Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital foto anvendt som baggrund.
Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 09-12-05 11:04

Jeg er netop trådt ind i den digitale fotoverden.
Kunne tænke mig at bruge et foto som baggrund (men kun som svag
baggrund) på mails og brevpapir.
Har I viden om eller erfaring med dette emne?
Forsøger som en start i denne gruppe - måske kommer der guldkorn!
Hilsen
Jørgen

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-12-05 12:17

Jørgen Lehnemann (prenslev-lehnemann@mail.dk) skrev i
11341228860.828546748326374@dtext.news.tele.dk:
> [...]
> Har I viden om eller erfaring med dette emne?
> Forsøger som en start i denne gruppe - måske kommer der guldkorn!

News:dk.edb.grafik ville være et godt bud.

--
Martin Petersen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-12-05 16:09

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse

> News:dk.edb.grafik ville være et godt bud.

Eller News:dk.edb.programpakker.ms-office hvis han bruger Microsoft.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på email.

Fra : emj

Dato : 09-12-05 12:16

Jørgen Lehnemann skrev:

>Jeg er netop trådt ind i den digitale fotoverden.
>Kunne tænke mig at bruge et foto som baggrund (men kun som svag
>baggrund) på mails og brevpapir.
>Har I viden om eller erfaring med dette emne?

Ja, det klarer du i Word.
Det er lidt OT her i gruppen, men da jeg tilfældigvis lavede en
papopskrift til en anden i går, kan du få en kopi af fremgangsmåden i
Word.

1. Indsæt/Billede/fra fil eller andet
(find filen og vælg "indsæt" i dialogboksen)
2. Højreklik på billedet og vælg "formater billede"
3. Vælg fanebladet "layout" og vælg "bag tekst".
4. Sæt mærke i "vandret justering" f.eks. centreret.
5. Vælg AVANCERET i samme faneblad og fjern flueben i
"flyt objekt sammen med tekst" og sæt flueben i "lås anker". OK-OK
6. Højreklik igen på billedet og vælg "vis værktøjslinjen Billede".
7. Klik på ikonet "farve" i værktøjslinjen billede" og vælg "visk ud".
8. Juster billedets gennemsigtighed ved at klikke på kontrast- ikonet
eller højere- lavere lysstyrkeikonet på "værktøjslinjen billede"
indtil du synes at billedet har det ønskede udseende.

Hilsen emj