK: Visit my HTPC & DIY page
<http://htpc.sports-mc.dk>

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 09-01-06 06:34

"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> wrote in message
> Jeg funderer lidt på at se denne:
> <http://www.imdb.com/title/tt0364569/>
>
> Kunne derfor være rart med nogle danske øjne på Oldboy

Kan varmt anbefale skidtet. Al hypen omkring den er fuldt fortjent. Jeg
plejer at sammenligne asiastiske film sådan, at hvis denne film var kommet
ud af et amerikansk studiesystem, havde den stadig væk været lige så fed
(bortset fra hvis den havde været et remake selvfølgelig, men...). Den er
ikke god fordi den er koreansk.

Og så vil jeg faktisk ikke sige så meget om hvorfor den er god, bare få set
den og uden forudfatninger...

Fra : Jakob

Dato : 09-01-06 09:53

> Kunne derfor være rart med nogle danske øjne på Oldboy

Se den - damn, den er god :)

Jakob

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 09-01-06 10:48

On Mon, 9 Jan 2006 09:52:35 +0100, Jakob wrote:

> Se den - damn, den er god :)

Og se ved samme lejlighed "Sympathy for Mr. Vengeance" af samme instruktør.

Fra : Morten Bowman

Dato : 09-01-06 11:42

On Mon, 9 Jan 2006 10:48:13 +0100, Thomas Jespersen
<jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

>Og se ved samme lejlighed "Sympathy for Mr. Vengeance" af samme instruktør.

Lady Vengeance
Er der ikke en 3. film i denne "serie"?

Fra : Morten Bowman

Dato : 09-01-06 11:53

On Mon, 09 Jan 2006 11:41:44 +0100, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Lady Vengeance
>Er der ikke en 3. film i denne "serie"?

Aahh jo der er både en 'Mr' og 'Lady' Vengeance.
Har ikke set Mr, men Lady er også forrygende!!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-01-06 14:06

Thomas Jespersen wrote:

> Og se ved samme lejlighed "Sympathy for Mr. Vengeance" af samme instruktør.

Ikke enig - Oldboy er i en helt anden kaliber end Sympathy. Ganske
rigtigt er historien vældig opfindsom i begge, men oldboy er både
filmteknisk og prøstationsmæssigt Sympathy langt overlegen.

Af samme indstruktør kan jeg istedet anbefale Joint Security Area som
måske ikke har så kraftig en historie som Oldboy, men er
følelsesmæssigt interessant. Men Oldboy er en must-see

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Holst

Dato : 09-01-06 14:30

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> måske ikke har så kraftig en historie som Oldboy, men er
> følelsesmæssigt interessant. Men Oldboy er en must-see

Vil du så ikke anbefale Sympathy for Mr. Vengeance? Skal det forstås sådan.

Jeg har set Sympathy for Mr. Vengeance og Joint Security Area, og begge
film er efter min mening helt bestemt værd at se. Jeg synes, Sympathy
for Mr. Vengeance er er rigtig fed film, og jeg vil helt bestemt
anbefale den til enhver. Og den er bedre end Joint Security Area, synes jeg.

Men smag og behag selvfølgelig. Oldboy har jeg ikke set. Fås den "på dansk"?

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 09-01-06 17:31

"Holst" <newsjan06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Vil du så ikke anbefale Sympathy for Mr. Vengeance? Skal det forstås
> sådan.

Jeg ville ikke, synes Old Boy var fantastisk, men kedede mig bravt gennem
Sympathy for mr... derfor er jeg lidt i tvivl om jeg skal se Lady....

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-01-06 22:02

Holst wrote:

> Vil du så ikke anbefale Sympathy for Mr. Vengeance? Skal det forstås sådan.

Korrekt. Specielt hvis man er lidt ny udi asiatiske film kan sympathy
virke både lidt amatør agtig og underlig.

> Men smag og behag selvfølgelig. Oldboy har jeg ikke set. Fås den "på dansk"?

