Rejseforsikring/MasterCard
Fra : Carsten Keller

Dato : 06-01-06 08:57

Hej gruppe.

Hvor "god" er den rejseforsikring der kommer med et MasterCard? Nu har min
bank prøvet at sælge mig sådan et et par gange om året i 5 år, men jeg kan
ikke lige se hvad jeg skal bruge det til. Men jeg er da som regel ude at
rejse ca. en gang om året, ofte uden for europa. Har det været penge ud af
vinduet at kaste dem efter Europæiske/Gouda hver gang*?

Keller

*Nej, jeg har aldrig haft brug for det, men det er ikke det jeg mener med
penge ud af vinduet

Fra : Per Nielsen

Dato : 06-01-06 11:37

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
Har det været penge ud af
> vinduet at kaste dem efter Europæiske/Gouda hver gang*?
>
> Keller

Ja det har været spild.

Hvis du ikke tegner en rejseforsikring står der jo masser af godgørende
danskere klar med pengepungen og aviserne skriver op og ned om for "onde"
staten er når de ikke vil betale for dem der har sparet rejseforsikringen.

Så iflg. de sidste tilfælde i avisen hvor folk ikke har haft
rejseforsikring, er de jo kommet hjem alligevel. Så derfor må det være spild
at tegne forsikring.

Fra : Søren Blom

Dato : 06-01-06 19:45

"Per Nielsen" <promand@UDENDETTEhotmail.com> skrev

> [...]
>
> Så iflg. de sidste tilfælde i avisen hvor folk ikke har haft
> rejseforsikring, er de jo kommet hjem alligevel. Så derfor må det være

Det var da godt nok det mest nedladende at skrive. For det første, så er det
aldrig penge ud af vinduet at købe en rejse forsikring og den sag du referer
til, er så tragisk at det faktisk er pinligt at være borger i et så rigt
land som Danmark, så det offentlige ikke ville lægge pengene ud så den
dødsyge mand kunne komme hjem, faktisk nåede han at dø i Thailand uden at
hans familie fik sagt farvel.
Der udover, så kan man jo brække et ben, en arm eller hvad ved jeg, noget
som koster og kræver langt mindre end at man skal have et ambulancefly om på
den anden side af jorden for at hente en hjem, men alligevel kan regningen
være uoverkommelig for de fleste, så jo en rejse forsikring er altid en god
ting at have med sig.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 07-01-06 00:02

> [...]
> den dødsyge mand kunne komme hjem, faktisk nåede han at dø i Thailand uden

Tja. Han kunne jo have tegnet en forsikring. Hvorfor skulle man dog tegne
en, hvis det offentlige alligevel bare betaler? Hvis jeg ikke har en
brandforsikring, forventer jeg da heller ikke, at alle andre skal betale for
mit tab hvis mit hus brænder. Hvis hans familie ikke har pengene, må de låne
dem i en bank. Igen - ikke det offentliges problem. Har man råd til at rejse
til Thailand, har man også råd til at betale en forsikring.

Kennet

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-01-06 17:41

Søren Blom wrote:

> sag du referer til, er så tragisk at det faktisk er pinligt at være
> borger i et så rigt land som Danmark, så det offentlige ikke ville
> lægge pengene ud

Det offentlige, det er vel dig og mig. Jeg har brugt mine skillinger på at
købe rejseforsikring, så jeg går ud fra at det så er dig, der betaler
gildet.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : The MIp

Dato : 06-01-06 12:46

Jeg tror billigste er helårs hos sygesikringen danmark - for mig og min kone
huskes det som kun lidt over 700 kr og vi rejser fjernøsten 2 gange årligt -
i morgen mod Ho Chi Minh City (Saigon).

Meget dyrere at købe dem enkeltvis hos Europæiske/Gouda

- mip

Fra : Carsten Keller

Dato : 06-01-06 15:14

"The MIp" <nospam@hdc.hha.dk> wrote in message
> [...]
> årligt - i morgen mod Ho Chi Minh City (Saigon).
>
> Meget dyrere at købe dem enkeltvis hos Europæiske/Gouda

Jeg kunne forestille mig at det forudsætter at man i forvejen er forsikret i
Danmark, måske endda højere en gruppe 5?

Keller

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 06-01-06 15:22

> [...]
> årligt - i morgen mod Ho Chi Minh City (Saigon).
>
> Meget dyrere at købe dem enkeltvis hos Europæiske/Gouda

Jeg tror den billigste er hos Alka, hvor helårs forsikringen for hele
hustanden koster 400 kroner. (2005) :)

mvh
Michael

Fra : Søs

Dato : 06-01-06 13:20

> [...]
>
> Keller
>
> *Nej, jeg har aldrig haft brug for det, men det er ikke det jeg mener med
Hej Keller.
Nu ved jeg ikke, om det er de samme betingelser alle banker tilbyder med
deres MasterCard med forsikring.

Vi har et gennem Nordea til ca. 1000,-kr. om året med dækning af hele
familien, og der sparer vi ca. 500,-kr på vores vinterferie + vi har
"gratis" dækning i sommerferien,
og hvis vi evt. skal afsted en ekstra gang i løbet af året.

Den dækker det samme som de andre rejseforsikringer vi har haft, bortset fra
at vi IKKE kan få en erstatningsrejse ved sygdom under ferien.
Her har vi så gjort op, at der alligevel er så mange krav der skal opfyldes
for at få en sådan rejse, at det ikke er så vigtigt et punkt.
Men det må man jo hver især gøre op med sig selv, hvad man mener om.

