Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er det slet ikke muligt at bruge en Canon ~
Fra : Per

Dato : 11-01-06 07:45

Jeg har en 420ex og kunne godt tænke mig en slave flash, som man bare
trigger via lyset. Men med TTL er dette ikke muligt pga. af preflash som jeg
har forstået det. Er det ikke muligt at slå TTL fra eller på en eller anden
måde bruge 420ex sammen med studioflash?

Fra : Max

Dato : 11-01-06 12:50

Hej Per

> som jeg har forstået det. Er det ikke muligt at slå TTL fra eller på
> en eller anden måde bruge 420ex sammen med studioflash?

Man kan vel købe en slave flash der ignorere preflash.

Mvh Max

Fra : Per

Dato : 11-01-06 13:06

> Man kan vel købe en slave flash der ignorere preflash.
>
> Mvh Max

Ja tak det kunne jeg også foreslå, men findes det overhovedet?

Fra : Max

Dato : 11-01-06 13:20

Hej Per

> Ja tak det kunne jeg også foreslå, men findes det overhovedet?

Det vil jeg da bestemt tro, det kan jo ikke passe at du er den
eneste med det problem, og jeg har da set diagrammer over
styringer der kunne programeres til alle mulige preflash løsninger.

Mvh Max

Fra : HKJ

Dato : 11-01-06 17:22

Per wrote:
> [...]
> har forstået det. Er det ikke muligt at slå TTL fra eller på en eller anden
> måde bruge 420ex sammen med studioflash?

Kan du ikke sætte den op til manuel, med fast lys styrke? Så kommer der
sansynlivis ingen preflash.

Fra : cr

Dato : 11-01-06 18:21

Denne kan vel det du søger?

http://www.metz.de/photo_electronics/SCA-3083_digital.227.html

2. Servoblitzfunktion mit Vorblitzunterdrückung

In Verbindung mit dem SCA-3083 digital Slave Adapter lassen sich alle
aktuellen Modelle des SCA 3002- , des SCA 3000- sowie des SCA
300-Adaptersystems verwenden - letzteres im Zusammenspiel mit den
Stabblitzgeräten + Verbindungskabel SCA 3000 C Hierbei ist der jeweilige
Metz mecablitz als Slave-Blitzgerät im Automatikblitzbetrieb oder im
manuellen Blitzbetrieb zu verwenden. Es wird über den Hauptblitz eines
beliebigen Blitzgerätes an der Kamera ausgelöst (sei es integriert oder
extern) - /die werden Vorblitze ignoriert./

cr

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 18:17

Wein laver en digi slave der er kompatibel med Canon EX :

http://www.adorama.com/WNPND1.html?sid=11369996992432532&searchinfo=wein%20d
igi&item_no=6

Poul B-H

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 11-01-06 19:56

Per wrote:
> [...]
> har forstået det. Er det ikke muligt at slå TTL fra eller på en eller anden
> måde bruge 420ex sammen med studioflash?

Kan du ikke bare bruge AE lock?

-Thomas Jørgensen

Fra : Per

Dato : 11-01-06 22:02

Thomas Jørgensen" <thomas@no-spam.dk> wrote in message

> Kan du ikke bare bruge AE lock?
>
> -Thomas Jørgensen

Hvordan fungerer det?

Fra : Per

Dato : 11-01-06 22:17

> Hvordan fungerer det?
Nå ja, kom lige i tanke om hvad det er ;?

Jo jeg havde også overvejet om dette var løsningen. For hvis man først
trykker på AE lock knappen, så skyder den vel ikke preflash igen?

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 11-01-06 22:42

Per wrote:

> Nå ja, kom lige i tanke om hvad det er ;?
>
> Jo jeg havde også overvejet om dette var løsningen. For hvis man først
> trykker på AE lock knappen, så skyder den vel ikke preflash igen?

Præcist. Sålænge lysforholdene ikke ændrer sig er det jo fint. Desværre
er der rimelig kort time-out. ;)

Mvh Thomas Jørgensen.

Fra : Per

Dato : 12-01-06 13:13

> Jo jeg havde også overvejet om dette var løsningen. For hvis man først
> trykker på AE lock knappen, så skyder den vel ikke preflash igen?

Øv man kan ikke bruge AF lock når man kører manuel ;/

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 12-01-06 17:12

Per wrote:

> Øv man kan ikke bruge AF lock når man kører manuel ;/

Manuelt program på kameraet? Jeg kan da fint bruge AE-lock i manuel
program på mit 350D.

--
Thomas

Fra : Per

Dato : 12-01-06 20:40

> Manuelt program på kameraet? Jeg kan da fint bruge AE-lock i manuel
> program på mit 350D.
>
> --
Ok, jeg tror jeg tog fejl beklager. Hvor længe holder den AE lock?

Fra : Jacob

Dato : 11-01-06 23:01

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har forstået det. Er det ikke muligt at slå TTL fra eller på en eller
> anden måde bruge 420ex sammen med studioflash?

Afhænigt af kameraet kan du slå e-ttl fra i CS.f. menuen.