Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Testbillede med Nikon D200 og Nikon 18-200~
Fra : Ole

Dato : 14-01-06 22:34

Hej fotovenner

Nu har jeg ventet så længe på dette nye sæt, og så er der kun gråvejr i
København.

Jeg gik alligevel en tur med min nye combo, og dette er et af resultaterne.

Alt ialt kan jeg kun sige at huset er perfekt, kompakt og spækket med
D2X-teknik, optikken er utrolig, omfanget er nærmest for stort, og
skarpheden er i top. VR er en drøm og idag med nærmest minus lys en
nødvendighed.

Jeg har smidt et testbillede op på mit site:
http://www.photos4u.dk/testD200.jpg

Jeg har skudt det i RAW på Aparture Priority, konverteret til tif med Nikon
Capture og gemt det som jpeg med Photoshop, ingen ændringer foretaget. 400
ISO, 60mm, 1/40, f5.0.

Med venlig hilsen

Ole
www.photos4u.dk

Fra : Jakob

Dato : 15-01-06 00:49

In article <43c96e2a$0$1851$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, ole@atomb.dk
says...

> Jeg har smidt et testbillede op på mit site:
> http://www.photos4u.dk/testD200.jpg

Tillykke med dit nye grej, det lyder jo til at være et fedt kamera :0).

Er lidt nysgerrig på den optik. Det ville være fedt hvis du gad smide
nogle 100 % crops fra NEF filer der ikke har været tilført sharpening op
for at se lidt mere hvordan det yder :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : JHF

Dato : 15-01-06 10:17

> [...]
> nogle 100 % crops fra NEF filer der ikke har været tilført sharpening op
> for at se lidt mere hvordan det yder :0)

Ja det kunne jeg også godt tænke mig at se, og hvordan den tegner
sammenlignet med andre objektiver?
Nå-ja tillykke med dit nye grej!
JHF

Fra : Ole

Dato : 15-01-06 11:12

Hej Jakob

Jeg har lagt NEF-filen op på http://www.photos4u.dk/testD200.zip

Mvh

Ole

Fra : Jakob

Dato : 15-01-06 13:41

In article <43ca2002$0$1755$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, ole@atomb.dk
says...
> Hej Jakob
>
> Jeg har lagt NEF-filen op på http://www.photos4u.dk/testD200.zip

Tak skal du have, men når du får taget nogle i andre lukketider og
situationer må du gerne poste flere :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 15-01-06 13:51

In article <43ca2002$0$1755$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, ole@atomb.dk
says...
> Hej Jakob
>
> Jeg har lagt NEF-filen op på http://www.photos4u.dk/testD200.zip

Jeg har hentet det men det ser ud tit at rawshoooter ikke understøtter
D200 :0(

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Michal

Dato : 15-01-06 20:56

On Sun, 15 Jan 2006 13:50:51 +0100, Jakob wrote:

> In article <43ca2002$0$1755$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, ole@atomb.dk
> says...

> Jeg har hentet det men det ser ud tit at rawshoooter ikke understøtter
> D200 :0(

Du kan se den i FasrStone Image Viewer
http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm

--
Michal GS 500F 2005 www.duerher.dk/mc
http://www.dmcn.dk/listen/dmcnperson.asp?dmcnnr=1173

Fra : Jakob

Dato : 15-01-06 21:11

In article <n15v5cs6oluz$.4mvqf40hqspa$.dlg@40tude.net>, "mc
(fjern)"@duerher.dk says...
´

> Du kan se den i FasrStone Image Viewer
> http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm

Ahh ok tak for det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Michal

Dato : 15-01-06 23:49

On Sun, 15 Jan 2006 21:11:25 +0100, Jakob wrote:

> In article <n15v5cs6oluz$.4mvqf40hqspa$.dlg@40tude.net>, "mc
> (fjern)"@duerher.dk says...
> ´

> Ahh ok tak for det.