Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vidvinkel-zoom
Fra : Hanne & Mikael Laurs~

Dato : 19-01-06 14:09

Hej gruppe!
Er der nogen, der kan anbefale en god vidvinkel-zoom til mit D70s? Jeg har
en zoom på 18-70mm, men vil gerne have en, der går længere ned.

Mikael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-01-06 15:19

Hanne & Mikael Laursen wrote:
> Hej gruppe!
> Er der nogen, der kan anbefale en god vidvinkel-zoom til mit D70s?
> Jeg har en zoom på 18-70mm, men vil gerne have en, der går længere
> ned.

IMO er der to, der er interessant for dig, hvis ikke du vil ofre det, Nikons
egen koster. Det er Tokina AT-X124 Pro DX 12-24mm f/4
eller
Sigma EX 10-20/4-5,6 DG

Efter læsning på nettet var min konklusion, at den jeg helst ville have var
den første.
Og det blev det så, og jeg er udmærket tilfreds med den.
Men prøv at læse tilbage i gruppen - det er behandlet ved flere lejligheder.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Gert Dyrn

Dato : 21-01-06 10:38

Tokina 12-24/4.0 - aldeles fuldt på højde med original objektivet til et
minimum af prisen - 3.500 hos photoshop.

Tokinaen emmer ligefrem af kvalitet - selv i forhold til orignalobjektivet.

Venlig hilsen
Gert

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-01-06 19:04

Gert Dyrn wrote:
> Tokina 12-24/4.0 - aldeles fuldt på højde med original objektivet til
> et minimum af prisen - 3.500 hos photoshop.

Nej, den er ej. Træerne gror sjældent ind i himlen. Der er mere kromatisk
abberation end på Nikons (har siddet og studeret pixels, hvor det fremgår
ret tydeligt).
Men den er meget tæt på og ikke nær så tung og stor og gevaldig meget
billigere.

vh
Jan

--