Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bilka - Virkelig dårligt
Fra : bjarkeriis@gmail.com

Dato : 22-12-05 11:17

Jeg er så irriteret på Bilka, idet jeg har uploadet mine billeder og
bestilt to fotokalendere. De skulle have været der den 6. Dec. Det var
de så ikke.

Jeg kommer derud en uge senere - heller ingen billeder. Jeg får besked
på at vente et par dage endnu. HMMMM

Efter et par dage ringer jeg og brokker mig. Så vågner de lidt op og
undersøger sagen. De har ikke modtaget noget fra underleverandøren,
men den er sikkert i et andet varehus, så de lover at ringe rundt og
undersøge det. Da jeg skal bruge kalenderne til gaver om nogle dage
beder jeg dem skynde sig. Ekspedienten kan oplyse mig om at
billedfilerne er slettet.(Ufatteligt at de kan vide det og ikke giver
besked i tide om at de har et problem, så man kan samarbejde om at
løse problemet).

to dage går - Bilka ringer ikke.

Jeg ringer og taler med afdelingslederen, som beklager dybt, men han
giver mig nummeret til underleverandøren, for det er hos dem fejlen
ligger. HAN GIDER IKKE SELV GØRE SIG NOGEN ULEJLIGHED MED AT KONTAKTE
UNDERLEVERANDØREN.

Jeg kontakter underleverandøren. De siger at de har sendt billederne
til Bilka.

DET ER VIRKELIG IRRITERENDE!!!!
Brug ikke denne møgbiks.

Fra : emj

Dato : 22-12-05 11:40

bjarkeriis@gmail.com skrev:

>Da jeg skal bruge kalenderne til gaver om nogle dage
>beder jeg dem skynde sig

Du kan nå det endnu.
Udskriv evt selv dine kalendere og gå i "tekst&tryk", "PrintHouse"
eller hvad din lokale printservicebutik nu hedder og få dem til at
sætte spiralophæng på. Det har jeg gjort i år og det kostede 25 kr pr
kalender og jeg fik kalenderne med hjem med det samme.

Hilsen emj

Fra : PerM

Dato : 22-12-05 14:46

Jeg har brugt Bilka mange gange - aldrig problemer. Billederne ligger klar
til afhentning 3 dage efter, også specialleveringer som f.eks. julekort.
Billedkvaliteten har altid været i orden. Jeg har altid været meget tilfreds
og har også tænkt mig at bruge Bilka næste gang.
Der sker uheld i enhver møgbiks, du har bare været uheldig, at det var dig
det gik ud over denne gang.
Jeg kan kun råde dig til det samme som emj, print en fotokalender ud selv og
få den lokale kopishop til at hæfte en spiralryg på.

mvh
PerM

Fra : Brian Lund

Dato : 22-12-05 17:23

> [...]
og
> få den lokale kopishop til at hæfte en spiralryg på.

Vi har fået printet en stak billeder hvor der var fejl på nogle af dem,
ringede til bilka og fik samtlige billeder printet om igen!

Brian

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-12-05 17:12

> <bjarkeriis@gmail.com> wrote in message
> Jeg er så irriteret på Bilka, idet jeg har uploadet mine billeder og
> bestilt to fotokalendere. De skulle have været der den 6. Dec. Det var
> de så ikke.

Jeg har også bestilt 3 fotokalendere fra Bilka her til jul - de blev leveret
med posten hurtigere end de havde lovet, og jeg er fuldt tilfreds med
kvalitet og pris.

[8<8<8<]
> DET ER VIRKELIG IRRITERENDE!!!!

Ja, det er altid irriterende når noget går galt.

> Brug ikke denne møgbiks.

Min erfaring har været gode hver gang jeg har brugt Bilka som billed
leverandør - uanset om det har været film eller digitale billeder. Jeg har
brugt Bilka _mange_ gange.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-12-05 20:50

bjarkeriis@gmail.com wrote:

> DET ER VIRKELIG IRRITERENDE!!!!
> Brug ikke denne møgbiks.

Pas på ikke at konkludere for meget på et for tyndt grundlag.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jens U. K.

