Tv-serierne, nogle anbefalinger???
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 24-12-05 09:48

Hejsa

Jeg har haft lidt held for nylig, med at købe et par tv-serier hjem, til
billige penge, men stor underholdning...prøvede så forleden at leje
Gentlemens league: apocalypse, for at se om jeg skulle have fat i den serie
også. Men hvis filmens humor er lig seriens, så holder jeg mig langt væk ;O(

Jeg er næsten igennem Firefly, som er helt suveræn, fik set lonesom
Dove...og ellers holder jeg af disse serier:

Matador
Friends
Sopranos
Kung Fu

Har I forslag til hvad jeg så kan gå igang med...gerne nogle serier der ikke
er så kendte her hjemme...og også gerne serier der ikke fortsætter i det
uendelige, for så synes jeg de har en tendens til at gå istå i perioder...

Jeg overvejer selv

- Deadwood

Mvh. Brian

brauner.kjeldsen@mail.dk
http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk MSN: kjeldsen76@hotmail.com

....men en ting er sikkert han gik aldrig baglæns som alle de andre skvat.
(Allan Olsen - Taberens søn)

Fra : Per

Dato : 24-12-05 10:09

> [...]
> ikke er så kendte her hjemme...og også gerne serier der ikke fortsætter i
> det uendelige, for så synes jeg de har en tendens til at gå istå i

Her er nogle af de bedste serier jeg har set. Gå evt. ind på www.tv.com og
se info og karakter.

Six Feet Under (bedste serie jeg nogensinde har set) (5 sæsonner)
The West Wing (kører pt. på sæson 7)
Lost (kører pt. på sæson 2)
Star Trek The Next Generation (7 sæsonner)
Alias (kører pt på sæson 5)
Deadwood (2 sæsonner)
The Wire (3 sæsonner)
Entourage (sæson 2 er slut)
Smallville (kører pt. på sæson 5. Serien er knap så fed efter de første 2
sæsonner, men stadig OK)

Jeg vil specielt fremhæve Six Feet Under, The West Wing og Star Trek TNG som
nogle virkelig gode serier der holder hele vejen uden at blive kedelige.
Generelt er HBO's serier (Six Feet Under, Deadwood, The Wire, Entourage,
Sopranos m.m.) rigtig godt skrevet.

Lost er vist nok den pt. mest sete serie i USA og den er ret spændende.
Alias går jeg amok i lige for tiden (1-3 afsnit hver aften). Jeg er nået til
ca. midt i sæson 3 og det er godt nok en spændende serie med en hel del
action.

Fra : Per

Dato : 24-12-05 10:13

> [...]
> Entourage (sæson 2 er slut)
> Smallville (kører pt. på sæson 5. Serien er knap så fed efter de første 2

Hov jeg glemte HBO serien Carnivale og serien The Shield, som også er rigtig
gode.

Fra : Sune

Dato : 24-12-05 15:14

On Sat, 24 Dec 2005 10:13:03 +0100, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>Hov jeg glemte HBO serien Carnivale og serien The Shield, som også er rigtig
>gode.

Du har ret i at HBO serierne er de bedste serier der er lavet.

Men du glemte Oz på din liste!

Mvh
Sune

Fra : Per

Dato : 24-12-05 16:17

> Men du glemte Oz på din liste!

Nej for den har jeg desværre aldrig set.

Fra : John Hinge

Dato : 24-12-05 10:36

On 24 dec 2005 Per was heard to say:

> [...]
> spændende. Alias går jeg amok i lige for tiden (1-3 afsnit hver
> aften). Jeg er nået til ca. midt i sæson 3 og det er godt nok en

Lost er godt nok populært, men den seneste officiiele (eller så
meget som det nu kan være) top ti fra USA ser sådan her ud :
The top ten shows of the week according to Nielsen Research:
1. CSI: Crime Scene Investigation, CBS, 11.5/18;
2. NCIS, CBS, 10.9/17;
3. CSI: NY, CBS, 10.8/18;
4. Without a Trace, CBS, 10.2/17;
5. Criminal Minds, CBS, 9.9/16;
6. Cold Case, CBS, 9.8/15;
7. CSI: Miami, CBS, 9.4/15;
8. House, Fox, 9.3/14;
8. Two and a Half Men, CBS, 9.3/14;
10. NFL Monday Night Football, ABC, 9.2/16.

