iTunes
Fra : Ukendt

Dato : 18-01-06 21:56

Lykkelig bruger af Musicmatch Jukebox i en lang årrække. Overvejer nu
skiftet til iTunes, primært for de gode Playlister.

Men al den energi jeg i årenes løb har brugt på min musiksamling, synes at
falme hvis jeg ikke får alle informationerne med fra Musicmatch. Det virker
som om, at ID3 Tags ikke kan synkroniseres helt.

Specifikt drejer det sig om "RATING", som i Musicmatch kaldes "PREFERENCE".
Kan jeg på en nem måde for disse to felter synkroniseret for en stor mp3
samling?

Klaus

Fra : Sebastian

Dato : 19-01-06 12:34

"Klaus Rehkopff" <klaus(snabela)rehkopff.dkinvalid> wrote:

> [...]
>
> Men al den energi jeg i årenes løb har brugt på min musiksamling, synes at
> falme hvis jeg ikke får alle informationerne med fra Musicmatch.
Det kan jeg godt forstå

> Det virker
> som om, at ID3 Tags ikke kan synkroniseres helt.
Normalt burde iTunes kunne læse alle gængse formater af id3 tages.
Hvilket format id3 tage bruger Musicmatch jukebox?

> Specifikt drejer det sig om "RATING", som i Musicmatch kaldes "PREFERENCE".
iTunes viser ikke i enhver indstilling alle id3 tags. Kun når du vælger
et stykke og taster æble+i få du et vidue op med (næsten) alle
informationer. Informationer som "sidste tidspunkt sangen blev spillet"
og "antal gange sangen blev stillet" er ikke umiddelbart tilgængelig.

> Kan jeg på en nem måde for disse to felter synkroniseret for en stor mp3
> samling?
Hvis iTunes ikke sorterer alle id3 tags som du gerne vil have det, kan
du bruge et AppleScript til at omsortere det. Sådan et script kan sig
tygge gennem den største musiksamling. Hastigheden afhænger mest af
computerens bus og harddisk.

Du kan læse mere om AppleScript og finde 384 færdige AppleScript til
iTunes på http://www.dougscripts.com/itunes/index.php.

og burde der ikke være et script der passer til dine behov, er du
velkommen at poste igen, så vil jeg gerne hjælpe med at ændre et script
sådan at det passer til netop dine behov.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Thomas Hansen

Dato : 21-01-06 01:14

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> [...]
> informationer. Informationer som "sidste tidspunkt sangen blev spillet"
> og "antal gange sangen blev stillet" er ikke umiddelbart tilgængelig.

Hvis man højreklikker på "sorteringskriterielinien" kan man vælge og
fravælge en masse forskellige informationer, bl.a. "sidst afspillet" og
"antal afspilninger".

/Thomas

--
Reply to thomash-at-skydebanen.net