Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Skøre amerikanere
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-01-06 22:35

Amerikanere er godt nok skøre, jeg har læst en artikel om en, der har
ombygget varekassen på en gammel postbil til et kæmpe stort kamera
obscura, som han kørte rundt i USA og fotograferede med, og så ledte jeg
efter hans hjemmeside, som jeg ikke fandt, men jeg fandt til gengæld
dette site http://www.cameravan.com - og ham her er endnu mere skør...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Max

Dato : 03-01-06 22:51

Hej Niels

> Amerikanere er godt nok skøre, jeg har læst en artikel om en, der har

Danskere kan da vidst også være skøre, var der ikke en dansk kvinde
der bl.a. rejste rundt på grønland med en 40 fod container ombygget
til et camera obscura ?

Mvh Max

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-01-06 23:16

Max wrote:

> Danskere kan da vidst også være skøre, var der ikke en dansk kvinde
> der bl.a. rejste rundt på grønland med en 40 fod container ombygget
> til et camera obscura ?

Jow... hende har jeg oså læst om...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Asle Bjerva

Dato : 05-01-06 13:47

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i melding

> Jow... hende har jeg oså læst om...

Verdens største kamera her:
http://aslanivo.wordpress.com/2005/12/22/try-hanging-that-in-your-living-room/

med historien om bildet av San Fransico etter jordskjelvet og storbrannen,
på en glassplate 48 x 18 3/4" (121 X 45 cm) stor. Samt andre...
--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-01-06 18:54

Asle Bjerva wrote:

> [...]
>
> med historien om bildet av San Fransico etter jordskjelvet og storbrannen,
> på en glassplate 48 x 18 3/4" (121 X 45 cm) stor. Samt andre...

Ja der er såmænd et helt web-site om George Lawrence's og hans kameraer -
http://www.rtpnet.org/robroy/lawrence - bemærk især hans luftfotos med et
stort panoramakamera ophængt under drager...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen