Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forskel på Mark I og II hos 50 mm 1.8 til ~
Fra : Jakob

Dato : 29-11-05 11:37

Jeg overvejer at sælge mit canon 50 mm 1.8 mark I da jeg har fået et
Nikon hus og vil have en tilsvarende nikkor istedet vil jeg gerne vide
om der er forskel på Mark I og II så jeg er lidt bedre klædt på.

Så vidt jeg ved er Mark I lidt bedre bygget men vil gerne vide lidt
mere. Håber nogen kan hjælpe.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 29-11-05 11:58

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> om der er forskel på Mark I og II så jeg er lidt bedre klædt på.
>
> Så vidt jeg ved er Mark I lidt bedre bygget men vil gerne vide lidt

Hej

Du kan se forskellen her:

http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/ef/data/ef_50_18.html
http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/ef/data/ef_50_18ii.html

--
Leif Langgaard

GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:
http://www.azfotos.com/

Fra : Brian Lund

Dato : 29-11-05 13:05

> [...]
> om der er forskel på Mark I og II så jeg er lidt bedre klædt på.
>
> Så vidt jeg ved er Mark I lidt bedre bygget men vil gerne vide lidt

Linserne er lavet af glas i mk I, hvor de vidst er lavet af noget
blandingsmateriale i mk II...
Mk I drejer ikke på det forreste linselement når objektivet fokuserer, det
gør mk II!

Brian

Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-11-05 15:20

Brian Lund wrote:

> Linserne er lavet af glas i mk I, hvor de vidst er lavet af noget
> blandingsmateriale i mk II...

-er det det, vi andre kalder plastic ?

> Mk I drejer ikke på det forreste linselement når objektivet fokuserer, det
> gør mk II

-hvilket er meget upraktisk, hår man bruger pol-filter

Bo //

Fra : Jakob

Dato : 29-11-05 15:25

In article <dmhg6h$503$1@news.net.uni-c.dk>, geronimo@-ABCDE-
mobilixnet.dk says...

> Linserne er lavet af glas i mk I, hvor de vidst er lavet af noget
> blandingsmateriale i mk II...
> Mk I drejer ikke på det forreste linselement når objektivet fokuserer, det
> gør mk II!

Ahh ok det lader til at jeg bør få en højere pris for et mark I så :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jacob Ask

Dato : 29-11-05 16:05

Jakob wrote:

> Ahh ok det lader til at jeg bør få en højere pris for et mark I så :0)
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Jakob

Brugtprisen paa ebay for Mk I er ca $150, mens et Mk II kan erhverves
ny for ca 70... Det siger ogsaa lidt om hvad folk helst vil have. Mk II
er noget flimset i forhold til mk II.

Mvh
Jacob Ask

PS.: Hvad havde du taenkt dig at tage for det?

Fra : Jakob

Dato : 29-11-05 16:34

In article <1133276725.437866.240230@o13g2000cwo.googlegroups.com>,
jacobask@gmail.com says...

> Mvh
> Jacob Ask
>
> PS.: Hvad havde du taenkt dig at tage for det?

Hej Jacob (og de andre i tråden)

Tak for informationerne :0)

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg vil sætte det til salg for, jeg vil gerne
kunne købe en nikkor 1.8 istedet så det bliver målet :0)

--
Venlig hilsen

Jakob