Så enten kører der i øjeblikket ikke nogen større reality shows
eller også er de blevet trætte af dem (man kan jo håbe)

Jeg tager også forbehold for at Lost jo kan holde pause eller noget
og så derfor ikke er på listen, men generelt så er de store serier
krimi shows og så lidt NFL bold

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-12-05 12:31

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> wrote in message
> On 24 dec 2005 Per was heard to say:
>

> Jeg tager også forbehold for at Lost jo kan holde pause eller noget
> og så derfor ikke er på listen, men generelt så er de store serier
> krimi shows og så lidt NFL bold

Mener Lost har 5 ugers pause nu. Hvilket de fleste reality shows
sikkert også har :)

Fra : Jesper Christensen

Dato : 24-12-05 15:31

John Hinge wrote:
> [...]
> 8. House, Fox, 9.3/14;
> 8. Two and a Half Men, CBS, 9.3/14;
> 10. NFL Monday Night Football, ABC, 9.2/16.

Lost har pause. De store reality shows som Survivor, The Amazing Race, Big
Brother, The Apprentice etc. koerer ikke om vinteren. Mener Survivor er
tilbage til februar og the Amazing Race i Januar.

Law & Order har ogsaa julepause, som det kan ses fra listen.

The Amazing Race er i oevrigt et af de bedste reality shows der er lavet
IMO.

Tror i oevrigt ikke at Amerikanerne bliver traette af Reality shows. Der er
helt sikkert nogle gode shows, men ogsaa MANGE daarlige reality shows.

--
Med Venlig Hilsen/Kind Regards
Jesper "BigJay" Christensen

Fra : Per

Dato : 24-12-05 16:23

> The Amazing Race er i oevrigt et af de bedste reality shows der er lavet
> IMO.

Kender ikke Amazing Race, men hvis man vil se reality skal man bestemt ikke
snyde sig selv for The Ultimate Fighter.

Fra : Jesper Christensen

Dato : 24-12-05 22:44

Per wrote:
> Kender ikke Amazing Race, men hvis man vil se reality skal man
> bestemt ikke snyde sig selv for The Ultimate Fighter.

http://www.cbs.com/primetime/amazing_race8/

Amazing Race er et program hvor par, denne gang i familie udgaven var det 4
personer paa et hold, rejser jorden rundt i en "skattejagt"...(ved ikke om
der er et bedre ord for scavenger hunt). Under turen faar de kuverter der
fortaeller dem hvor de skal hen men ikke noedvendigvis hvordan. Der er ogsaa
flere opgaver der skal loeses undervejs. Et sobert program hvor man samtidig
med et meget spaendende race faar set en masse fra andre lande og kulturer.

Ultimate Fighter er mere end promo for "sporten" end noget andet. Ikke lige
min stil da jeg ikke kan sammenligne mig selv med dem, hvorimod Survivor,
The Apprentice, Amazing Race er lidt mere "down to earth" og
realistisk...for mig...makes sense?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 27-12-05 00:35

Jesper Christensen wrote:

> The Amazing Race er i oevrigt et af de bedste reality shows der er
> lavet IMO.

Enig. Det er rart, at man også kan lave reality shows, der rent faktisk ikke
er kvalmende, men derimod god underholdning.

Søren

Fra : Peter G

Dato : 24-12-05 14:56

"Per" <no@tak.dk> writes:

> Hov jeg glemte HBO serien Carnivale

Vidunderlig serie og så er det jo altid rart at se Clancy "Kurgan" Brown
i en dramatisk rolle.
En skam selskabet stoppede den efter 2. sæson og lod en hel masse løse
tråde hængende.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : jakob

Dato : 24-12-05 10:44

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> [...]
> uendelige, for så synes jeg de har en tendens til at gå istå i perioder...

Veronica Mars! Blev færdig med første sæson i går aftes. Den serie er super.

--
Jakob

Fra : Per

Dato : 28-12-05 09:07

> Veronica Mars! Blev færdig med første sæson i går aftes. Den serie er
> super.
>
> --
> Jakob

Jeg har forsøgt mig med de første 3-5 afsnit, men den fangede mig ikke
rigtig. Men hun ser da knald godt ud ;P

Fra : The Nameless Dude

Dato : 24-12-05 11:22

A short time ago on a server far far away, Brian, Rikke & Kristian wrote

> [...]
> der ikke er så kendte her hjemme...og også gerne serier der ikke
> fortsætter i det uendelige, for så synes jeg de har en tendens til at

Huset på Christianshavn, en sjov serie fra Erik Balling.
Har slet ikke været vist i TV siden 80'erne.
http://netbutik.dr.dk/ecommerce-categories/view-products?category%5fid=147
Kun 599kr for hele serien, det er ikke så ringe en pris.
--
The Nameless Dude

Fra : Stefan Holm

Dato : 24-12-05 11:52

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> Jeg overvejer selv
>
> - Deadwood

God idé. Den er ikke helt så god som folk siger, men dog helt klart værd at
se. Dertil Battlestar Galactice (altså den nye), Veronica Mars,
Wonderfalls, House, Carnivale (well, faktisk skal du holde dig langt fra
den serie - den er fantastisk, men bliver dræbt alt for tidligt), Dead Like
Me ...

Og så er der selvfølgelig altid klassikere som Buffy, Babylon 5, West Wing,
Twin Peaks (hvis sæson 2 altså nogensinde udkommer).

Og alle dem jeg har glemt.

--
Stefan Holm
"Is Vlad really a symbol?"

Fra : Mr. D

Dato : 24-12-05 15:02

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.DETTESKALVAEK.dk> skrev i
en meddelelse news:43ad095e$0$1807$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Jeg er næsten igennem Firefly, som er helt suveræn,

Hvor har du fundet den til "billige penge"?

simon

Fra : Jakob

Dato : 24-12-05 15:16

Mr. D wrote:

> Hvor har du fundet den til "billige penge"?

Alt er jo relativt men cd-wow har den til 16£. Det er da rimelig
billigt. http://www2.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=10490

--
Jakob

Fra : Sune

Dato : 24-12-05 15:17

On Sat, 24 Dec 2005 09:47:52 +0100, "Brian, Rikke & Kristian"
<brauner.kjeldsen@mail.DETTESKALVAEK.dk> wrote:

> [...]
>uendelige, for så synes jeg de har en tendens til at gå istå i perioder...

Overvej næste gang at spørge om TV-serier i en tv-gruppe.
Hint: dk.medier.tv

Mvh
Sune

Fra : Jesper

Dato : 24-12-05 15:55

> [...]

> uendelige, for så synes jeg de har en tendens til at gå istå i perioder...

Buck Rogers In the 25th Century, fås meget billigt hos Axel
Hercules - The Legendary Journeys - 6 sæsoner, de første sæsoner er de
bedste - fås hos dvdpacific.com
The Persuaders - fås billigt hos f.eks. TP
The Prisoner - Billigst hos choicesuk.com
Taken - Fås for 125 dask hos Axel
Moonbase 3 - Fås for £5,99 incl forsendelse hos Play.com
The Outer Limits - Gl. serie - 2 sæsoner, fås hos dvdpacific.com til en
rimelig pris
The Outer Limits - 90erne - 1 sæson er ude - fås hos dvdpacific.com
Space - Above And Beyond - får hos dvdpacific til en rimelig pris.
Dark Angel - rimelig billig hos cdon.com
Star Trek - The Original Series - 3 sæsoner til £37,99 pr sæson + £2 i
forsendelse fra choicesuk.com
Star Trek - The Next Generation - 7 sæsoner til £37,99 pr sæson,
undtagen sæson 5 der er dyrere hos choicesuk.com
Cleopatra 2525 - 2 sæsoner i en box fra dvdpacific.com

http://dvd.tradewho.com/

Fra : Cifly

Dato : 25-12-05 09:50

Brian, Rikke & Kristian skrev:

> [...]
> ikke er så kendte her hjemme...og også gerne serier der ikke fortsætter i
> det uendelige, for så synes jeg de har en tendens til at gå istå i

Den bedste serie jeg nogensinde har set, uden sidestykke, er 24 Timer med
Kiefer Sutherland.
http://imdb.com/title/tt0285331/ -
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=104393154820168337

Sæson 1, 1.150 spilleminutter, slugte jeg i selskab med min kone på en uge
(læs: 5 dage). Ligesådan gik det med sæson 2 og 3 og vi er ved at gå til,
over at 4'eren endnu ikke kan købes på DVD R2.