Så kom igang. Det er en af de absolut bedste film fra 2003

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Holst

Dato : 09-01-06 22:44

Lars Hoffmann wrote:

> Så kom igang. Det er en af de absolut bedste film fra 2003

Jamen, så vil jeg da få skrevet den på listen oppe i hovedet over de
film, jeg gerne vil se.

En anden film, jeg gerne vil anbefale, er "Memories of Murder", jeg så
forleden. En anden sydkoreansk. Lækker film, synes jeg.

Fra : Beeblebrox

Dato : 10-01-06 00:24

Beeblebrox wrote:
> Jeg funderer lidt på at se denne:
> <http://www.imdb.com/title/tt0364569/>

Tak for alt jeres input - den er bestilt nu

Tip: Den fås hos CD-WOW til kun 88 dkk m. DTS6.1 lyd og med lidt held
kan man jo bruge en voucher til at få lidt rabat

Vh,
Claus

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-01-06 09:26

Beeblebrox wrote:

> Tak for alt jeres input - den er bestilt nu
>
> Tip: Den fås hos CD-WOW til kun 88 dkk m. DTS6.1 lyd og med lidt held
> kan man jo bruge en voucher til at få lidt rabat

Lidt OT:

Har du fået leget med Asus-kortet? Vi er mange der er spændte :)

/David

Fra : Beeblebrox

Dato : 11-01-06 00:05

David Rasmussen wrote:
> Har du fået leget med Asus-kortet? Vi er mange der er spændte :)

Ja og nej.

Det har vist sig helt umuligt at skaffe noget HD materiale der varer
mere end få minutter. Heller ikke HD-audio er det lykkedes at få fat på.
Alle shunt-modstandene til måling af effektforbrug er i restordre i 1
uge endnu Men man kan godt installere WinXP på den

Til folk herinde: Hvis der skulle være nogle som ligger inde med noget
HD-materiale (720p eller højere) som har lyst til at stille det
tilrådighed til en test jeg laver af HTPC-bundkort så vil jeg meget
gerne høre fra jer evt. via mail.

Vh,
Claus

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-01-06 10:12

Holst wrote:

> En anden film, jeg gerne vil anbefale, er "Memories of Murder", jeg så
> forleden. En anden sydkoreansk. Lækker film, synes jeg.

Ja den er go'. I det hele talt er sydkorea et godt sted at finde film.
Jeg kan lige komme på:

Musa
My Sassy Girl
Taegukgi hwinalrimyeo
A Tale of Two Sisters
Silmido
Arahan
Volcano High
Natural City

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Holst

Dato : 10-01-06 10:55

Lars Hoffmann wrote:

> Ja den er go'. I det hele talt er sydkorea et godt sted at finde film.

Selvom det er begrænset, hvad jeg har set, så er jeg i høj grad meget
begejstret for de sydkoreanske film. Jeg har lidt indtryk af, at der
spyttes rigtig mange film ud derfra, og at rigtig mange af dem faktisk
er af ganske høj kvalitet. Over årene har jeg set en del rigtig gode
film fra Sydkorea på Natfilmfestivallen.

> Jeg kan lige komme på:

Ja, et par af dem kender jeg da.

> Volcano High

Denne synes jeg dog er lidt diskutabel. Den var sjov, da jeg så den
første gang i biografen, fordi den var rimelig anderledes. Men da jeg så
den på dvd, så synes jeg, at den virker lidt for karikeret og opstillet
til at virke ordentlig. Måske er det bare en film, som kun skal ses én gang.

Hvad siger du så til:

The Isle
Bad Guy

Begge er efter min mening meget interessante film. Og jeg er næsten
sikker på, de er sydkoreanske. The Isle er nok den mest interessante af
disse to film af samme instruktør. Derfor bør man nok se Bad Guy først,
for den lever ikke helt op til de forventninger, man måske vil have
efter at have set The Isle.

Og så vil jeg da også gerne anbefale:

Oasis

En fabelagtig film, som alle burde se.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-01-06 11:03

Holst wrote:

> Denne synes jeg dog er lidt diskutabel.

