RSS og Windows
Fra : Henrik Münster

Dato : 18-01-06 00:19

Nu er Apple begyndt at lade en udgive blog og hjemmesider som RSS-feed,
hvis man bruger det nye iWeb. Nu må vi jo nok se i øjnene, at en vis
procentdel af de, der vil se vores hjemmesider, er Windows-brugere. Kan
de bruge RSS? Jeg har prøvet at lede i Internet Explorer på computerne
henne på arbejdet, og jeg kan ikke finde noget om RSS. Jeg har set i
hjælpefiler og den slags, men det står der ikke. Jeg vil jo ikke
forsøge at forklare folk uden det store computerkendskab om RSS, hvis
det alligevel ikke findes på deres computere. De bliver jo bare
forvirrede.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jesper

Dato : 18-01-06 00:27

> [...]
> forsøge at forklare folk uden det store computerkendskab om RSS, hvis
> det alligevel ikke findes på deres computere. De bliver jo bare

Så vidt jeg er orienteret understøtter IE endnu ikke RSS, det gør
derimod Mozilla, Firefox, Thunderbird, Safari etc.
--
Jesper
DVD samling -> http://dvd.tradewho.com/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-01-06 00:36

On 2006-01-18 00:26:53 +0100, spambuster@users.toughguy.net (Jesper) said:

> Så vidt jeg er orienteret understøtter IE endnu ikke RSS

MSIE 7.x understøtter RSS. Kommer til XP når Vista udgives senere i år.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Jesper

Dato : 18-01-06 06:22

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> MSIE 7.x understøtter RSS. Kommer til XP når Vista udgives senere i år.

Korrekt, men det er altså "endnu ikke", da IE 7 endnu ikke er frigivet.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-01-06 11:26

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) writes:

> Så vidt jeg er orienteret understøtter IE endnu ikke RSS, det gør
> derimod Mozilla, Firefox, Thunderbird, Safari etc.

Opera's RSS del er i mine øjne betydelig bedre end Firefox'es.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 26-05-06 12:30

Henrik Münster skrev:
> [...]
> at forklare folk uden det store computerkendskab om RSS, hvis det
> alligevel ikke findes på deres computere. De bliver jo bare forvirrede.

Man kan godt bruge RSS fra windows.

se her:

Man downloader en RSS-reader (f.eks. feedreader). Jeg har ikke set RSS
direkte undersøttet af Internet Explorer.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-05-06 13:16

Henrik Münster <news@muenster.dk> writes:

> Nu er Apple begyndt at lade en udgive blog og hjemmesider som
> RSS-feed, hvis man bruger det nye iWeb. Nu må vi jo nok se i øjnene,

Der er masser af programmer der kan spise RSS.

Fx Firefox som et "levende bogmærke".

http://bigfoot.com/~thunderbear