Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon Coolpix: Mangler seriel port - adapt~
Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 05-12-05 11:57

Jeg skal have forbundet et Nikon Coolpix 995 til min bærbare for at
kunne styre optagelser vha noget software. Men da kablet fra kameraet
til computeren er udstyret med et 9 pin stik - som min bærbare i
lighed med de fleste nyere modeller ikke er udstyret med - så skal jeg
have fat i en adapter til enten USB- eller parallelporten.

Jeg ved, at der i nogle sammenhænge kan være problemer med at bruge en
USB-til-seriel adapter, når det drejer sig om styring, så jeg vil
foretrække at bruge parallelporten (printerporten).
Nogen der har erfaring dermed, som kan give et godt råd om det bedste
valg.

pft

Lars

Fra : Bo Bjerre

Dato : 05-12-05 14:43

jubija@yahoo.dk wrote:
> [...]
> lighed med de fleste nyere modeller ikke er udstyret med - så skal jeg
> have fat i en adapter til enten USB- eller parallelporten.

Øh...

Kameraet har en USB port. Hvorfor ikke bare bruge den ?

Bo //

Fra : Jan Bøgh

Dato : 05-12-05 15:53

jubija@yahoo.dk wrote:
> [...]
> foretrække at bruge parallelporten (printerporten).
> Nogen der har erfaring dermed, som kan give et godt råd om det bedste

Meget underligt. Min gamle Coolpix 990 er da fra leveringen udstyret med et
USB-kabel, jeg kan bruge til overførsel og styring fra PC.

mv
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 05-12-05 22:33

On Mon, 5 Dec 2005 15:52:37 +0100, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
wrote:

>Meget underligt. Min gamle Coolpix 990 er da fra leveringen udstyret med et
>USB-kabel, jeg kan bruge til overførsel og styring fra PC.

Det gælder desværre ikke Coolpix 995 - den kan ikke styres via USB.
Man kan ganske vist få nogle programmer, der kan trigge udløseren og
styre zoomet, men andet kan man ikke styre. Det kræver et serielt
kabel.

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 05-12-05 21:29

hvis du har xp kan du bruge en card reader usb

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 05-12-05 22:35

On Mon, 5 Dec 2005 21:28:30 +0100, "Stig Rasmussen"
<stig.rasmussen@get2net.dk> wrote:

>hvis du har xp kan du bruge en card reader usb

Øh, hvordan får jeg mit 9 pin stik ind i kortlæseren?

Fra : Pepe

Dato : 06-12-05 01:28

<jubija@yahoo.dk> skrev i meddelandet
> [...]
> foretrække at bruge parallelporten (printerporten).
> Nogen der har erfaring dermed, som kan give et godt råd om det bedste

Här finns lite hjälp till dig!
http://www.math.ualberta.ca/imaging/#serial

Pepe

Fra : Pepe

Dato : 06-12-05 01:33

> [...]
> foretrække at bruge parallelporten (printerporten).
> Nogen der har erfaring dermed, som kan give et godt råd om det bedste

Här finns beskrivning på hur du gör om din kabel från USB - Seriel
http://delphys.net/d.holmes/photos/coolpix_e990/e990_usb_cable.html

Pepe

Fra : Pepe

Dato : 06-12-05 01:48

> [...]
> foretrække at bruge parallelporten (printerporten).
> Nogen der har erfaring dermed, som kan give et godt råd om det bedste

En sida på DANSKA som behandlar ämnet!
Gå in under "produkter"
http://www.digital-camera.dk/

Så, nu kommer du nog igång!

Pepe

Fra : Pepe

Dato : 06-12-05 01:51

> [...]
> foretrække at bruge parallelporten (printerporten).
> Nogen der har erfaring dermed, som kan give et godt råd om det bedste

OK, sista hjälpen från mig. Färdig kabel USB - Serial
http://www.harbortronics.com/detail.php?id=3

Till lykke!
Pepe

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 06-12-05 11:34

On Tue, 06 Dec 2005 00:50:56 GMT, "Pepe" <pepe@home.nl> wrote:

>OK, sista hjälpen från mig. Färdig kabel USB - Serial
>http://www.harbortronics.com/detail.php?id=3

Fornemt - tusind tak alle dine henvisninger

vh
Lars