Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kameravalg?
Fra : Connie Toft

Dato : 22-01-06 10:40

Jeg behøver lidt hjælp. Kigger på gud ved hvilken gang på et digitalt
kamera. NU skal det være, men forvirringen er ved at være total.
Skal have et lille kamera, det skal være nemt at bruge.
Jeg har kigget på Olympus MJU 500 og 600. Men har også kigget Sony
t-7.
Har nogen et godt råd til en lidt langsom starter

Fra : Gert Medom

Dato : 22-01-06 11:57

"Connie Toft" <ct-hl@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> t-7.
> Har nogen et godt råd til en lidt langsom starter

Jeg tror at du kan finde inspiration i den undergruppe der hedder
dk.fritid.foto.indkoeb der egentligt er beregnet til den type spørgsmål.

Det er vigtigt at du ser på, hvilke krav du har til et kamera og hvad du vil
bruge det til. Overvejelser omkring typen af hukommelseskort kan indgå, da
nogle typer er dyrere / mindre udbredte end andre. Idag er SD vel det mest
udbredte, tidligere var det CF.

Jeg har selv et pentax optio WP der er handy og let at bruge. Dets store
force er at det er vandtæt, det har jeg udnyttet flere gange under regn og
sne.

http://www.akam.dk/test/digitalkamera/test_af_pentax_optio_wp/17877

Mvh Gert

Fra : Ole Hansen

Dato : 24-01-06 20:36

Jeg forstår dit problem, og har været i samme situation. Hver
gang jeg så et digitalt kamera i aktion, holdt jeg øje med
personen bagved kameraet. Kunne han/hun hurtigt få taget sit
billede, eller skulle der skrues og justeres i en uendelighed.
Jeg så, at en bruger af et Olympus 600 ikke havde mange
forberedelser før billedet var i kassen. Derefter besøgte jeg en
rigtig fotoforhandler, hvor jeg kunne få svar på de spørgsmål
jeg havde forberedt mig på, og da Olympus 600 tilsyneladende
svarede til mine krav om hurtig og nem betjening, købte jeg
dette kamara + taske + ekstra batteri + 256 MB memorycart + alt
software for kr. 3.050,- ET GODT RÅD: Prut om prisen og
derefter, når kameraet er i hus; læs brugervejledningen godt og
grundigt igennem et par gange medens du har kamaraet i hånden.
Og tag så en hel masse fotos under forskellige forhold og
indstillinger. Jo mere du øver dig, jo hurtigere vil du få glæde
af kamaraet, og lære de muligheder der er, og gså de
BEGRÆNSNINGER der trods alt er. - GOD FORNØJELSE
m.v.h. Ole Hansen

Fra : Connie Toft

Dato : 25-01-06 08:18

Hej Ole.

Lidt sjovt Jeg har også købt et Olympus MJU 600, har handlet
på nettet. Kamera + 512MB memorykort + taske og ekstra batteri,
pris 2784,-kr + forsendelse. Jeg håber den dukker op i dag, så
jeg kan komme i gang.

Connie