Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikons syn på pixel fejl på LCD
Fra : Per

Dato : 25-12-05 13:32

Hej alle,

Jeg modtog mit D200 for en uges tid siden. De seneste par dage har jeg
bemærket en pixel fejl på LCD-skærmen. Fejlen sidder i yderkanten men er
synlig ved alm. billedvisning. Det drejer sig om én pixel, der lyser rødt.

Egentlig betyder det ikke alverden, men alligvel er det ærgerligt på et
kamera til over 13000 kr. Ved I hvordan Nikon ser på sådan en fejl -vil de
skifte LCD-skærmen eller siger de bad luck?

Det er trods alt et semipro kamera, hvor de må forvente en vis flueknepperi
fra brugernes side.

Jeg har 14 dages returret på kameraet, så det kan naturligvis altid ryge
tilbage... til en anden uheldig køber.

Hvordan kommer jeg i øvrigt i kontakt med Nikon - når DFA ikke længere har
supporten?

Vh.
Per

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-12-05 13:39

"Per" <per@sdsdsd.dk> skrev i en meddelelse

> Egentlig betyder det ikke alverden, men alligvel er det ærgerligt på
> et kamera til over 13000 kr. Ved I hvordan Nikon ser på sådan en fejl
> -vil de skifte LCD-skærmen eller siger de bad luck?

Bad luck. Jeg havde engang et Coolpix 5700 med samme problem, som jeg
forsøgte af få ombyttet/repareret - uden succes. Nikon DK har en politik om,
at pixelfejl på LCD-skærmen ikke berettiger til reparation under
reklamationsretten.

> Jeg har 14 dages returret på kameraet, så det kan naturligvis altid
> ryge tilbage... til en anden uheldig køber.

Tja, hvis fejlen generer dig, og du returnerer det, kan det da aldrig blive
dit problem, om forhandleren sælger kameraet til en anden. Du har dine 14
dages returret ved fjernsalg for netop at kunne vurdere - i fred og ro - om
produktet lever op til det lovede. Det gør dit ikke. Havde du stået med det
i hånden i en fysisk butik, havde du sandsynligvis ikke købt det med dén
fejl.

> Hvordan kommer jeg i øvrigt i kontakt med Nikon - når DFA ikke
> længere har supporten?

Det må andre svare på.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-12-05 13:49

"Per" <per@sdsdsd.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle,
[KLIP]
> [...]
> kamera til over 13000 kr. Ved I hvordan Nikon ser på sådan en fejl -vil de
> skifte LCD-skærmen eller siger de bad luck?

Har du "kun" givet ca. 13.000 kr. for det? Jeg synes jeg har læst/hørt en
ca. pris på 16.000 kr.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på email.

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 25-12-05 14:26

Jørgen Nielsen wrote:

> Har du "kun" givet ca. 13.000 kr. for det? Jeg synes jeg har
> læst/hørt en ca. pris på 16.000 kr.

Tjah, de billigste danske online butikker er nede i 11.900 kr + forsendelse
iflg www.edbpriser.dk

Af dem er der så kun Dansk Datasalg, der har det på lager til 14495 kr. +
pp.

De billigste danske butikker er faktisk billigere end, hvad du kan finde
kameraet til på www.preissuchmaschine.de
Her hedder prisen fra 1598 euro + versand og op til 1700 Euro + Versand
hvilket er fra 12050 + pp til 12.800 + pp.
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produkt=372581

www.geizkragen.de kommer ikke meget længere ned.
Og hos http://www.online-preisvergleiche.de/?p=99256
er prisen ligefrem endnu højere

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-12-05 15:45

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Tjah, de billigste danske online butikker er nede i 11.900 kr +
> [...]

Hej.

Det var dog utroligt, så billigt det er. Ved du om det passer objektiver
sammen med D70? Er der en anden crop faktor? Jeg så at sensoren er større
end på D70.

Fra : HKJ

Dato : 25-12-05 15:49

Jørgen Nielsen wrote:
> Det var dog utroligt, så billigt det er. Ved du om det passer objektiver
> sammen med D70? Er der en anden crop faktor? Jeg så at sensoren er større
> end på D70.

Nikon har brugt samme crop factor på alle deres kamera til dato incl. D200.

D200 kan bruge alle de objektiver D70 kan bruge, men også mange ældre
objektiver hvor D70 mister lysmåleren.

Eneste problem er Sigma, de har en fejl i deres HSM objektiver, så de
ikke virker med AF-on knappen på D200, men det tilbyder Sigma at fikse
gratis.

Fra : Claus Smith

Dato : 25-12-05 13:55

Kontakt DFA, da det er dem som stadig laver service i DK.

Claus Smith

Fra : Freddy Nielsen

Dato : 25-12-05 14:00

"Per" <per@sdsdsd.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle,
>

> Hvordan kommer jeg i øvrigt i kontakt med Nikon - når DFA ikke længere har
> supporten?

Prøv her:
http://www.europe-nikon.com/newsdetail.aspx?countryId=11&languageId=11&editorialId=186

Mvh
Freddy.

Fra : Freddy Nielsen

Dato : 25-12-05 14:03

"Per" <per@sdsdsd.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle,
>

> Hvordan kommer jeg i øvrigt i kontakt med Nikon - når DFA ikke længere har
> supporten?

Den kiksede så prøv denne:

Kontaktadresse

Nikon Danmark

Ørestads Boulevard 67

2300 København S

Telefon: 3245 2000

Fax: 3262 4762

Telefontider: 9.00- 17.00

Mvh

Freddy

Fra : Bo Bjerre

Dato : 25-12-05 17:43

Per wrote:

> Hvordan kommer jeg i øvrigt i kontakt med Nikon - når DFA ikke længere har
> supporten?

prøv for eksempel deres hjemmeside:

Nikon.dk

Bo //