Jeg undgik serien allerede fra første færd, da den blev sendt på dansk tv.
Så første afsnit og syntes ikke den sagde mig noget.

Men nu, flere år efter første sæson, må jeg konstatere at jeg missede noget
ekstremt i min filmiske kulturelle opdragelse

Karakter: 10/10.

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-12-05 12:01

Cifly wrote:

> [...]
>
> Men nu, flere år efter første sæson, må jeg konstatere at jeg missede noget
> ekstremt i min filmiske kulturelle opdragelse

Jeg synes at sæson 1 var glimrende og nyskabende, men herefter gik det
ned ad bakke. I sæson 2 og 3 er plottet hele tiden drevet frem af
usandsynlige hændelser og dumme ting som Jacks datter foretager sig.

/David

Fra : Cifly

Dato : 27-12-05 17:01

David Rasmussen skrev om 24 timer:

> Jeg synes at sæson 1 var glimrende og nyskabende, men herefter gik det ned
> ad bakke. I sæson 2 og 3 er plottet hele tiden drevet frem af usandsynlige
> hændelser og dumme ting som Jacks datter foretager sig.

Enig i at Jacks datter var noget af en malplacering. Men ser vi så mange
andre serier, er det efter min mening det samme - de kører lidt på det samme
grundlag som hittede serien.

Jeg finder den ualmindeligt underholdende og spændende hele vejen igennem.
--
www.flygenrings.dk
"Sometimes, when you lose, you win." - What Dreams May Come

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-12-05 11:32

> [...]
> ikke er så kendte her hjemme...og også gerne serier der ikke fortsætter i
> det uendelige, for så synes jeg de har en tendens til at gå istå i

hvis der skal lidt mere humor på din liste, så vil jeg anbefale:

Spaced - engelsk humor med Simon Pegg - lånte af en ven uden at vide hvad
det egentlig var og jeg 'åd' alle afsnit i en køre.. der er heller ikke så
mange, men alivl! (de to hovedroller fra Shaun of the Dead er osse de
bærende kræfter her og det er SPAS!)

Scrubs - fantastisk godt skruet sammen og selvom det er humor er der bestemt
osse lidt til følelserne. Sæson 1 og 2 er ude på dvd).

på den alvorlige side er der Band of Brothers, men den behøver man vel ikke
nævne til en filmnørd med respekt for sig selv
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-12-05 18:58

Hej!

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> Jeg er næsten igennem Firefly, som er helt suveræn, fik set lonesom
> Dove...og ellers holder jeg af disse serier:

Husk at se 'Serenity' når du er færdig med FireFly :)

Af serier kan jeg da nævne:

Odyssey 5. Skulle være en cool sci-fi ting - er dog ikke startet på den endnu...
Lost. Selvfølgelig :)
Dead Like Me. Faktisk ret underholdende når man kommer ind i den!
Firefly. Kan ikke nævnes nok gange :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Stefan Holm

Dato : 25-12-05 19:15

Kim Voss Schrader wrote:
<snip>

I glemte Firefly.

--
Stefan Holm
"The rich get richer, the poor get poorer, and there are flying cars."

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-12-05 19:21

Hej!

Stefan Holm wrote:

> Kim Voss Schrader wrote:
> <snip>
>
> I glemte Firefly.

:)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : the LU

Dato : 25-12-05 22:31

> [...]
> uendelige, for så synes jeg de har en tendens til at gå istå i perioder...

