BUster er sur på mig
Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 19:46

Kære NG

Idag er Buster flyttet hjem til mig. Han er 1½ år, og har indtil nu boet hos
min veninde, hvor han har været udekat, dvs. kommet ud om natten + når han
skulle besørge.

De første par timer gik fint, men så begyndte han at miave og være
dørsøgende, så tænkte at han skulle tisse.
Får ham bakset i den medfølgende sele og han kommer ud i haven. Men vupti,
og så har han fået selen af, og stikker af.
Men eftersom han er ret kælen får jeg dog relativt hurtigt kaldt ham til
mig, men da vi går gennem havelågen vil han væk, som om han bliver bange.

Da vi kommer ind spurter han ind under sengen, og sætter sig selvfølgekig i
inderste hjørne.
EFter at have givet ham fred for derefter at have forsøgt at vise ham at jeg
ikke vil ham noget ondt, lykkes det mig at få ham ind i stuen.

Lige nu ligger han midt under sofabordet, han kan nemlig ikke kravle andre
steder hen, og holder øje med hver en lille bevægelse jeg laver..

Nu er mit spørgsmål så:
Er der nogen af jer "erfarne" katteejere der har erfaring med hvordan man
får missen til igen at have tillid til en?

Håber virkelig at vi snart bliver gode venner igen, for har da ret ondt af
Buster lige nu..

God lørdag aften til jer alle
Louise

Fra : Allan

Dato : 07-01-06 19:57

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> får missen til igen at have tillid til en?
>
> Håber virkelig at vi snart bliver gode venner igen, for har da ret ondt af

som jeg kan læse så er det her idag du har fået Buster hjem.
Så prøv at igonere ham, ja det lyder hårdt, men lad ham komme til dig, og i
hans tempo.
han skal ikke ud i sele her med det første, men på din dertil indkøbte
kattebakke.
om et par uger kan du gå ud med ham.

ja hvad ved jeg men det er mine råd.

Mvh Allan

Fra : Anette

Dato : 07-01-06 22:22

Louise wrote:
> Nu er mit spørgsmål så:
> Er der nogen af jer "erfarne" katteejere der har erfaring med hvordan
> man får missen til igen at have tillid til en?

Som Allan skriver: ignorer ham.
Giv ham rigtig god tid til at snuse rundt, lære sine nye omgivelser at
kende.
Han kommer selv, når han har konstateret er hans nye verden ikke er farlig.

Ros ham når han kommer til dig, tag ham ikke op, men lad ham komme selv.
Ikke ud de første 8-14 dage - men vis ham kattebakken.

Snak med ham på afstand, nus ham lidt når han er tæt på dig - hold op når
han går væk.

Det skal nok komme, bare giv ham tid. Hele hans trygge, kendte verden er
pludselig blevet en anden, det tager et par dage at vænne sig til noget helt
nyt.

god fornøjelse med ham

/ Anette

Fra : Margit Wulff

Dato : 07-01-06 23:22

> [...]

> Det skal nok komme, bare giv ham tid. Hele hans trygge, kendte verden er
> pludselig blevet en anden, det tager et par dage at vænne sig til noget

Ja, det er lidt af et chok at blive revet ud af sin dagligdag, når det
ikke er muligt at blive forberedt på det. Men du kan da godt gøre noget
for at overgangen bliver lettere:

Sæt dig ned på gulvet i "katteland", og så vent på, at han selv kommer
hen til dig.

Lad være med at kigge direkte på ham, det kan opfattes som en trussel,
når han ikke kender dig. Tal til ham og fortæl ham, at du ikke vil ham
noget ondt. Han forstår selvfølgelig ikke hvad du siger, men han forstår
dit tonefald.

Vent med at røre ved ham til han selv beder om det, så skal det nok
komme. Katte hader tvang.

Med venlig hilsen
Margit Wulff
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 07-01-06 23:41

> [...]
> dit tonefald.
>
> Vent med at røre ved ham til han selv beder om det, så skal det nok

Helt rigtigt! Vil bare føje til: Når du nu sidder nede i hans niveau, så
prøv at håndfodre ham. Man når nemlig langt her i tilværelsen med
bestikkelse, også over for katte ;>D

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 08-01-06 03:18

Margit Wulff <webmasterKATTE@BAKKEkattesiden.dk> wrote in

> Sæt dig ned på gulvet i "katteland", og så vent på, at han selv
> kommer hen til dig.

Det var jo det jeg gjorde med Lante i sin tid. Uhh, han var ked af det
da vi kom hjem. Han var 2 år gammel og havde kun boet hos sin opdrætter
og pludseligt kom jeg bare og nuppede ham med fra Lolland til
København.
Den første nat lod jeg ham bare være i køkkenet, gik ud til ham nogle
gange i løbet af aftenen, men lod ham stort set i fred. Jeg havde 2
andre katte som han ikke skulle i klameri med.
Næste dag lavede jeg kaffe, fandt en god bog, en blød pude og så satte
jeg mig til at læse på køkkengulvet. Efter et par timer kom han lige så
forsigtigt og ville gerne nusse. Siden har vi været bedste venner

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 11:20

> [...]
> jeg mig til at læse på køkkengulvet. Efter et par timer kom han lige så
> forsigtigt og ville gerne nusse. Siden har vi været bedste venner

Tak for jeres svar

I aftes, mens jeg sad/lå og så fjernsyn, var jeg jo ret tæt på ham. Det
endte med at han hoppede op i sofaen til mig. Og nusse vil han _altid_, han
er _meget_ kælen, alle kan komme til ham. Og inden jeg lavede fejltagelsen
med selen var der intet. Han gik stille og roligt rundt i hele lejligheden
og gjorde den til sit territorium. Og han blev introduceret til kattebakken,
dvs. han komme direkte fra transportkassen og over i kattebakken, ióg siden
viste jeg den tl ham flere gange.. Og med succes, for han har brugt den i
nat..

Og han kender mig jo også lidt, eftersom han indtil nu har boet hos min
veninde. Og jeg har altid taget mig tid til at tale med ham, usær efter jeg
havde taget den beslutning at han skulle flytte ud til mig.

I aftes da jeg gik i seng lod jeg døren til soveværelset stå på klem, og
omkring kl. 5 i morges var der ingen grænser for hvor kælen Buster var, han
kravlede rúndt oppe i senger, slikkede mig i ansigtet mm..
Hder til morgen var han så kravlet i skjul inde under sengen igen. Lige nu
er vi begge inde i stuen, jeg har lukket dørene indtil soveværelset, og han
ligger igen inde under sofabordet. JEg siger jævnligt hans navn mm, altså
snakker til ham, og det reagerer han på. Og han vil stadig gerne nusse, han
kan bare ikke have hvis jeg tager om op mere, eller hvis jeg klør ham med
begge hænder.
Her til morgen brugte han lang tid på at knide sig op af mine ben og spinde,
og det er jo et tegn på at jeg er "hans".. Og jeg kunne sagtens nusse ham,
bare helst kun med en hånd...

Men nu vil jeg så bare, efter jeres råd, lade ham være lidt i fred, og så
kravle ned i "kattehøjde" lidt senere på dagen.
JEg har taget snoren fra selen, selve selen er gemt væk i et skab, og langt
den midt på gulvet så han kan se at den ikke er farlig, og at jeg ikke gør
noget med den..

Nå, må se hvordan han tager det idag. Han skal være alene hjemme i aften,
det er jeg ret spændt på... MEn han får ikke lov til at komme i
soveværelset, kun stur og køkken, som er et rum.

God søndag til jer alle

Louise (og Buster)

Fra : Hanne Engermann

Dato : 08-01-06 12:18

Det lyder da godt :>D
Jeg vil blot råde dig til at glemme alt om både sele og rem, til det
bliver forår og lunt i vejret, altså et par måneder. Så er Buster også
blevet helt fortrolig med sit hjem og jer. - Det andet var simpelthen
alt for stor en mundfuld for ham: Først væk fra sine trygge omgivelser
og kendte menneske, ind et helt fremmed sted med helt anderledes lugte,
og prikken over i'et: iført sele af et menneske, man endnu ikke er tryg
ved!

Held og lykke samt
Med venlig hilsen
Hanne Engermann