Dato : 06-01-06 12:04

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message

> Pas på ikke at konkludere for meget på et for tyndt grundlag.

Men omvendt er det også først når tingene brænder på at man får folks
sande jeg at se - f.eks. at Bilka i "bjarkeriis'" tilfælde og efter hans
opfatning håndterede situationen rigtig dårligt .

/Jens Ulrik

Fra : Anden

Dato : 07-01-06 03:10

> [...]
> sande jeg at se - f.eks. at Bilka i "bjarkeriis'" tilfælde og efter hans
> opfatning håndterede situationen rigtig dårligt .

Jeg kan ikke finde den originale tråd - men ét er sikkert: Du finder nok
ikke bedre service end i Bilka hvis man tænker i forhold til garanti.
Dette er baseret på utallige erfaringer, oplevelser og at have arbejdet
under samme tag.

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-01-06 11:50

Anden skrev den 07-01-2006 03:10:

> [...]
> ikke bedre service end i Bilka hvis man tænker i forhold til garanti.
> Dette er baseret på utallige erfaringer, oplevelser og at have arbejdet

Tja denne /ikke bedre service end i Bilka/ er så glippet i
bjarkeriis' tilfælde

her er indlægget:

-----------------

Carsten

Fra : Anden

Dato : 07-01-06 22:12

> [...]
> UNDERLEVERANDØREN.
>
> Jeg kontakter underleverandøren. De siger at de har sendt billederne

Det var nu heller ikke lige i et sådant henseende jeg tænkte.

Jeg må give manden ret at det er møgirriterende, jeg ville selv bede om
varehuschefen, hvis afdelingschefen giver sådan en tilbagemelding - det skal
nok virke.
Det kunne sikkert ske alle steder, og også derfor jeg af og til har min
tvivl med at benytte Bilka, Kvickly extra osv. til at fremkalde mine
billeder - og vil helt sikkert overveje Japanfoto eller lignende hvor de
selv fremkalder.
Billeder hos de store supermarkeder ligger jo frit fremme så alle kan tage
dem, og måske er det tilfældet her? Der er mange mærkelige mennesker,
specielt i Bilka, og hvorfor ikke tage andres billeder?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-01-06 11:41

Anden wrote:

> Der er mange mærkelige
> mennesker, specielt i Bilka,

Interessant iagtagelse, som sociologerne vist ikke har fået øje på endnu!

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Anden

Dato : 08-01-06 20:30

> Interessant iagtagelse, som sociologerne vist ikke har fået øje på endnu!
>

> vh
> Jan

I og med at Bilka er "hvermandseje" og rammer en meget bred målgruppe, så er
hele den danske befolkning stort set også repræsenteret her.

Dvs. de få procent "mærkelige" der nu er ude i det danske samfund, finder du
også i Bilka.

(husk: de lægger som regel sammen med et stort center med specialbutikker)

Det var ikke et faktum men en iagttagelse/antagelse baseret på almindelig
sund fornuft, og på baggrund af at have arbejdet i Bilka, så bliver man
overrasket.

Der findes de mindre begavede, de smarte, de kloge, og man kan jo blive
ved...men de mest underholdende er nu engang typer som Jan - de meget meget
kloge, der ved en helt helt masse

uden egentlig rigtig at vide noget..

Der var lige et surt opstød til den smarte på sidelinjen - handler du tid i
Bilka?

vh

Anders

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-01-06 17:26

Anden wrote:

> [...]
> repræsenteret her.
> Dvs. de få procent "mærkelige" der nu er ude i det danske samfund,

Så skulle du nok ikke have skrevet 'specielt i Bilka'.

> Der findes de mindre begavede, de smarte, de kloge, og man kan jo
> blive ved...men de mest underholdende er nu engang typer som Jan - de
> meget meget kloge, der ved en helt helt masse
>
> uden egentlig rigtig at vide noget..

Nå nå - man er spydig, hwa?

> Der var lige et surt opstød til den smarte på sidelinjen

Fik du det bedre?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Anden

Dato : 09-01-06 19:08

> Fik du det bedre?

Ja, i åh-så smarte typer skal ned med nakken.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-01-06 09:48

Anden wrote:

> Ja, i åh-så smarte typer skal ned med nakken.

