Singapore Airlines - Executive Economy
Fra : Lars Ehlers

Dato : 18-01-06 01:08

Jeg er i gang med at planlægge en tur til Singapore og Bangkok i
midten af februar (oprindeligt planlagt i januar), og jeg overvejer at
flyve direkte fra Los Angeles til Singapore med Singapore Airlines
(Airbus 340-500) på Executive Economy. Jeg er godt kendt med begrebet,
da jeg ofte flyver Premium Economy hos Virgin Atlantic, men selve
flyvetiden virker overvældende. Turen til Singapore varer 18 timer 20
minutter og til tilbage varer 15 timer 25 minutter. Er der nogen der
har prøvet turen og kan fortælle om oplevelsen?

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Nicolai

Dato : 18-01-06 20:31

> [...]
> minutter og til tilbage varer 15 timer 25 minutter. Er der nogen der
> har prøvet turen og kan fortælle om oplevelsen?

Mit umiddelbare gæt er at det ikke går hurtigere på "Executive Economy" . . .
.. .

Fra : Nicolai Lang

Dato : 18-01-06 22:27

On Wed, 18 Jan 2006 20:31:02 +0100, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk>
wrote:

>Mit umiddelbare gæt er at det ikke går hurtigere på "Executive Economy" . . .

De gang jeg har fløjet SAS Business til og fra USA har turen ellers
virket meget kortere end på Economy. Placeringen i flyet gør vel også
man kommer lidt hurtigere frem :D

Mvh
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-01-06 12:59

Nicolai Lang wrote:

> De gang jeg har fløjet SAS Business til og fra USA har turen ellers
> virket meget kortere end på Economy. Placeringen i flyet gør vel også
> man kommer lidt hurtigere frem :D

....men man skal jo så også tidligere afsted

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Nicolai

Dato : 19-01-06 14:47

> ...men man skal jo så også tidligere afsted

Hehehehehe

Fra : LH

Dato : 19-01-06 16:23

På jydsk kaldes det her vist "myreknepperi"
Jeg er selv blevet tilbudt den samme tur til Singapore, udrejse over
bangkok, hjemrejse over LA
Det skal godt nok være noget billigere for at jeg har lyst til at sidde i
røret så lang tid, men hvad så kunne man jo prale af at man havde været på
jordomrejse

Fra : Lars Ehlers

Dato : 21-01-06 06:30

On Thu, 19 Jan 2006 12:59:03 +0100, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
wrote:

>...men man skal jo så også tidligere afsted

Ja, hele to dage før man ankommer

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Lars Ehlers

Dato : 21-01-06 06:27

wrote:

>Mit umiddelbare gæt er at det ikke går hurtigere på "Executive Economy" . . .
>. .

Egentlig var jeg mest interesseret i at vide, om der var nogen, der
havde prøvet en non-stop flyrejse på over 18 timer.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Mads ST

Dato : 20-01-06 14:08

Mand, jeg er misundelig på dig! Den tur gad jeg godt flyve...

Omvendt, så har jeg læst anmeldelser fra folk der har prøvet turen EWR-SIN
på Raffles Class (Business), og når de synes den virker lang, så føles det
nok ikke som en kortere tur på økonomi eller Premium...

Jeg ved godt, du ikke skal hele vejen til EWR, men prøv at kigge på nogle af
anmeldelserne herinde:
http://www.airlinequality.com/Forum/sia.htm

Fra : Lars Ehlers

Dato : 21-01-06 05:06

On Fri, 20 Jan 2006 14:07:47 +0100, "Mads ST" <nej@nejnejnej.no>
wrote:

>Mand, jeg er misundelig på dig! Den tur gad jeg godt flyve...

Det bliver under alle omstændingheder en interessant oplevelse, første
gang jeg skal på en så lang flyvetur (non-stop).

>Omvendt, så har jeg læst anmeldelser fra folk der har prøvet turen EWR-SIN
>på Raffles Class (Business), og når de synes den virker lang, så føles det
>nok ikke som en kortere tur på økonomi eller Premium...

De nye Airbus 340-500 som Singpore Airlines kun har fem af er alle
konfigureret udelukkende med Raffles Class og Executive Economy. Så,
der er faktisk kun omkring halvdelen af sæder sammenlignet med en
normal 340 med first, business og economy.

>Jeg ved godt, du ikke skal hele vejen til EWR, men prøv at kigge på nogle af
>anmeldelserne herinde:
>http://www.airlinequality.com/Forum/sia.htm

Takker for linket.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Kristoffer

Dato : 21-01-06 00:25

Hvis du har muliged for det, så vælg at flyve Raffles (prøvet flere
gange) eller endda First (prøvet én gang). Raffles Class er ret god
med SQs SpaceBed. First er et kapitel for sig - selv efter en 18 timers
flyvetur ville jeg ikke forlade flyet

Fra : Lars Ehlers

Dato : 21-01-06 05:17

On 20 Jan 2006 15:24:36 -0800, "Kristoffer" <laksko@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>gange) eller endda First (prøvet én gang). Raffles Class er ret god
>med SQs SpaceBed. First er et kapitel for sig - selv efter en 18 timers

Turen fra LAX til Singapore har ikke First, kun Raffles og Executive
Economy, men jeg vil prøve at få en upgrade, jeg har temmelig mange
miles og opgraderingscertifikater fra United Airlines. Firmaet vil
desværre ikke betale de $5000 som en Raffles billet koster, men
Executive Economy koster kun 10% mere end almindelig economy, så den
er de med på.

Jeg har det på samme måde med Virgins Upper Class, turen fra San
Francisco til London er yderst behagelig med en rigtig god flad seng
(inkl. pyjamas), bar ombord og naturligvis en god massage Når vi
er ved at lande i London, så har jeg ikke speciel lyst til at forlade
mit dejlige sæde. Desuden har jeg flere gange mødt meget kendte
rockmusikere i baren om natten, hvor selskabet mange gange er blevet
bedt om at dæmpe sig af hensyn til de øvrige passagerer.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 31-01-06 23:22

Faldt lige over den her artikel om SIN-LAX nonstop...

http://www.bootsnall.com/guides/05-10/singapore-airlines-longest-flight.html