Vi er i hvert fald godt tilfreds, selv om vi heldigvis ikke har haft den
store brug for den.

Venlig hilsen Søs.

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-01-06 13:59

> [...]
> Men det må man jo hver især gøre op med sig selv, hvad man mener om.
>
> Vi er i hvert fald godt tilfreds, selv om vi heldigvis ikke har haft den

Prøv at undersøge hos jeres forsikringsselskab.
Vi har erstatningsrejse med i vores til 388,-/årligt for hele husstanden.

Per

Fra : JS

Dato : 11-01-06 10:49

Søs wrote:
> [...]
> Men det må man jo hver især gøre op med sig selv, hvad man mener om.
>
> Vi er i hvert fald godt tilfreds, selv om vi heldigvis ikke har haft

Hvad dækker den som ikke er dækket af det gule og din egen
familieforsikring?

Fra : Søs

Dato : 12-01-06 10:37

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad dækker den som ikke er dækket af det gule og din egen
> familieforsikring?

Hej!
Kort svaret, så dækker den i hele verden.
Hilsen Søs.

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 07-01-06 00:22

> [...]
> ikke lige se hvad jeg skal bruge det til. Men jeg er da som regel ude at
> rejse ca. en gang om året, ofte uden for europa.

Hej

der har allerede været et par gode kommentarer, men bemærk, at det ikke er
den samme forsikring i alle selskaber. F.eks. dækker Mastercard Forstædernes
bank kun, hvis man har købt rejsen med sit Mastercard. Jyske Bank dækker
derimod uanset, om man har brugt sit Master eller ej. SAS Eurobonus har også
en udgave. Der tjener man points når man bruger det uden for DK. Det er ret
dyrt, men hvis man køber for 3.000 inden en bestemt dato, så får man 3.000
points. Ret godt.

Der er nogle, der hævder, at det er billigere at tegne en forsikring hos
f.eks. Alka. Det er det måske også, men hvis du så samtidig skal have et
kreditkort, så forsvinder forskellen. Bemærk også, at der er forskellige
typer af Mastercard jf. min indledning. Jyske Bank opererer med en alm. og
et platinkort. På det sidste kan du få rabat på f.eks. billeje, så nok en
god ide til USA. Du kan se en sammenligning her:
http://www.lpmastercard.dk/LPMCweb/data.nsf/compareresult?readform&CompareID=FLHN-6BZC86cards=FLHN-6BZC7K¤FLHN-6BZC62¤SBOM-6D6D5Qprops=SBOM-6D6FCE¤LSOH-6C2D35¤SBOM-6D6FBL

Når man læser den side, så får man fornemmelsen af, at de forskellige banker
ikke er helt konsistente med brugen af betegnelserne "Guld" og "Standard"
(sammenlign f.eks. billeje med det, der står på jyske banks hjemmeside), men
tjek med din bank.

Efter at have undersøgt markedet mange gange, så vil jeg sige, at som med
alle andre forsikringer, så skal man ikke kun gå efter det billigste. Man
får hvad man betaler for. Det billigste kan dog ofte være nok, men de dækker
f.eks. kun standard hospitaler (som det gule sygesikringsbevis gør i Europa)
mens andre dækker bedre hospitaler. Det er også et spørgsmål, om man har
brug for, at kunne tilkalde familie og om, hvor mange der skal med hjem.
Rejser man alene, er det spild med en forsikring der betaler for 4.
Bagageforsikring er også kun sjældent med, men det har de fleste allerede i
deres indboforsikring.

Jeg brugte Gouda i mange år, men efter lidt problemer med kritisk sygdom gik
jeg over til Europæiske, men har nu brugt Master Card de sidste par gange.
Nå ja - husk, at visse af de billige slet ikke dækker kroniske eller
eksisterende sygdomme, som f.eks. astma.

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
.... stedet med de mange rejsebeskrivelser

Fra : Ejnar

Dato : 07-01-06 12:55

Hej,

Er der nogen der har erfaring med Loyds ved rejse til USA? Iflg deres
hjemmeside http://www.columbusdirect.com/ kan en familie blive forsikring
med alt for 108 euro!!!! det er da billigt.

mvh Ejnar

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 08-01-06 18:43

> [...]
> ikke lige se hvad jeg skal bruge det til. Men jeg er da som regel ude at
> rejse ca. en gang om året, ofte uden for europa.

Jeg har i mange år haft en rejseforsikring i forbindelse med mit
Eurocard/Mastercard til ca. 1100-1200 om året.(Cignia hedder den vist).
Den dækker kortholder + hans familie (børn op til 18 år) i hele verden,
fuldstændig som de kendeste rejseforsikringer.
Derudover dækker den alle ekstraforsikringerne i forbindelse med billeje i
hele verden, dvs løsøre, ansvar overfor 3. part osv.
Jeg har brugt den en del gange, og der har aldrig været det mindste problem
med udbetalingen.
En ægyptisk lægeregning skrevet på hotellets brevpapir, sygehusbehandling i
australien, speciallægeklinik i USA, forsinket bagage i Canada (6.000,- til
fornødenheder).
Den kan jeg kun anbefale !
Mvh Niels Hejnfelt