Og det synes du så lykkedes for dig?

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Anden

Dato : 10-01-06 14:14

> Og det synes du så lykkedes for dig?

Det var et udtryk - i skal blot bekæmpes som ukrudt - død ved kølle osv.
Dog beviser dine kommentarer, at du ikke er langt fra den type, og dermed
sandsynligvis ikke lydhør over for noget som helst.
Generelt bare en irriterende personlighed.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-01-06 14:49

Anden wrote:

> [...]
> og dermed sandsynligvis ikke lydhør over for noget som helst.
> Generelt bare en irriterende personlighed.

Jeg skal i fremtiden nok undlade at påpege dine lidt hjælpeløse sproglige
ytringer.
Men synes dog stadigvæk at det er synd at beskylde folk, der handler i
Bilka, for at være specielt mærkelige ifht. alle andre. Jeg kan do heller
ikke helt gennemskue om det var det, du mente, eller om du blot havde
problemer med at formulere dig.

EOD

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Anden

Dato : 11-01-06 17:06

> Jeg skal i fremtiden nok undlade at påpege dine lidt hjælpeløse sproglige
> ytringer.

Hvis du mener "død ved kølle", er mangel på sproglige ytringer, så lyt da
med når Dolph rigtig sætter gang i snakketøjet.

Man kommunikere jo bedst på samme niveau - hvilket jeg på baggrund af din,
undskyld mig, tåbelige/flabede kommentar, regnede med jeg havde ramt.

> [...]
> Bilka, for at være specielt mærkelige ifht. alle andre. Jeg kan do heller
> ikke helt gennemskue om det var det, du mente, eller om du blot havde

Det kan da ikke være så djævlens uforståeligt at kunderne i Bilka, på
baggrund af kundeflade, beliggenhed mv., repræsentere et bredt udsnit af
befolkningen?
Hermed, naturligvis (doh), ikke sagt at alle Bilka kunder er mærkelige.

Jeg kan jo åbenbart heller ikke have ramt helt forkert, siden kunden (bag
den originale post), ikke fik hans billeder?
Der kan jo være så mange årsager til dette, men den mest oplagte er nu at én
person(kunde el. ansat) har taget dem, da en fejl
normalt medfører at MANGE bliver påvirket, og han vil måske/forhåbentlig
have været gjort opmærksom på dette.

I øvrigt, hvis du skal rakke ned på sprolige ytringer - så få da styr på
dine egne først!
> Bilka, for at være specielt mærkelige ifht. alle andre. Jeg kan do heller
(do?)

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-01-06 15:09

Jan Bøgh skrev:

> Og det synes du så lykkedes for dig?
>
> vh
> Jan

Mnjah, mon man så ikke skal være mere rap

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design 2005-11-17

Fra : Holst

Dato : 10-01-06 14:28

Anden wrote:

> handler du tid i Bilka?

Sælger de tid i Bilka? Det er virkelig noget, som jeg tit står og
mangler, men det er så svært at finde til salg. Det vil da være skønt,
hvis det fås i Bilka. Generelt vil et par timer ekstra i døgnet ikke
gøre noget. Ved du, hvad to timer koster? Kan de også købes i større
mængder til opdeling over alle ugens dage?

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-01-06 16:24

Holst skrev den 10-01-2006 14:27:

> [...]
> gøre noget. Ved du, hvad to timer koster? Kan de også købes i større
> mængder til opdeling over alle ugens dage?

Det gør de nok ikke. Men jeg kan røbe, at du får nye 86400 sekunder
udleveret ganske gratis her næste midnat. Hvad du gør med dem. Tja,
det er jo op til dig.
Husk: tid er lidt som penge: du kan ikke bruge dem to gange.

mvh

Carsten

Fra : Anden

Dato : 11-01-06 16:30

> [...]
> i Bilka. Generelt vil et par timer ekstra i døgnet ikke gøre noget. Ved
> du, hvad to timer koster? Kan de også købes i større mængder til opdeling

Se se, det er da hyggeligt, som i kan dvale over de små ubetydelig fejl - du
ved jo udemærket godt hvad der skulle have stået.

