Erfaring med expedia.com og flybillet til ~
Fra : Ejnar

Dato : 29-12-05 14:24

Hej,

Jeg skal til at bestille flybilletter til USA. I lang tid har det været
www.expedia.com der har haft de billigste billetter. Er der nogen der har
erfaring med at bestille på den side? Hvem er det egentlig man køber hos?

Kan det betale sig at give ca. 2500,- mere og købe direkte hos British
Airways (så vidt jeg kan se er det de samme billeter man køber via expedia).
Jeg tænker her på sikkerhed og tryghed i bestillingen?

mvh Ejnar

Fra : T.Liljeberg

Dato : 29-12-05 15:51

On Thu, 29 Dec 2005 14:24:03 +0100, in dk.fritid.rejse "Ejnar"
<ejnarogmerete@hotmail.com> wrote:

> [...]
>erfaring med at bestille på den side? Hvem er det egentlig man køber hos?

Et rejsebureau. De kan være billigere fordi de køber et stort antal
billetter.

>Kan det betale sig at give ca. 2500,- mere og købe direkte hos British
>Airways (så vidt jeg kan se er det de samme billeter man køber via expedia).
>Jeg tænker her på sikkerhed og tryghed i bestillingen?

Jeg køber mindst 10 flybilletter om året gennem Expedia, og har aldrig
haft problemer.
Det skal dog siges, at det er tvivlsomt, at der er tale om præcis de
samme billetter til betydelige lavere pris. Der er mange typer af
f.eks. Economy, med forskellige restriktioner i forhold til ændringer,
aflysninger, osv. Det er muligt, at den billige billet ikke tilllader
ændringer, eller kun mod et gebyr.
Hvis den slags er vigtigt, så skal man læse det med små bogstaver i
betingelserne.

Fra : HKH Chr.

Dato : 29-12-05 21:09

> [...]
> ændringer, eller kun mod et gebyr.
> Hvis den slags er vigtigt, så skal man læse det med små bogstaver i

Købte du fra DK, og fik en e-ticket udprintet?

Fra : T.Liljeberg

Dato : 30-12-05 16:03

On Thu, 29 Dec 2005 21:08:50 +0100, in dk.fritid.rejse "HKH Chr."
<refuse@(XCEECVDV)mail.dk> wrote:

>Købte du fra DK, og fik en e-ticket udprintet?

Næsten alle købt fra USA, og jeg husker kun en enkelt undtagelse, der
ikke var E-TKT.