Familiesammenføring
Fra : Hjørdis Klingenberg

Dato : 26-12-05 09:26

Min datter har desværre måttet skille sig af med sin han-huskat Toby. Vi
vil naturligvis gerne hjælpe hende, og har tilbudt at forsøge med en
familiesammenføring.
Vi overtog Toby den 06.11. og har således nu haft ham i 7 uger. Jeg har
læst indlægget ”Familiesammenføring”, som bekræfter at vi har gjort det
helt rigtige, og jeg ved at der kræves TÅLMODIGHED – men, men jeg har
det dårligt med, når der er ufred i vores hjem, og derfor vil jeg
alligevel gerne høre fra jer, som måske kan bidrage yderligere med nogle
gode tips.
Vores Totte og Taco (søskende) er 7 år og adopterede Toby er 4 år. For
os ser det ud som om Toby ydmygt, men uden at miste selvværdet, har
fundet sin plads. Toby’s nysgerrighed er større end hans frygt for Taco
og Totte. Totte er Macho-katten, og er derfor også blevet overkat for
Toby. Ofte går det fint, de kan nu færdes rimeligt sammen inde, men ind
imellem, overfalder han ham, som om han hele tiden vil minde ham om,
hvem der bestemmer. Det skal også siges, at Totte er en rigtig mors kat
og viger ikke langt fra mig, så der kan også være en snert af jalousi
her. Taco virker en smule bange for Toby, og derfor holder han sig meget
i baggrunden, men hvis de ”støder sammen” bliver han aggressiv overfor
Toby. Toby er nu også blevet ude-kat, men hvad der foregår ude – har vi
ikke mulighed for at følge med i.
Vi opdagede at Toby havde fået bidsår 2 steder og måtte straks på
Dyreklinikken, og han har nu været igennem en pennecilinkur, og har det
ellers fint.
Toby har altid været en ekstrem kærlig kat, men da han var inde-og
alenekat hos min datter kunne han pludselig udvise en utilregnelig
aggressiv adfærd. Denne adfærd har vi endnu ikke oplevet. Så længe vi
våger over dem, går det rimeligt, og det lykkes at forhindre slagsmål,
men hvad sker der når vi ikke er hjemme? - bliver det bedre? - hvornår?
- og er der mere vi kan gøre?
Med venlig hilsen
Hjørdis Klingenberg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Hansen

Dato : 28-12-05 00:14

> [...]
> våger over dem, går det rimeligt, og det lykkes at forhindre slagsmål,
> men hvad sker der når vi ikke er hjemme? - bliver det bedre? - hvornår?

Hej Hjørdis.

Det er svært at sige, om forholdet imellem jeres tre katte bliver bedre,
for det afhænger af mange ting, og det lyder jo allerede, som om I gør
en masse.

Men før, jeg kan råde dig yderligere, er jeg nødt til lige at spørge, om
kattene er neutraliserede eller fertile? For det vil naturligvis have
stor indflydelse, da fertile katte generelt er lidt mere dominerende og
"hys" end kastraterne.

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hjørdis Klingenberg

Dato : 29-12-05 07:47

> [...]
> kattene er neutraliserede eller fertile? For det vil naturligvis have
> stor indflydelse, da fertile katte generelt er lidt mere dominerende og

Ja alle 3 katte er naturligvis neutraliserede/øremærkede. men jeg er
også nervøs for, om vore egne katte kunne finde på at søge et nyt hjem,
hvilket jeg ville være meget ked af? Toby (den adopterede) er dog blevet
en smule mere "ydmyg" som om han har forstået, at det er ham der skal
tilpasse sig, og det vil måske hjælpe!
mvh
Hjørdis

Fra : Hjørdis Klingenberg

Dato : 02-01-06 11:21

> [...]
> våger over dem, går det rimeligt, og det lykkes at forhindre slagsmål,
> men hvad sker der når vi ikke er hjemme? - bliver det bedre? - hvornår?

Totte er nu blevet endnu mere aggressiv overfor Taco?
Er der nogen der har erfaring med, om det eventuelt ville ændre på
stemningen, hvis vi tog alle 3 katte med til et neutralt sted, og lod
dem være sammen her i nogle timer?

Fra : Hjørdis Klingenberg

Dato : 03-01-06 10:28

> [...]
> våger over dem, går det rimeligt, og det lykkes at forhindre slagsmål,
> men hvad sker der når vi ikke er hjemme? - bliver det bedre? - hvornår?

Jeg savner stadigvæk lidt respons på mine spørgsmål? Kender I evt. til
andre chat-sider, hvor ham kunne være heldig med lidt tilbagemelding, på
nogle ganske almindelige spørgsmål?

Fra : Denise

Dato : 03-01-06 11:28

"Hjørdis Klingenberg" <hkprofilKATTE@BAKKEget2net.dk> wrote in message

> Jeg savner stadigvæk lidt respons på mine spørgsmål? Kender I evt. til
> andre chat-sider, hvor ham kunne være heldig med lidt tilbagemelding, på
> [...]

Hej Hjørdis
Dit spørgsmål er nok lidt svært at svare på, for det er nok et af de
spørgsmål man kun kan svare på, at det kan gå hver sin vej.
Men måske har andre der har oplevet noget lignende nogle nye idéer.
Du kan evt. prøve på www.katteforum.dk eller www.felisforum.dk som er store
fora og vores egen www.katteinfo.dk som stadig er rimelig nystartet

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Hjørdis Klingenberg

Dato : 03-01-06 13:18

Fra : Kari Eiffert

Dato : 03-01-06 18:11

Tja jeg holder mere og mere til her katte.dyregalleri.dk

Fra : Denise

Dato : 03-01-06 21:15

Kari Eiffert wrote:
> Tja jeg holder mere og mere til her katte.dyregalleri.dk

Hold da op, der er godt nok mange derinde. Har også tilmeldt mig dér, så må
jeg se om jeg får tid til også at kigge derind af og til

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Kari Eiffert

Dato : 04-01-06 17:30

Det lyder da godt Har du oprettet dine katte der? Der er for det meste
en rigtig god stemning derinde

Mvh kari

Fra : Denise

Dato : 04-01-06 17:49

Kari Eiffert wrote:
> Det lyder da godt Har du oprettet dine katte der? Der er for det
> meste en rigtig god stemning derinde
>
> Mvh kari

Jeg har prøvet, men de blev afvist
Ved ikke rigtigt om jeg gider prøve igen, for jeg ved ikke rigtigt hvordan
det virker

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Kari Eiffert

Dato : 04-01-06 21:47

Man skal bare sørge for at der er billeder og tekst nok. Så skal de nok
blive godkendt

Fra : Denise

Dato : 04-01-06 22:05

Kari Eiffert wrote:
> Man skal bare sørge for at der er billeder og tekst nok. Så skal de
> nok blive godkendt
>
> Mvh kari

Ha ha, ok, jeg må prøve igen i morgen med Molly, for jeg tror da de mangler
en Silvershaded Brite derinde.

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Kari Eiffert

Dato : 05-01-06 05:12

Ja det er jeg helt sikker på Britter er bare skønne

Fra : Kari Eiffert

Dato : 04-01-06 17:32

Tihi jeg kan se der er flere herinde fra der har meldt sig til

Hvor hyggeligt