Netværktøj
Fra : usenet@kikobu.com

Dato : 19-01-06 15:26

Hej. Jeg har behov for at monitorere HTTP trafik mellem Firefox og en
webserver. Det er klientsiden jeg er interesseret i, altså alt hvad
Firefox transmitterer. Jeg får ikke umiddelbart den information jeg
har behov for vha. Live HTTP Headers eller ved at gå via fex. Paros
Proxy.

Den side jeg skal have information omkring, indeholder en applet der
kommunikerer med en server over HTTP. Det er netop denne trafik der er
interessant for mig.

Hvis jeg kører Firefox på Windows, så kan jeg se applet'en kalde
serveren gennem proxy'en, men det samme kald kommer ikke i proxyens log
under OS X. Jeg kan dog se i server loggen at kaldet kommer frem.

Det er sikkert 2 forskellige versioner af applet'en da ens OS
detekteres før man får applet'en. Jeg har en teori om, at applet'en
under OS X tilgår netværket og opretter HTTP forbindelsen på en
anden måde end Windows versionen, muligvis via en egen oprettet
socket. Men.. Den burde nu komme gennem proxy'en...

Så - hvad kan i anbefale af low level netværksværktøj der kan
hjælpe med at belyse problemstillingen?

Mvh.

Morten

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 19-01-06 15:33

Har du prøvet tcpdump?

/JD

Fra : Martin Schyth

Dato : 20-01-06 11:03

Jimmy Damsgård <xxx@xxx.dk> skrev 2006-01-19:
> Har du prøvet tcpdump?

Og kig evt. på OSX varianten af ethereal (som er en gui frontend til
tcpdump) - kan desværre ikke lige huske hvad den hedder...

/Martin