Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Grunden til D70s ikke er på lager...:
Fra : Anders

Dato : 12-12-05 11:07

Hej

Har fået at vide af Nikon, at grunden til at der ikke rigtigt er nogle
steder der har D70s på lager, er at de har kaldt alle modeller tilbage på
grund af defekte batterier. Så de sender først de næste shipments afsted når
de har fixet batteriproblemet.

Så er spørgsmålet hvor lang tid der kommer til at gå før vi ser D70s på
markedet igen...

/Anders

Fra : Claus Smith

Dato : 12-12-05 13:54

Så kan der vel ryge nogle frisk producerede D200'ere ind under juletræerne i
stedet for

Claus Smith

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-12-05 15:06

Claus Smith wrote:
> Så kan der vel ryge nogle frisk producerede D200'ere ind under juletræerne i

Godt humør. Jeg tror ikke Nikon vil finde ordet "ryge" passende i
forbindelse med batteriproblemer.

Bo //

Fra : Claus Smith

Dato : 12-12-05 16:38

Hehehe...vi D70 ejere kan jo altid mødes dagen derpå under sloganet: Så du
røgen!!!...hehehehe!

Claus Smith

Fra : Anders

Dato : 12-12-05 17:12

> Hehehe...vi D70 ejere kan jo altid mødes dagen derpå under sloganet: Så du
> røgen!!!...hehehehe!
>
> Claus Smith

Jamen, hvad er problemet. Springer de i luften, sådan....spontant, eller
hvad?
Det er jo nok rimelig seriøst når de lige tilbagekalder alle eksemplarer og
ikke har sendt nye afsted endnu.

/anders

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-12-05 17:24

Anders wrote:

> Jamen, hvad er problemet. Springer de i luften, sådan....spontant, eller
> hvad?

Man har tilbagekaldt fordi enkelte batterier har givet problemer.
Lignende blev set for nogle år siden med kopibatterier til mobiltelefoner.

Kig evt på Nikon.dk under support. Der ligger beskriveles og en list
over produkt identifikation for de berørte atterier, der er af typen
EN-EL3. Man har fundet 5 batterier ialt, med fejl.

http://nikoneurope-en.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_en.cfg/php/enduser/std_alp.php
læs meddelelse fra 8/12

Bo //

Fra : HKJ

Dato : 12-12-05 17:20

Anders wrote:
> Jamen, hvad er problemet. Springer de i luften, sådan....spontant, eller
> hvad?

Der er vist nogle få stykker der er smeltet.

> Det er jo nok rimelig seriøst når de lige tilbagekalder alle eksemplarer og
> ikke har sendt nye afsted endnu.

Mere alvorligt kan det heller ikke være, D200 bruger en nyere udgave af
det samme batteri. Så når de får nogle tilovers fra D200 produktionen,
kan de baruge dem til D70.
Forøvrigt er der nogle der skriver at de har fået D200 batteriet i
erstatning for det gamle.

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-12-05 17:48

HKJ skrev:

> Forøvrigt er der nogle der skriver at de har fået D200 batteriet i
> erstatning for det gamle.

Ja
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design 2005-11-17

Fra : Mogens Hansen

Dato : 12-12-05 18:35

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Mere alvorligt kan det heller ikke være, D200 bruger en nyere udgave af
> det samme batteri.

Og angiveligt
(http://www.akam.dk/nyhed/speilrefleks/5_minutter_med_nikon_d200/20660) har
D200 en funktion der gør at det ikke accepterer tredieparts batterier.
Det beskytter oplagt mod tvivlsom kvalitet

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : HKJ

Dato : 12-12-05 18:39

Mogens Hansen wrote:
> Og angiveligt
> (http://www.akam.dk/nyhed/speilrefleks/5_minutter_med_nikon_d200/20660) har
> D200 en funktion der gør at det ikke accepterer tredieparts batterier.

Ja, en chip, som bruges til at gemme oplsyninger om batteriets brug i.
så det er ikke kun beskyttelse mon andre batterier, du får også noget
for det, bl.a. en meget nøjagtig måling af hvor meget der er tilbage i
batteriet og en aggivelse af om batteriet er ved at være slidt op og
skal udskiftes.

> Det beskytter oplagt mod tvivlsom kvalitet

men hvor lang tid.

Fra : Jakob

Dato : 12-12-05 21:22

In article <439db4e7$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
mogens_h@dk-online.dk says...

