Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalfoto vs frost
Fra : JA

Dato : 25-12-05 11:08

Hej Gr.
Først ønskes alle en glædelig jul - og så tegner vejret til at komme ud og
fotografere i - i dag, høj frostklar himmel og sol , hvad kan man forlange
mere..?? Vi skal vel også have løbet julesulen af os?
Nu mit spørgsmål der står i min manual, til mit Canon 20D, at driftstemp. er
mellem 0 og 40 gr.C. vil det sige at det ikke tåler at komme ud og "arbejde"
i lavere temp end 0 gr.C? Jeg har søgt tilbage i denne gr. , men kan ikke
umiddelbart finde svar på spørgsmålet. Har nogen her i gr. erfaringer med at
tage sit kamera med ud i frost, og ifald ,hvor meget frost tåler et
digitalkamera så?? Hvilke forholdsregeler tager man efterfølgende?

med - GLÆDELIG JUL'e- hilsen

Jens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-12-05 11:40

JA wrote:
> [...]
> komme ud og "arbejde" i lavere temp end 0 gr.C? Jeg har søgt tilbage
> i denne gr. , men kan ikke umiddelbart finde svar på spørgsmålet.

Der er en tråd den 18/11 - også om 20D i frostvejr

> med - GLÆDELIG JUL'e- hilsen
> Jens

I lige måde

Jan

Fra : Mikael Schøler

Dato : 25-12-05 12:17

Jan Vestergaard wrote:

> Der er en tråd den 18/11 - også om 20D i frostvejr

Så ville det jo være dejligt med en nyhedsbrowser som henter så langt
tilbage ;)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-12-05 12:33

Mikael Schøler wrote:

> Så ville det jo være dejligt med en nyhedsbrowser som henter så langt
> tilbage ;)

Her i gruppen er der gennem årene skrevet mange indlæg om fotografering i
frostvejr, se her:
http://groups.google.com/groups?as_q=&num=100&scoring=r&hl=da&as_epq=frostvejr&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=dk.fritid.foto&as_usubject=&as_uauthors=&lr=&as_drrb=q&as_qdr=&as_mind=1&as_minm=1&as_miny=1981&as_maxd=25&as_maxm=12&as_maxy=2005

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-12-05 12:35

Mikael Schøler wrote:
> Så ville det jo være dejligt med en nyhedsbrowser som henter så langt
> tilbage ;)

Jamen - ingen problemer her med det (OE på en Tdc-forbindelse - blot et
spørgsmål om indstillinger i OE)

Men her er et par af svarene fra tråden den 18/11:

"Hvis det kun er et par timer får du ingen problemer med to batterier. Hold
reservebatteriet varmt i lommen, men du skulle sagtens kunne klare dig med
det ene."

"Det skulle ikke give problermer overhovedet."

"Jeg har skrevet en del sammen med canon om dette. jeg fik en mail fra canon
om at selve kameraet fungerer ned til mindst -20 grader. batteriet
garanterer de kun til 0 grader. 20D er det kamera som ifølge canon klarer
kolde tempraturer bedst. beskeden fik jeg februar 2005."

"Har været ude i ca en time med mit 20D i -37 uden de mindste problemer.
Batteri indikatoren rykkede sig ikke efter 250 skud på et friskt
batteri. Så ingen problemer der.
Men det var godt nok koldt at lægge til kinden efter et par min "

Jan