Koh Lanta ( Thailand )
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 19-12-05 22:22

Er der nogen der har været på Koh Lanta i Thailand, og vil fortælle noget om
det ( gode og dårlige ting ), evt anbefale hoteller på øen, osv

mvh

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 20-12-05 08:57

Bolette Nielsen wrote:
> Er der nogen der har været på Koh Lanta i Thailand, og vil fortælle noget om
> det ( gode og dårlige ting ), evt anbefale hoteller på øen, osv

> [...]
Jeg har været der, der er generelt alt for dyrt, i
forhold til kvaliteten, men det gælder de fleste
overrendte steder i sydthailand.
Hvis du vil noget med thailand skal du finde nogle af de
helt små øer hvor der ikke kommer så mange tourister,
så daler comfort og priser meget, men så handler det
selvfølgelig om hvilken form for kvalitet man søger.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : karina

Dato : 20-12-05 11:49

Hej.
Vi var på Koh Lanta i ca. 14 dage i 2004. Rigtig dejlig ø med supervenlige
mennesker. De er overvejende muslimer - modsat flertallet af thaiere. Øen
har gennemgået en kolosal udvikling indenfor de senere år, hvorfor
turistindustrien selvfølgelig har slæbt nogle mindre heldige ting med sig.
Tag ned sydpå, hvis du vil opleve den smukke natur - og hvor du stadig kan
bo billigt. Nordpå, hvor du lægger til /Ban sala dan, mener jeg det hedder,
der er prisniveauet generelt højere, og de "indfødte" er mere aggressive i
deres "markedsføring". Jeg blev en smule skuffet over strandene. De er ikke
de fintkornede hvide sandstrande, som jeg havde forestillet mig - men de er
rimelig børnevenlige. Lavvandet. Vi lejede mortorcykler og drønede rundt på
egen hånd, med vores 2 børn bagpå - og det var en supermåde at få set øen
på. Vores favoritø var dog koh phagnan, som byder på alt hvad en tropeø
efter vores mening skal byde på: hvide sandstrande, kupperet terræn,
vandfald - og små fiskerlandsbyer, hvor du kan være heldig at få indtrykket
af, hvordan livet udfolder sig uden turisme.
V.h.
Karina
"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:43a72477$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 20-12-05 12:20

"karina" <karina@invalid.net> wrote in message

> [...]
> vandfald - og små fiskerlandsbyer, hvor du kan være heldig at få
> indtrykket af, hvordan livet udfolder sig uden turisme.

Nu har jeg tænkt mig at tage med Bolette afsted

Koh Phagnan er nok alternativet til Lanta, vi er nok ude efter noget hvor
standarden er OK, men der skal ikke være for turistet, og oversmækket med
7-11's.

Sidst vi var afsted var vi på Koh Chang som nok minder en del om det vi
leder efter, mht. til udvikling og halløj, det er dog 2 år siden, så der er
nok sket emget der siden sidst.

Karina, gode tips om Koh Phagnan er velkomne

Mvh.

Kim

Fra : Thomas VJ

Dato : 20-12-05 18:34

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i en meddelelse

<klip>

> Karina, gode tips om Koh Phagnan er velkomne

Her er et par rigtig gode tips (kan være Karina kan supplere):
- Lyt til de lokale, specielt med hensyn til svømning fra strandene. Der er
nogle ret voldomme udafgående strømme omkring Koh Phangan.

- Pas på jeres drinks hvis i er på Koh Phangan under en fuldmånefest. Mange
har fået "spiket" deres drinks og er vågnet op senere enten voldtaget eller
frarøvet deres egendele.

- Hvis i skal dykke, så tag op til Koh Tao. Det tager en time med speedbåd
fra Koh Phangan. Det eneste gode dyksted i nærheden af Koh Phangan er Sail
Rock.

--
Mvh, Thomas VJ
www.dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser ...

Fra : karina

Dato : 21-12-05 23:50

Hej igen.
Hvis I overvejer Koh phagnan vil jeg nok råde jer til at tage en af
"langsomfærgerne" og ikke ekspresbåden. Vi havde en ganske forfærdelig tur
derover, hvor vi måtte kravle ned på det nederste dæk, dyndvåde. Vi var
virkelig bange - og selv thaierne ombord var foruroligede. Vi havde hørt om
full moon parties - og var slet ikke interesserede i noget af den retning,
da vi jo rejste som familie med små børn. Vi valgt derfor at tage op nordpå
øen, til en lille fiskerby, der hedder Chaluk lum (ved ikke om det er rigtig
stavet). Der var vi rigtig glade for at bo - og der er rig mulighed for at
finde gode bungalows til en billig penge. Først boede vi på Fanta resort,
men da vi var 4 personer, var hytterne lige små nok (ideelle til 2
personer). Jeg mener en hytte kostede 300 bath/døgn. Ca. 50 kr. Værterne var
dog ikke så gæstfri. Ellers går i bare en tur langs stranden og forhører jer
om priserne. Ofte kan I få rabat, hvis I booker jer for flere nætter.
Hvis I er ude på en rigtig bountyoplevelse, skulle I næsten prøve Koh mook.
(Nu ved jeg ikke hvor lang tid i har), men ellers tager i nattoget fra
Bangkok til Trang - og derfra går der minivan ned til båden, hvor i bliver
sejlet ud. Skøn Ø, men lidt for kedelig efter vores smag, da det
hovedsagelig er for turister. Der er dog en lille muslimsk landsby inde på
øen, som er meget sjov at besøge.
V.h.
Karina

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 22-12-05 10:26

Tak for jeres svar...

