phpdoc eller lignende
Fra : Niels Andersen

Dato : 12-06-01 16:04

Jeg kunne godt tænkte mig et værktøj der kan hive kommentarer ud af mine
php-filer, og skrive dokumentation ud fra det.
Der findes masser af muligheder. Der er PHPDoc, som tilsyneladende er gået i
stå før de nåede særligt langt. Så er der en anden PHPDoc som konverterer
PHP-koden til Java-syntax, så man kan bruge java-doc. Men den kan vist kun
dokumenterer classes.

Nu har jeg brugt rimelig lang tid på at kigge på programmer og scripts, men
har ikke fundet noget brugbart.

Har i nogen forslag? Er der andre der har et system som det jeg ønsker i
brug?

Og ja, jeg har læst "http://phpbuilder.com/columns/stefano20000824.php3 -
How To Document Your PHP classes". Men som titlen antyder spekulerer han
ikke så meget over, at ikke al PHP er OO. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 12-06-01 17:49

Hej

> [...]
> PHP-koden til Java-syntax, så man kan bruge java-doc. Men den kan vist kun

Du mener vel Ulf Wendel's PHPDoc?

Der findes også den her PHPDoc http://phpdocu.sourceforge.net, så vidt jeg
kan se, så fungere den ligesom Ulf's PHPDoc, men er lidt mere i live. Jeg er
har dog ikke selv lige fået den prøvet.

Også er det dette lille tip: http://php.weblogs.com/discuss/msgReader$45,
den kan man selv lege videre med. Den ser bare ikke lige helt så prof ud som
PHPDoc på smartnes skalaen, men det er jo lige meget hvis det virker

Mvh Emil

--
Emil Rasmussen
http://www.noget.net

Fra : Jacob Atzen

Dato : 12-06-01 17:52

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> writes:

> Nu har jeg brugt rimelig lang tid på at kigge på programmer og scripts, men
> har ikke fundet noget brugbart.

Skriv dit eget?

<surt opstød - kan/bør ignoreres>
Hvorfor er det, at 75% af indlæggene i denne gruppe har følgende ordlyd:

"Jeg mangler en [funktion|klasse|program] der kan foobar, hvor kan jeg få
sådan et?"

Er dette ikke en php-programmerings gruppe? Eller er det en permanent
google-henvisning?
</surt opstød>

- Jacob

Fra : Lars Petersen

Dato : 12-06-01 18:25

> [...]
> sådan et?"
>
> Er dette ikke en php-programmerings gruppe? Eller er det en permanent

Du har delvist ret. Men nogle af os tænker, "Hmm jeg har brug for X,
mon det findes i forvejen?" [søger på google etc], så, "Nææh, gad vide
om der er nogen der kender til noget?", hvorefter de poster.

Der er ingen grund til at opfinde hjulet igen. Hvis det findes som open
source, så er der endda en chance for at du kan hjælpe de folk der laver
det ved at donere dine egne rettelser/forbedringer til deres X.

Jeg synes det er godt at folk spørger!

--
-
Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 19:10

"Jacob Atzen" <jacob_a@NOSPAMos.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er det, at 75% af indlæggene i denne gruppe har følgende ordlyd:
> "Jeg mangler en [funktion|klasse|program] der kan foobar, hvor kan jeg få
> sådan et?"

Mange af de danske nyhedsgrupper består af spørgsmål og svar og der er ikke
grund til at programmere noget fra bunden hvis det allerede er lavet.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Niels Andersen

Dato : 13-06-01 09:44

"Jacob Atzen" <jacob_a@NOSPAMos.dk> skrev i en meddelelse

> Skriv dit eget?

Jeg er ikke den eneste som laver større løsninger i PHP, og dermed heller
ikke den eneste med det behov.
Der er tusindvis af andre der har haft det behov før mig. Nogen af dem har
lavet deres egen løsning. Nogen af dem har laven en fri løsning, som vi
andre kan få glæde af.

Det jeg er interesseret i er, om nogen af dem er "gode nok", og hvilke der
er blandt de bedste.

> Hvorfor er det, at 75% af indlæggene i denne gruppe har følgende ordlyd:
> "Jeg mangler en [funktion|klasse|program] der kan foobar, hvor kan jeg få
> sådan et?"

Fordi det måske er et stort projekt, som er meget "standard".

Gu fa'n kan man lave sit eget forum. Men når nu der findes masser af frie
php-fora derude, så er det da langt nemmere at snakke lidt med folk der har
erfaring med dem, og finde ud af hvilken der er den bedste. Fx. Phorum
skulle vist være et ganske glimrende forum, som der ligger MANGE mandetimer
i. Hvorfor dog starte forfra?

Og skulle vi så vende tilbage til emnet, eller skal vi også diskutere
hvorfor 75% af alle tråde løber af sporet?

--
Mvh.

Niels Andersen