> (http://www.akam.dk/nyhed/speilrefleks/5_minutter_med_nikon_d200/20660) har
> D200 en funktion der gør at det ikke accepterer tredieparts batterier.
> Det beskytter oplagt mod tvivlsom kvalitet

Det beskytter nok nærmere Nikons forretning, til gene for forbrugerne.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mogens Hansen

Dato : 12-12-05 22:17

"Jakob" <no@mail.com> wrote in message
> In article <439db4e7$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
> mogens_h@dk-online.dk says...

> Det beskytter nok nærmere Nikons forretning, til gene for forbrugerne.

Ja, netop - det er et skråplan.
Og det forekommer endnu mere ynkeligt set i lyset af de 2 advarsler om
potentielt defekte originale batterier som Nikon har udsendt.
Det er lidt i stil med Nikons (fejlslagne) initiativ med at kryptere
hvidbalance data, for at fremme deres egen RAW software frem for trediepart
software.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-12-05 23:05

> Ja, netop - det er et skråplan.

Jepper. Vi er nogle, der for længst har gennemskuet, at Nikon kun er ude på
at tjene penge. Vi har derfor i stedet købt Canon, der tydeligvis laver
kameraer for _vores_ skyld uden pekuniære bagtanker.

> [...]
> Det er lidt i stil med Nikons (fejlslagne) initiativ med at kryptere
> hvidbalance data, for at fremme deres egen RAW software frem for

Netop. Hvad tænker denne Fascisisk-Kapitalistisk-Monopolistiske virksomhed
dog på? Det et vistnok endda en japansk virksomhed. Need I say more?

Vi forlanger Kameraer Til Folket(tm) uden lumske bagtanker!

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 11/19/05)

Fra : Anders

Dato : 13-12-05 16:44

> Jepper. Vi er nogle, der for længst har gennemskuet, at Nikon kun er ude
> på at tjene penge. Vi har derfor i stedet købt Canon, der tydeligvis laver
> kameraer for _vores_ skyld uden pekuniære bagtanker.

Jeg *tror* måske også at penge KUNNE være en af grundene til at Canon lavede
kameraer...bare et gæt...!?

Men, ok - det kan være at Canon finder ud af at de kan gøre folk glade med
brunkager, og så stopper hele kameraproduktion og begynder at lave brunkager
istedet....for at gøre folk glade...?!

/Anders

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-12-05 00:33

On Mon, 12 Dec 2005 18:35:29 +0100, "Mogens Hansen"
<mogens_h@dk-online.dk> wrote:

> [...]
>D200 en funktion der gør at det ikke accepterer tredieparts batterier.
>Det beskytter oplagt mod tvivlsom kvalitet

Det nye D200 bruger et batteri med en chip, så kameraet her en
nøjagtig måling af hvor stor en ladning der er tilbage. Nikon har
valgt, at kun batterier med chip skal kunne bruges i D200.

Jeg er ikke i tvivl om at tredjeparts batterier med chip nok hurtigt
skal dukke op. De findes allerede til D2, som bruger et tilsvarende
batteri med chip.

Men folk vil hellere tro på konspirationsteorier.

Peter

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-12-05 17:30

Anders skrev:

> [...]
> hvad?
> Det er jo nok rimelig seriøst når de lige tilbagekalder alle eksemplarer og

Mon ikke der er tale om den sædvanlige fjer, der bliver til en hel
hønsegård?

De tilbyder at bytte et batteri. Jeg har ikke fundet noget om
tilbagekaldelse af kamera på nikonusa eller dpreview og de plejer begge
at være hurtigt ude.
Mon ikke blot nikon dk har leveringsproblemer der skal omskrives?

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-12-05 18:02

Ole Larsen wrote:

> Mon ikke der er tale om den sædvanlige fjer, der bliver til en hel
> hønsegård?

Nej. Et batteri, der overopheder under opladning kan udgøre en reel
brandfare. Hvis en producent har kendskab til dette, og ikke gør noget,
venter der meget store regninger, hvis noget går galt

> De tilbyder at bytte et batteri. Jeg har ikke fundet noget om
> tilbagekaldelse af kamera på nikonusa eller dpreview og de plejer begge
> at være hurtigt ude.

Så har du ikke set efter:
http://www.dpreview.com/news/0511/05110802nikonbattrecall.asp
http://www.nikonusa.com/email_images/nikonusa/service_advisory/battery.html

> Mon ikke blot nikon dk har leveringsproblemer der skal omskrives?

Og hvorfor det?

Bo //

Fra : Ole Larsen

Dato : 12-12-05 18:41

Bo Bjerre skrev:

> [...]
> brandfare. Hvis en producent har kendskab til dette, og ikke gør noget,
> venter der meget store regninger, hvis noget går galt

Netop som jeg skriver: Ombytning af batteri, ikke tilbagekaldelse af kamera