Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
batch convertering af Raw
Fra : Newsman

Dato : 18-01-06 00:08

Hej

Håber det er her jeg skal søge mit svar. Jeg har en cd fra en
pressefotograf. Alle billeder (mange!) er i RAW format. Findes der et
program der kan lave en batch conversion ? (gerne Freeware, men ellers share
eller købe) .

vh newsman

Fra : Jacob Ask

Dato : 18-01-06 00:55

Newsman wrote:
> [...]
> program der kan lave en batch conversion ? (gerne Freeware, men ellers share

Tah et kig paa irfanview (http://www.irfanview.com) - det er gratis og
virker rigtigt godt.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Klaus Thøstesen

Dato : 18-01-06 23:44

> [...]
> pressefotograf. Alle billeder (mange!) er i RAW format. Findes der et
> program der kan lave en batch conversion ? (gerne Freeware, men ellers

Irfanview kan (vist kun Canon's CRW/CR2 format)

Gratis-programmet RawShooter Essentials har "Batch convert".
http://www.pixmantec.com/products/rawshooter_essentials.asp

Og virker med filer fra kameraene nævnt her:
http://www.pixmantec.com/pdf/rawshooter_essentials/Camera_RAW_Support_RSE_2005.pdf

Ellers har de en købeversion, som virker med endnu flere kameramodeller
(bl.a. Canon 5D og Panasonic FZ30).

Fra : AndersH

Dato : 18-01-06 23:51

"Newsman" <ucannot@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pressefotograf. Alle billeder (mange!) er i RAW format. Findes der et
> program der kan lave en batch conversion ? (gerne Freeware, men ellers

RawShooter | essentials 2005 (http://www.pixmantec.com) kan downloades
gratis og er et af de bedre programmer til konvertering af RAW-filer, også i
batch.

Anders