Hvis du mangler tid, så undlad en anden gang at bruge xx-minutter på at læse
en total ligegyldig tråd igennem - OG endda svare på den.

Fra : koldskaal

Dato : 12-01-06 20:01

Jeg har ikke været inde på denne gruppe siden jeg oprettede tråden.
Jeg er ganske imponeret over så mange der har skrevet, og et lille
slagsmål har vi også fået i gang ;)

Først vil jeg lige slutte historien:

Den 23 dec ringer Bilka og siger at billederne er fundet i et varehus i
KBH. De vil blive sendt over med en af deres transporter i løbet af
dagen. Vi venter til klokken 1500 hvor den sidste vogn fra KBH kommer,
og Bilka har ikke ringet endnu. Vi beslutter os for at køre til mine
forældre, og får Bilka til at sende kalendrene. Der går en uge inden
mine forældre modtager dem, (lidt sen julegave). Vi skal heller ikke
betale for kalendrene. lille plaster ;). Men jeg må godt nok sige det
var en irriterende oplevelse. Jeg beklager udtrykket møgbiks, og beder
folk selv finde på et lidt pænere ord.

Til alle jer som har haft gode oplevelser vil jeg blot sige at det er
fint, men jeg synes ikke det retfærdiggør noget som helst. Denne sag
håndterede de virkelig ringe og uprofessionelt. At de så mange gange
har levereret billederne er vel bare en selvfølge.

Det lyder også interessant med EMJs forslag om at fremkalde nogle
store billeder og få sat spiralryg i. Er der nogen der ved hvor man
kan finde en digital kalender til at sætte billeder i, Så man bare
kan fremkalde bagefter??

Godt Nytår

Bjarke

Fra : Max

Dato : 12-01-06 20:13

Hej Bjarke

> [...]
> store billeder og få sat spiralryg i. Er der nogen der ved hvor man
> kan finde en digital kalender til at sætte billeder i, Så man bare

Du kan i MS Publisher uden problemer lave sådan en kalender hvor
du så laver tomme felter til at klæbe fremkaldte billeder ind, det kan
også lade sig gøre i de udgaver af MS Word hvor der er en wizard
til kalender. Og så har jeg i Kvickly, i papirafdelingen set en kasse
med software og papir til at lave kalendre med.

Mvh Max

Fra : emj

Dato : 12-01-06 21:13

koldskaal skrev:

>Det lyder også interessant med EMJs forslag om at fremkalde nogle
>store billeder og få sat spiralryg i.

Jeg laver dem i PhotoshopElements Organisizer. Det tager ikke mange
minutter.
Jeg har en del billeder her fra Horsens
http://212.10.68.96/emj/horsens/ hvor jeg bor og har lavet en
Horsenskalender for 2006, som kan downloades her som pdf-fil
http://212.10.68.96/emj/horsens/target86.html

I min private udgave har jeg sat højtider og fødselsdage ind, men det
gav en alt for stor fil til download, så I må nøjes med
discountudgaven.

Hilsen emj

Fra : Anden

Dato : 15-01-06 18:24

> [...]
>håndterede de virkelig ringe og uprofessionelt. At de så mange gange
>har levereret billederne er vel bare en selvfølge.

Det var vist kun mig, som kom med en positiv kommentar, men var mere rettet
på service jf. overholdeles af garanti osv., som er helt i top.

Din episode, som jeg før kommenterede, er helt uacceptabel. Du burde skrive
et klagebrev til varehuschefen, så kan du sikkert få refunderet de penge du
ikke har betalt retur ;) samt modtager et par flasker vin.
Der er interne konkurrencer, som f.eks. bedste kundeservice - varehuschefen
er sandsynligvis/forhåbentlig meget obs på dette.

Mvh.
Anders

Fra : koldskaal

Dato : 12-01-06 21:02

Tak for tippet

Fra : koldskaal

Dato : 16-01-06 00:08

Jeg mener faktisk det var varehuschefen som jeg talte med til sidst,
som også gav mig nummeret til underleverandøren.

Jeg gider heller ikke mere.

Jeg handler hos små discountbutikker og får fremover PIXUM til at
fremkalde mine billeder.

good ByeRuth