Skæve dage i Thy
Fra : Lars Rindsig

Dato : 29-12-05 02:39

Er der nogen der kan identificere de enkelte musikgrupper der optræder i
filmen? (Desværre stort set slet ikke med hele numre).

Er ham, redaktøren af avisen, i øvrigt en man burde kende?

Lars

XFUT: musik

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Maria de Francis

Dato : 29-12-05 10:22

"Lars Rindsig" <spam@bounce.bounce.bounce> skrev i en meddelelse
> [...]
> filmen? (Desværre stort set slet ikke med hele numre).
>
> Er ham, redaktøren af avisen, i øvrigt en man burde kende?

En hurtig Google gav:
http://www.filmidanmark.dk/spillefilm/skaeve_dage_i_thy.htm

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 11:30

On Thu, 29 Dec 2005 10:22:22 +0100, "Maria de Francis"
<maria_de_francis-slet-@slet.white-magic.dk> wrote:

>En hurtig Google gav:
>http://www.filmidanmark.dk/spillefilm/skaeve_dage_i_thy.htm

Hvor skuffende. Åge er slet ikke med på rollelisten

/Alex

Fra : Lars Rindsig

Dato : 29-12-05 12:35

Maria de Francis wrote:

> En hurtig Google gav:
> http://www.filmidanmark.dk/spillefilm/skaeve_dage_i_thy.htm

Det er sådan set det samme som der står på coveret (og siden der kunne
jeg i øvrigt også godt selv finde) - men hvilken en af grupperne er Kajs
Camping, fx? (Listen er nemlig ikke i rækkefølge, kan jeg se ud fra de
grupper jeg så godt kender).

Mao er det jeg er ude efter at kunne matche navne med billeder.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Maria de Francis

Dato : 29-12-05 15:35

> [...]
> grupper jeg så godt kender).
>
> Mao er det jeg er ude efter at kunne matche navne med billeder.

Aha, ja, det sidste kunne jeg ikke umiddelbart læse ud af dit indlæg. For
mig lød det som ville du vide hvem musikerne var.
Men umiddelbart kan jeg, som andre nævner det, også identificere Gnags og
Gasolin, og Ewald Thomsen. Som nævnt Kim Larsen med skæg og en ret ung Peter
A. G.

Mvh Maria

Fra : Lars Rindsig

Dato : 29-12-05 16:34

Maria de Francis wrote:

> Aha, ja, det sidste kunne jeg ikke umiddelbart læse ud af dit indlæg.

OK.

> Men umiddelbart kan jeg, som andre nævner det, også identificere Gnags og
> Gasolin, og Ewald Thomsen. Som nævnt Kim Larsen med skæg og en ret ung Peter
> A. G.

Joeh, de er jo også nemme nok Skulle der ikke side nogle gamle
syrehoveder her i gruppen, der kan bidrage?

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 29-12-05 22:48

Lars Rindsig wrote:

> Mao er det jeg er ude efter at kunne matche navne med billeder.

Hej Lars

Måske kan du finde nogle af dem på www.karma.dk
eller skriv til TømrerClaus som har sitet og spørg ham.Han skriver under
DVDen

"Hvis man havde vidst hvilken betydning tiden, billederne og beretningerne
fra dengang fik, så ville man nok gjort sig lidt mere umage og valgt lidt
anderledes mht. de optagelser der ligger til grund for filmen. Jeg var der
selv, og det indtryk af lejren, tiden og stemningen jeg oplevede, er ikke
det man får når man ser denne film. Der var mange steder hvor disse filmfolk
aldrig satte deres ben, omvendt filmede de til overflod visse andre ting,
jeg siger ikke hvad! Ikke destomindre er den værd at se, dels er der sådan
set ikke andet, dels gir' den alligevel et lille indblik i den tid, de
mennesker og det der optog folk i sommeren 1970."

/ Flying Hotdogs

Fra : The Nameless Dude

Dato : 29-12-05 10:51

A short time ago on a server far far away, Lars Rindsig wrote

> [...]
> filmen? (Desværre stort set slet ikke med hele numre).
>
> Er ham, redaktøren af avisen, i øvrigt en man burde kende?

2 jeg ihvertfald kan genkende i den er Gnags og Gasolin.
Kors hvor var Peter A.G ung den gang, men det er godt nok første
gang jeg har set Kim Larsen med fuldskæg
--
The Nameless Dude

Fra : Jan O

Dato : 30-12-05 16:49

"Lars Rindsig" <spam@bounce.bounce.bounce> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan identificere de enkelte musikgrupper der optræder i

Jeg mener uden af have set filmen at en meget tidlig udgave af GNAGS skulle
være med i filmen

men jeg er ikke sikker.

hilsen JAn O

Fra : Kasper Jensen

Dato : 31-12-05 09:38

"Lars Rindsig" <spam@bounce.bounce.bounce> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan identificere de enkelte musikgrupper der optræder
> i filmen? (Desværre stort set slet ikke med hele numre).

Claus Rasmussen har primo oktober postet følgende i Yahoo-gruppen
dansk_beat:

Jeg haaber i alle har set Skaeve dage i Thy paa DVD. Der er ikke meget
andet fra den gamle danske musikscene som kan koebes paa video eller
DVD. Desvaerre er jeg lidt fortabt, mange af folkene fra filmen kender
jeg slet ikke og et par af de bands der optraeder i filmen kan jeg
heller ikke genkende. Det ligner en Soeren Berlev paa tromme. Men det
lyder ikke helt som Sundance (eller er jeg galt paa den).

Listen over grupperne er;

Blue Sun (i toget paa vej fra Kbh til lejren)
?
Ewald
Gnags
?Soeren Berlev gruppe?
Stig Moeller (paa stranden)
Gasolin (Soeren Berlev danser rundt foran scenen)
No Name (med Peter Ingmann)
Alrunen (desvaerre kun lydsporet)

I filmens rulletekster optrader Kajs erstatning og Balalajka Ole.
Maaske er det de to med spoergsmaalstegn?

Der er baade billeder og tekst om lejren her
http://arkiv.thisted-bibliotek.dk/thylejrweb/start.htm

Fra : Lars Rindsig

Dato : 31-12-05 13:20

Kasper Jensen wrote:

> Claus Rasmussen har primo oktober postet følgende i Yahoo-gruppen
> dansk_beat:

Den skal jeg vist lige have set nærmere på!

> Listen over grupperne er;

Ha! Alletiders. Tak.

Lars

--