Vi har 14 dage med 2 dage i Bangkok - resten på egen hånd. Så der bliver
forhåbentlig tid til både Bountyø & afslapning & snorkling samt steder med
lidt flere "oplevelser"

Anne-Mette

Fra : Carsten Keller

Dato : 22-12-05 11:14

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> wrote in
message news:1kuqf.3138$Cl2.91075@news000.worldonline.dk...
> [...]
> forhåbentlig tid til både Bountyø & afslapning & snorkling samt steder med

Tjahh, et lidt presset program hvis I vil nå flere steder hen. Normalt ville
jeg anbefale de fleste at tage toget rundt i Thailand, men hvis I ikke har
længere tid og gerne vil til Phagnan skulle I måske overveje at flyve BKK==>
Samui. Det koster ikke alverden, og det kommer til at tage en rejsedag, selv
med nattog.

Hvis I er til jungle ligger der en dejlig nationalpark et par timer inde i
landet fra Surath Thani, så ruten kunne hedde BKK ==> Samui/Phangan/Tao ==>
Surath ==> Kao Sok og så et nattog tilbage til BKK eller omvendt.

Keller

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 22-12-05 13:52

Vi flyver helt klart ned sydpå t/r - Netop for at spare tid... Om det så
bliver til Samui eller Krabi - det overvejer vi stadig. Det er netop svært
at vælge, når man har så kort tid.

Men igen - tak for info.

Anne-Mette

Fra : Michael

Dato : 23-12-05 09:45

On Thu, 22 Dec 2005 13:52:19 +0100, "Michael Nørgaard Andersen"
> [...]

>bliver til Samui eller Krabi - det overvejer vi stadig. Det er netop svært

Hej,

Vi har stået i samme situation, vi har 14 dage i Thailand med afrejse
d. 30/12 og skulle vælge mellem Koh Samui og den østlige side eller
Phuket/krabi.
Vi valgte 3 dage i BKK, 5 dage i Krabi på Railay Beach, 4 på Koh Phi
Phi og en afsluttende dag i BKK.

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-12-05 12:36

Michael Nørgaard Andersen skrev:

>Om det så bliver til Samui eller Krabi - det overvejer vi stadig.

Jeg vil gerne støtte Carsten Kellers anbefaling af Khao Sok. Om
udgangspunktet er Samui eller Krabi, det er hip som hap.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 20-12-05 18:33

Vi skal også til Thailand - her i januar - og har endnu ikke helt besluttet
os for, hvor vi vil hen. Men tænker nok mest på øerne på Andaman siden.

Men det lyder jo super med koh phagnan, så det er også værd at overveje. Men
lige et spørgsmål? Er der ikke mange der tager dertil for at opleve Full
Moon Parties? Jeg tænker, hvor meget er øen præget at fest og farver?

Er helt klart til en øl eller tre - men vil helst undgå, at det er rent
party-harty

Vh.
Anne-Mette

Fra : Carsten Keller

Dato : 21-12-05 08:55

"Michael Nørgaard Andersen" <michael.noergaard.andersen@tdcadsl.dk> wrote in
message news:PgXpf.3063$Cl2.89727@news000.worldonline.dk...
> [...]
> Moon Parties? Jeg tænker, hvor meget er øen præget at fest og farver?
>
> Er helt klart til en øl eller tre - men vil helst undgå, at det er rent

Full Moon partu foregår i Had Rin, den sydligste by/strand på øen.

http://www.phangan.info/index.cfm?action=island.map

Resten af øen mærker intet til festen, ud over at der måske er marginalt
flere turister på strandene tæt på Had Rin (de kunne ikke få noget at bo i
dernede) og tilsvarende færre på de andre strande.

De 2 gange jeg har været på øen har vi boet på Had Yao og Ao Chaloklum,
dejligt afslappede steder uden for meget larm og party. Men der er
selvfølgelig stadig mulighed for at få sig en kølig Singha hvis man vil. Og
hvis partygenet skal luftes kan man tage et taxa til patyet på Had Rin hvis
man er der under full moon, eller til et af de utallige halfmoon parties som
der efterhånden er skudt op på både Phangan, og Tao.

Keller