enctype='multipart/form-data' = ingenting
Fra : Michael Jensen

Dato : 12-06-01 13:37

Hejsa

Jeg har lavet en lille uploadklasse som også fungere som den skal på min
lokale server (w2k) og en anden win server hvor jeg lavede noget for en
kunde. Men nu da jeg skal til at bruge det hos mit webhotel kan jeg ikke
helt få det til at spille.

Problemet er at hvis jeg i <form> angiver enctype='multipart/form-data' så
overfører den slet ikke nogen variabler eller filer...
Jeg har været ved at kigge i manualen men kan ikke lige finde en løsning på
mit problem. Jeg har lavet en lille side som viser problemet
www.ogj.dk/testing/upload2.php

Har dette nået med opsætningen af php eller apache at gøre og hvordan løser
jeg det.

--
Venlig Hilsen Micahael

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-06-01 13:55

Michael Jensen skrev:

> Problemet er at hvis jeg i <form> angiver
> enctype='multipart/form-data' så overfører den slet ikke nogen
> variabler eller filer...

Prøv allerførst at flytte formularen ud af hovedtabellen, så den står
for sig selv. Fjern dernæst alle tabel-ting inde i selve formularen, og
se så, om det virker. Gør det ikke det, så kør siden igennem
http://validator.w3.org for at se, om der er nogle HTML-fejl.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Michael Jensen

Dato : 13-06-01 15:03

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in message

> [...]
> for sig selv. Fjern dernæst alle tabel-ting inde i selve formularen, og
> se så, om det virker. Gør det ikke det, så kør siden igennem

Okydoky, nu har jeg lavet en side som validere html 4.01 strict, både med og
uden tabeller inden i formularen, men lige lidt hjælper det.

se: http://www.ogj.dk/testing/upload3.php

Er der ikke nogen der eventuelt lige ville prøve på deres egen server og se
om det funger der?

--
Hilsen Michael

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 13-06-01 17:19

Michael Jensen skrev:

> se: http://www.ogj.dk/testing/upload3.php
>
> Er der ikke nogen der eventuelt lige ville prøve på deres egen server
> og se om det funger der?

Det ser ud til at virke fint på min lokale maskine.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Michael Jensen

Dato : 13-06-01 17:31

> Det ser ud til at virke fint på min lokale maskine.

Det er også det der undre mig. Jeg kender nemlig ikke lige nogen indstilling
hos apache eller php som skulle umuligøre det. Jeg prøver lige at snakke
lidt med azero. Det kan være de ved noget.

--
Hilsen Michael

Fra : Mickey

Dato : 13-06-01 17:50

"Michael Jensen" <michael@ogj.dk> skrev:

> Det er også det der undre mig. Jeg kender nemlig ikke lige nogen
indstilling
> hos apache eller php som skulle umuligøre det. Jeg prøver lige at snakke
> lidt med azero. Det kan være de ved noget.

bliv ikke overrasket hvis de svarer at de har testet et script med den
enctype i en form, og det virker fint hos dem...

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Michael Jensen

Dato : 19-06-01 14:04

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message

> indstilling
>
> bliv ikke overrasket hvis de svarer at de har testet et script med den
> enctype i en form, og det virker fint hos dem...

Nu er problemet løst. På de nye servere var upload som standard slået fra,
derfor virkede det ikke.

--
Hilsen Michael