Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D70s - hvorfor er den ikke på lager nogen ~
Fra : Anders

Dato : 28-11-05 18:03

Hej

Jeg har besluttet mig for at jeg skal have et D70s kamera, men den er ikke
på lager særligt mange steder. Nogen der kan fortælle mig hvorfor?

Jeg var af den overbevisning at når man sender et "nyt" (jaja, den kan
diskuteres...ved det godt) produkt på gaden, så skal der være rigeligt lager
at gå på fra Nikons side...

/anders

Fra : Svend Erik Nathan

Dato : 28-11-05 18:16

Anders <andersvalenFjErN@mail.dk> skrev:
>Hej
>
>Jeg har besluttet mig for at jeg skal
>have et D70s kamera, men den er ikke
>på lager særligt mange steder. Nogen
>der kan fortælle mig hvorfor?

Bingo Foto i Frb. Centeret havde en i sidste uge....

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 28-11-05 18:27

"Anders" <andersvalenFjErN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har besluttet mig for at jeg skal have et D70s kamera, men den er ikke
> på lager særligt mange steder. Nogen der kan fortælle mig hvorfor?

Hej

Dit indlæg passer måske bedre i en anden gruppe.

Indlæg vedrørende fototeknik, kamerateknik, printerteknologi og andre
tekniske emner relateret til fotografering, fremkaldelse og print.
Læs gruppens fundats (redigeres senere) :
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto

news:dk.fritid.foto.billedsnak OBS: ny gruppe, er måske ikke på alle servere
endnu!
Indlæg med link til dine egne eller andres billeder som du gerne vil have
kommentarer til. Du kan også deltage i debatterne og kommentere de billeder
der er link til, altså snak om billeder, komposition, beskæring, farver og
selvfølgelig billedets indhold/motiv.
Læs gruppens fundats:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto.billedsnak

news:dk.fritid.foto.indkoeb OBS: ny gruppe, er måske ikke på alle servere
endnu!
indlæg vedrørende indkøb af fotorelateret udstyr, spørgsmål om hvad kamera
der er bedst til en given pris, eller hvilket kamera der opfylder bestemte
krav. Spørgsmål om hvor man køber hvad billigst hører også til i denne
gruppe. I gruppen diskuteres teknik/data kun i det omfang hvor det direkte
er relateret til et givent indlæg, større videnskabelige diskussioner
henvises dk.fritid.foto.
Læs gruppens fundats:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto.indkoeb

Køb/salg/bytte af diverse fotorelateret udstyr.
Læs gruppens fundats:
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.marked.privat.foto

Held og lykke, og god fornøjelse!

--
Leif Langgaard

GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:
http://www.azfotos.com/

Fra : Bo Bjerre

Dato : 28-11-05 19:06

Anders wrote:
> Hej
>
> Jeg har besluttet mig for at jeg skal have et D70s kamera, men den er ikke
> på lager særligt mange steder. Nogen der kan fortælle mig hvorfor?

-sandsynligvis fordi de sælger dem.

> Jeg var af den overbevisning at når man sender et "nyt" (jaja, den kan
> diskuteres...ved det godt) produkt på gaden, så skal der være rigeligt lager
> at gå på fra Nikons side...

Nej, der går du galt. De skal ikke have dem på lager. Det er døde penge,
der ikke forrentes. Ideen er at have så lidt lager som muligt, og
producere dem efterhånden...

Bo //

Fra : Jacob

Dato : 28-11-05 21:27

> [...]
>
> Jeg var af den overbevisning at når man sender et "nyt" (jaja, den kan
> diskuteres...ved det godt) produkt på gaden, så skal der være rigeligt

nikon D200 er lige kommet. om en måned eller to kommer der sikkert en hel
bunke brugte nikon d70 til salg d70 og d70s er næsten helt ens. forskellen
er vist kun skærmen. blot et venligt råd hvis du har tålmodigheden.

Jacob

Fra : Anders

Dato : 28-11-05 22:06

Hej selv

Problematikken er at jeg rejser til frankrig 1. januar og 3½ måned frem som
skiguide, og jeg ville jo så hjertens gerne have et kamera med
derned...eller rettere: DET SKAL JEG!

Vil meget gerne købe et brugt, men jeg synes at det man sparer på at købe et
brugt er så lidt at man ligeså godt kan give 1000-1500 ekstra og få et HELT
nyt D70s istedet for et brugt. Hvis man sparede 2-3000 kroner på at købe
brugt var det en anden snak, men sådan ligger landet jo ikke.

Ville egentlig købe på Technikdirekt.de men de har det ikke på lager, og de
kan intet sige om hvornår de regner med at få dem hjem igen. Ikke engang så
meget som en cirkadato kan man lokke ud af dem...

Man kan hvis man er heldig finde et brugt D70 hus til 4000, så kommer der
objektiv til ca. 2000,- og så et 1 GB CF kort ca. 700,- hvis det skal være
ordentlig hastighed. Så er vi oppe på 6700,- for det hele. Og hos
technikdirekt.de kan man få D70s med kit objektiv 18-70mm og 1 GB SanDisk
ultra II kort til 7800,-

Så vil jeg altså hellere give 1100 ekstra for noget helt splinternyt....
måske er det bare mig...........

Men håber da snart at frækkerten kommer på lager igen. Køber ikke i DK, det
er helt sikkert, med de priser de kører med. Man sparer jo let op til 2-3000
kroner ved køb i tyskerland set i forhold til fotohandlere.

Mvh Anders

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-11-05 23:50

In article <438b711b$0$1859$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Anders wrote:

> [...]
> er helt sikkert, med de priser de kører med. Man sparer jo let op til 2-3000
> kroner ved køb i tyskerland set i forhold til fotohandlere.

www.preissuchmachine.de har da 2 forhandlere der har kittet med 18-70 til
under 990 Euro.

Fra : Anders

Dato : 29-11-05 00:34

> www.preissuchmachine.de har da 2 forhandlere der har kittet med 18-70 til
> under 990 Euro.

Ja, det har du ret i, men synes bare at de ser lidt skumle og amatøragtige
ud... Ikke særligt prof. hjemmeside, og ikke rigtig noget om dem tidligere i
NG.... ved ikke rigtigt om jeg tør smide 8000 kroner ned til dem...det ER jo
tyskere vi har med at gøre...!

/anders

Fra : AS

Dato : 29-11-05 06:47

"Anders" <andersvalenFjErN@mail.dk> wrote in message
> det ER jo
> tyskere vi har med at gøre...!

Kan du forklare lidt mere? Muligvis er der noget jeg ikke ved om tyskerne.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-11-05 09:34

Anders wrote:

> noget om dem tidligere i NG.... ved ikke rigtigt om jeg tør smide
> 8000 kroner ned til dem...det ER jo tyskere vi har med at gøre...!

Spøjs fordom - det fleste ville føle sig trygge ved at handle med netop
tyskere!

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Anders

Dato : 29-11-05 17:23

> Spøjs fordom - det fleste ville føle sig trygge ved at handle med netop
> tyskere!

Ja, ok - den tager jeg i mig igen. Uanset folkeslag, så har jeg problemer
med at handle i en webshop der ser så amatøragtigt og uprofessionel ud som
nogle af de billigste tyske steder...

Mvh Anders

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-11-05 19:05

Anders wrote:

> Ja, ok - den tager jeg i mig igen. Uanset folkeslag, så har jeg
> problemer med at handle i en webshop der ser så amatøragtigt og
> uprofessionel ud som nogle af de billigste tyske steder...

Umiddelbart ville jeg være mere nervøs ved en rigtig smart side uden
referencer. Sådan tror jeg nemlig at de rigtig store røvhuller gebærder sig.

mvh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jacob

Dato : 29-11-05 19:43

> Spøjs fordom - det fleste ville føle sig trygge ved at handle med netop
> tyskere!
>
> mvh
> Jan
>
> --
> Fotoamatør af Guds (u)nåde.
> PS: Nye (opdateret 11/11/2005) knipserier kan findes på
> http://jan.boegh.net/foto.htm

Jeg det var jeg også. men siden jeg handlede med en bestemt anerkendt butik
dernede på nettet har de forsøgt hævet 800kr af to omgange på mit
visa/dankort.
en helt anden butik i samme branche har jeg fået super behandling und alles.

Jacob

Fra : AS

Dato : 28-11-05 22:18
Fra : Marten Ølgaard

Dato : 29-11-05 14:17

http://www.danskdatasalg.dk/

har dem med dansk manual.

Jeg har købt hos dem et par gange uden problemer - men har dog heller ikke
haft brug for at returnere varer e.lign.

/Marten

Fra : Jacob

Dato : 29-11-05 19:44

"Marten Ølgaard" <oelgaard@comonto[slet her].dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har købt hos dem et par gange uden problemer - men har dog heller ikke
> haft brug for at returnere varer e.lign.

De er super at handle med. jeg har handlet med dem siden de åbnede med pda
dele. super butik.

jacob