Kat der tisser på dynen og i sofaen - opfø~
Fra : Søren LH

Dato : 20-01-06 19:33

I forgårs blev jeg ringet op af en dame der havde taget Pushkin ind. Han var
fulgt efter børnene hjem. Så nu er han sat til omplacering:
www.vildkat.dk/index.php?sidenummer=1

Jeg vil selvfølgelig fortælle dem der henvender sig om hans adfærd og
tilbyde at tage ham tilbage hvis han fortsætter.

Tak for rådene i tidligere tråde

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 20-01-06 20:56

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil selvfølgelig fortælle dem der henvender sig om hans adfærd og
> tilbyde at tage ham tilbage hvis han fortsætter.

Nu har der allerede ringet to, som begge ville have ham som indekat. Hvad
mener de erfarne kattemennesker om det? Vil han kunne trives i en lejlighed?
Han har jo altid haft adgang til det fri. Selvom jeg nu synes han næsten
altid er inde, bortset fra nogle korte ture (og så når han rømmer).

Mvh
Søren

Fra : Anette

Dato : 20-01-06 21:41

Søren LH wrote:

> Hvad mener de erfarne kattemennesker om det? Vil han kunne trives i
> en lejlighed? Han har jo altid haft adgang til det fri.

Det er da dejligt at der er nogen der vil give ham et nyt hjem
Katte er ret gode til at omstille sig fra ude til inde ( og omvendt)
Jo, der kan da godt blive nogle flugtforsøg, utilfreds piveri og noget
skraben på vinduerne - men det går hurtigt over når den opdager at det ikke
er noget der fører til noget.
Bo i lejlighed er ikke noget problem for en kat, bare der er nogen der gider
kæle, lege og give den mad - når det passer katten

/ Anette

Fra : Ma

Dato : 20-01-06 22:42

> [...]
> en lejlighed? Han har jo altid haft adgang til det fri. Selvom jeg nu
> synes han næsten altid er inde, bortset fra nogle korte ture (og så

Dårlig idé. De fleste fritløbende katte har vanskeligt ved at omstille sig
til et indespærret liv og forstår ikke, at de ikke kan komme ud. Jeg har
selv dårlige erfaringer også. Derudover kan det give flere eller andre
adfærdsproblemer, som ikke er kattens skyld. Jeg vil råde dig til at finde
et godt hjem med hus og have, hvor Pushkin kan løbe frit. Hellere vente lidt
end spærre den inde.

/M

Fra : Hanne Engermann

Dato : 20-01-06 23:11

> [...]
> et godt hjem med hus og have, hvor Pushkin kan løbe frit. Hellere vente

Jeg giver M fuldstændig ret!
Det er også mine mangeårige erfaringer, og også internaterne, som også
må siges at have erfaring med katte, sørger for at finde hjem med
mulighed for at komme ud til de katte, der er vant til det.
Man kan altid GIVE en kat noget - men ikke TAGE noget fra den, den er
vant til, især ikke et udeliv.

Jeg synes, du skal væbne dig med tålmodighed. Det rigtige hjem skal nok
komme!

PS: Hvad med den familie (med børnene), der kontaktede dig?

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina H.

Dato : 20-01-06 23:22

Hanne Engermann wrote:

> [...]
> mulighed for at komme ud til de katte, der er vant til det.
> Man kan altid GIVE en kat noget - men ikke TAGE noget fra den, den er

har i taget med i betragtning at der er tale om en neutraliseret 8 mdr
gammel kat, der ikke er voldsomt udesøgende, bortset fra når den søger helt
væk?

jeg mener ikke man tager noget fra en kat ved at holde den inde.... hvis man
ellers sørger for at den har de udfoldelsesmuligheder en kat har brug for
(uanset om den er ude eller inde)...

jeg vil mene at en kat der ikke sidder konstant i vinduet eller døren og
vræler for at komme ud, ikke vil have noget problem med at vænne sig til at
være inde... jeg har selv en af slagsen....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Anette

Dato : 20-01-06 23:41

Sabina H. wrote:

> jeg mener ikke man tager noget fra en kat ved at holde den inde....
> hvis man ellers sørger for at den har de udfoldelsesmuligheder en kat
> har brug for (uanset om den er ude eller inde)...

Præcis

> jeg vil mene at en kat der ikke sidder konstant i vinduet eller døren
> og vræler for at komme ud, ikke vil have noget problem med at vænne
> sig til at være inde... jeg har selv en af slagsen....

Også her. Den ene af vores ville egne sig glimrende til at være indemis.
Fnyser nærmest af den åbne dør ude til haven.
Jeg har flere gange flyttet med katte,( har haft katte i > end 20 år) et
par af gangene har det betydet skift fra ude/indemisser til kun at blive
indemisser - og det har der ikke været noget bøvl i.
Jo, det tog da en uges tid før de fattede at det ikke kunne lade sig gøre at
komme ud, selvom de skrabede på vinduerne, men derefter var der ikke noget.
De yngste finder hurtigst ud af det. De gamle er lidt mere insisterende.
Kærlig omsorg hjælper overgangen.

/ Anette

Fra : Sabina H.

Dato : 20-01-06 22:58

Søren LH wrote:

> [...]
> en lejlighed? Han har jo altid haft adgang til det fri. Selvom jeg nu
> synes han næsten altid er inde, bortset fra nogle korte ture (og så

min erfaring er at en ude/indekat der ike er voldsomt udesøgende, sagtens
kan vænne sig til at være 100% indekat.... de kommende ejere kunne evt prøve
at tage ham med ud i snor, og se om det er noget for ham....
jeg mindes noget om at han (eller var det silver) var i sele de første gange
han/hun var ude.....

haar du fået tænkt over hvad det er du tror han savner??
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Søren LH

Dato : 21-01-06 05:47

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gange han/hun var ude.....
>
> haar du fået tænkt over hvad det er du tror han savner??

Tak for svarene til alle,

Jeg tror det er hundens fravær han savner. Det kan jo sagtens trygge ham,
selvom der er en lukket dør imellem. Det kunne måske også være på grund af
Basse (min store huskat), som jo godt kan uddele et hvæs eller en lussing
hvis en lille mis kommer for tæt på .

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 21-01-06 05:50

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> de kommende ejere kunne evt prøve at tage ham med ud i snor, og se om det
> er noget for ham....

Ja, de har faktisk haft deres gamle kat i snor.

> jeg mindes noget om at han (eller var det silver) var i sele de første
> gange han/hun var ude.....

Nej, det var Sille, og det var et stort arbejde at vænne hende til det. Jeg
har nu også prøvet have sele på Pushkin og han accepterede det med det
samme.

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 22-01-06 18:54

> [...]
>
> Jeg vil selvfølgelig fortælle dem der henvender sig om hans adfærd og
> tilbyde at tage ham tilbage hvis han fortsætter.

Og nu har han allerede fundet et nyt hjem hos en meget kærlig ejer der var
ude efter en meget kærlig kat .

Utrolig så mange der ringede og var meget opsat på at få Pushkin på trods af
tisseri og ildelugtende afføring .

Håber han vil trives i sit nye hjem.

Mvh
Søren