Det undrer mig at ingen har nævnt den helt igennem suveræne britiske serie
Spooks. Den handler om MI-5s eskapader i London og omegn. De er på ingen
måde popsmart som mange af de amerikanske pendanter (jeg kigger især på dig,
CSI), og virker rigtig troværdig. Stort set alle afsnit er underholdning på
højt plan, og det er helt klart en af de bedste spændingsserier jeg har set
i nyere tid. De første par sæsoner kan fås billigt hos bl.a. play.com

/Toby

Fra : Maria de Francis

Dato : 29-12-05 10:15

"the LU" <fart1138REM0VEME@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Snip

> [...]
> set
> i nyere tid. De første par sæsoner kan fås billigt hos bl.a. play.com

Spooks er ok, som mange engelske agent- eller krimiserier/film er.
Hvis man kan holde andre sprog ud, er der en del på både italiensk, fransk
og spansk.
Jeg kunne faktisk godt lide Montalbano, som dansk tv sendte for kort tid
siden.

CSI kan nu godt være god underholdning. Især var jeg vild med
Tarantino-dobbeltafsnittet
Hertil er så CSI Miami og CSI New York

Andre serier, nogle allerede nævnt men tåler en gentagelse

Firefly, og jeg vil tilslutte mig koret af: "Se så lige Serenity bagefter".

Deadwood
24
Highlander, der godtnok gentager sig selv meget, men jeg er vild med nogle
af fægtescenerne.
Nikita, der både kan blive lidt langtrukken, men også overraskende gennem
afsnittene.
Revelations
Simpsons
Survivors, gammel engelsk serie a la 28 days later (med lidt god vilje
The 4400
The Dead Zone
The Munsters

Mvh Maria

--
I am kind of paranoiac in reverse.
I suspect people of plotting to make me happy.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 27-12-05 05:06

jakob skrev:

> Veronica Mars! Blev færdig med første sæson i går aftes. Den serie er super.

Enig! Jeg tror sgu, det er det bedste jeg har set siden Twin Peaks.

- Tue

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 27-12-05 10:21

Hmmmm...det var jo farligt det spørgsmål, her er den flok jeg blev mest
interesseret i, faktisk er den serie jeg helst ville igang med Carnivale,
den har jeg kigget på et par gange, men var ikke klar over at den allerede
var blevet stoppet, nu ved jeg sgu ikke om jeg tør...for som jeg forstår
det, så er der rigtige mange løse ender der ikke bliver bearbejdet eller
hvad???

Nå men disse serie må jeg prøve at få tjekket ud:

Spaced
Star Trek The Next Generation (7 sæsonner)
Carnivale
The Shield
Veronica Mars
Battlestar Galactice (altså den nye)
Babylon 5
Dead Like Me

Vil lige sige at jeg har set:
- Twin Peaks
- Band of Brothers

Som også er blevet anbefalet, og de er selvfølgelig fantastiske, men er der
nogen der har nyt om Twin Peaks sæson 2???

Tak for hjælpen

Mvh. Brian

Fra : Peter G

Dato : 27-12-05 15:18

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.DETTESKALVAEK.dk> writes:

> [...]
> var blevet stoppet, nu ved jeg sgu ikke om jeg tør...for som jeg forstår
> det, så er der rigtige mange løse ender der ikke bliver bearbejdet eller

Ja. En googling giver at skaberen af serien havde sat sig for tre
"bøger" af to sæsoner hver. Vi har åbenbart kun fået den første "bog".

Hvilket minder mig om at det kunne være så underholdende (for mig) hvis
J.K. Rowlings sagde: "Fuck det. Harry Potter keder mig. Der bliver intet
sidste bind."

--
M.v.h. Peter.
Post dit svar _under_ det du svarer på, thi toppostere og andre

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 27-12-05 21:37

Har forresten længe haft lyst til at gense Miami Vice, nogen der har set den
fornylig, kan den stadig ses, eller....

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-12-05 22:24

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.DETTESKALVAEK.dk> writes:

> Har forresten længe haft lyst til at gense Miami Vice, nogen der har set den
> fornylig, kan den stadig ses, eller....

Det er nok forskelligt fra person til person.

Ifølge denne anmeldelse kan det gå an:
http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=2449

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst