Mac musen (genopl.batterier)
Fra : Villy

Dato : 19-01-06 23:22

Hej

Jeg kommer batterier i min mus trådløs bluetooth ca. hver 3'die uge,så
prøvede jeg med genopladelige batterier,
men nej det ville mac'en ikke aceptere, batterierne var 2300 mAh, nu er
mit spørgsmål ??

Hjælper det at sætte 2500 mAh eller findes der højere for jeg

tænker på jo højere mAh, man sætter i, jo større chance for

det lykkedes

m.v.h. Villy

Fra : Bruno

Dato : 19-01-06 23:30

Villy wrote:
> Hjælper det at sætte 2500 mAh eller findes der højere for jeg
>
> tænker på jo højere mAh, man sætter i, jo større chance for
>
> det lykkedes

Det er ikke mangel på A der er problemet, men volt. Opladelige batterier
levere en lidt lavere voltstyrke og derfor er alt grej ikke glad for den
slags, man ser det også på at cykellygter lyser lidt svagere hvis man
bruger opladelige batterier.

Mvh

Bruno

Fra : Villy

Dato : 19-01-06 23:37

Hej Bruno

Tak for det hurtige svar, det er nok det rigtige, for jeg ved også med
fjernbetjeninger der fraråder man det..

m.v.h. Villy

Fra : Leif Neland

Dato : 20-01-06 08:46

Villy wrote:
> Hej Bruno
>
> Tak for det hurtige svar, det er nok det rigtige, for jeg ved også med
> fjernbetjeninger der fraråder man det..

Fjernbetjeninger bruger også så lidt strøm, at det ikke kan betale sig, En
akku selvaflader hurtigere end et godt almindeligt batteri, der oftest
holder flere år.

Leif

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 20-01-06 10:12

Villy <vk@besked.com> wrote:

> [...]
>
> Hjælper det at sætte 2500 mAh eller findes der højere for jeg
>
> tænker på jo højere mAh, man sætter i, jo større chance for

Jeg bruger NiMH batterier i min Apple bluetooth mus. Ingen problemer med
det. De holder et par uger. Jeg bruger 2300 mAh (Duracell) og "2500"
Kameda fra Harald Nyborg. De sidste garanterer 2300 mAh og "op til 2500
mAh", skrevet med småt på pakningen. De har nok reelt samme kapacitet
som Duracell batterierne.