Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Undervandsfotografering?
Fra : Per

Dato : 30-11-05 19:52

Hej NG
Jeg har forsøgt at finde udstyr til emnet på canon-sider med accessories,
men kan ikke finde noget om vandtætte løsninger. Hvad er jeres erfaringer på
dette område? Lad os sige at det er et EOS-kamera.

Det er måske ikke engang tilrådeligt at hive digitalen med ned under vand?

Hilsen og Tak
Per

Fra : Ole Sahl

Dato : 30-11-05 20:00

"Per" <kuhlwein@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på dette område? Lad os sige at det er et EOS-kamera.
>
> Det er måske ikke engang tilrådeligt at hive digitalen med ned under vand?

Der skulle ikke være noget problem i at hive digitalkameraet med ned under
vandoverfladen.
Der er også lavet undervandshuse til Canon 300D har jeg set.
Kan desværre ikke lige huske hvem der laver det. Kan bare huske at det ikke
var helt så interessant da jeg så prisen på omkring 10K
(men nu er det også over et år siden jeg kikkede)

--
Mvh. Ole Sahl
www.olesahl.dk

"Best wide-angle lens? Two steps backward" and "look for the 'ah-ha'."

Fra : Tobester

Dato : 30-11-05 20:08

Så længe du lukker et undervandshus korrekt, så er der vist ikke meget at
råde imod.
Du kan finde hus eller pose til netop dit Canon på:

www.ikelite.com
http://www.ewa-marine.com/english/index.htm

Og så find produktnummeret på www.bhphoto.com, læg porto på (50-100 US$) og
gang med 1,3, så har du prisen leveret ved din dør i DK fire dage senere...

Husk også lys mm.

God fornøjelse (også med at gætte lottonumrene på lørdag...)

Fra : Per

Dato : 30-11-05 20:18

"Tobester" <ttbdk(FJERN)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> senere...
>
> Husk også lys mm.
>
> God fornøjelse (også med at gætte lottonumrene på lørdag...)

Tak for linket
Tja, sidstnævnte ønske + heldet bliver nok nødvendigt
Per

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-05 00:42

Det bliver dyrt.
Find dig hellere et undervandskamera i Den Blå Avis. Søg f.eks. på
Nikonos - der er et par stykker lige nu.
Og så har du stadig et fungerende kamera, når du kommer ud af vandet.

have a nice day
--- sk ---

Fra : Per

Dato : 01-12-05 11:08

Ja tak, det fandt jeg ud af. Så hvis det skal være, er løsningen nok et
egentlig undervandskamera.

Per

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 01-12-05 11:18

Se www.digideep.com her er links om undervandshuse og producenter samlet,
samt cameraproducenterne.

Mvh. Henrik

Fra : Per

Dato : 01-12-05 15:54

Tak for linket - det viser, at der er muligheder også i den billige ende.

Per

Fra : Anders Majland

Dato : 01-12-05 15:02

Jeg har et canon digital ixus og et org. canon undervandshus. Jeg mener jeg
gav omkring 1500kr for huset postordre fra tyskland da vejl. herhjemme var
næsten det dobbelte. Da der ikke er ekstra lys med duer det kun tæt på
overfladen. Jeg har haft mest glæde af det i svømmehallen (babysvømning -
både billeder under og over vandet) og ved en gang riverraftning på island
(over vandet - men jeg var i baljen et par gange). Jeg kender også en der
har et vandtæt pose med glasrude til sit videokamera - det er en noget
billigere løsning end en fast kasse hvor der skal føres knapper igennem.
Plastpåosen gør det muligt at betjene kameraet direkte.