Ja det er den nok. Jeg kunne nu godt lide den men den har da sine
særheder.

> Hvad siger du så til:
>
> The Isle

Den kan jeg også godt lide. Specielt er det jo en rigtig flot
scenografi de bruger i filmen (og hende den stumme er da heller ikke
det grimmeste man kan finde på at kigge på).

> Bad Guy

Jeg kender den slet ikke, men nu hvor du kan lide The Isle, må jeg vel
også hellere få den set engang.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Holst

Dato : 10-01-06 11:20

Lars Hoffmann wrote:

> Ja det er den nok. Jeg kunne nu godt lide den men den har da sine
> særheder.

Så absolut. Jeg var også ganske godt underholdt første gang jeg så den.
Det er måske så meget sagt, at det var en langtrukken pine at komme
igennem den anden gang, for det var det ikke helt, men det vil tredje
gang nok blive.

> Den kan jeg også godt lide. Specielt er det jo en rigtig flot
> scenografi de bruger i filmen (og hende den stumme er da heller ikke
> det grimmeste man kan finde på at kigge på).

Absolut. Det er en utrolig langsom film. Hvis man hovedsagelig er til
højtempoactionfilm, skal man nok ikke lige se denne.

> Jeg kender den slet ikke, men nu hvor du kan lide The Isle, må jeg vel
> også hellere få den set engang.

Gør endelig det. Jeg har længe overvejet at se den igen. Af en
sydkoreansk film overrasker den ... under rulleteksterne.

Fra : Jesper

Dato : 10-01-06 18:56

> [...]

> simpelthen ikke fatter...
>
> Kunne derfor være rart med nogle danske øjne på Oldboy

Nu skal du være opmærksom på at Oldboy er den 2. film i en trilogi:

Sympathy Mr. Vengeance
Oldboy
Sympathy For Lady Vengeance

Har dem stadigt til gode, men de står på min DVD hylde og griner!
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : Beeblebrox

Dato : 11-01-06 00:07

Jesper wrote:
> Nu skal du være opmærksom på at Oldboy er den 2. film i en trilogi:

Skal det forstås som at den ikke kan ses uden de andre eller at det er
trilogi som i A Fisfull of Dollars-'trilogien'?

Vh,
Claus

Fra : Peter G

Dato : 11-01-06 08:17

Beeblebrox <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> writes:

> Skal det forstås som at den ikke kan ses uden de andre eller at det er
> trilogi som i A Fisfull of Dollars-'trilogien'?

Sagtens. Jeg vil ikke mene den er del af en trilogi i handlingsmæssig
forstand. Der er intet der binder "Oldboy" til "Sympathy For
Mr. Vengeance".

Jeg var f.eks meget imponeret af "Oldboy" men fandt "Mr. Vengeance"
kedelig. Det var to vidt forskellige film.

--
M.v.h. Peter.

Fra : Per

Dato : 12-01-06 22:41

> [...]
> ikke fatter...
>
> Kunne derfor være rart med nogle danske øjne på Oldboy

Jeg syntes filmen er for langttrukken og underlig.... stort set som de
fleste koreanske film. Dog vil jeg sige at slutningen var rimelig fed.

Jeg fatter ikke hvordan de ofte meget underlige og kedelige asiatiske film
ofte får så høje karakterer på IMDB. Kejserens nye klæder?

Fra : Holst

Dato : 12-01-06 22:59

Per wrote:

> Jeg fatter ikke hvordan de ofte meget underlige og kedelige asiatiske film
> ofte får så høje karakterer på IMDB. Kejserens nye klæder?

Måske. Eller måske fordi du bare ikke forstår dem?

Jeg synes, at mange af de asiastiske film, jeg har set, har været rigtig
gode. En grund til det er, at de netop ofte fortæller historien på en
anden måde end de traditionelle amerikanske film gør. De har en større
tendens til at give personerne en skæv vinkel.