hjemmeside-software
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-01-06 16:15

Hej alle

Om et stykke tid skal jeg overtage vedligeholdelse samt opdatering af en
hjemmeside for en faglig forening. Hidtil har den været lavet i
Frontpage.

Jeg kender til et par programmer på mac'en:
Dreamweaver (dyr + stejl læringskurve)
RapidWeaver (billig - få muligheder)
NVU (gratis - er det let at gå til?)
Freeway 4 Pro (mellempris - ved ikke hvad det kan)
BBEdit (pris? - rå kodning, ikke lige mig)
iWeb har jeg kun hørt om - men har for øvrigt af andre grunde bestilt
iLife 06. Den leveres først i beg. af februar.

Jeg er ikke nybegynder, men har ikke check på php, css og så videre - og
vil da helst arbejde med noget wysiwyg. Altså slippe for rå kodning.

Hvad tror I bedst vil tjene mig? Skal jeg be' om en pc m Frontpage til
arbejdet (uff da...) eller?

Input udbedes

på forhånd tak

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 16-01-06 18:52

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Jeg er ikke nybegynder, men har ikke check på php, css og så videre - og
> vil da helst arbejde med noget wysiwyg. Altså slippe for rå kodning.

RapidWeaver er vist det hotteste p.t. og demonstreres i øvrigt live på
MacBruger-arrangement d. 21. januar.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Alex Henriksen / OZ2~

Dato : 16-01-06 22:11

Preben Bødker Nielsen wrote:

> RapidWeaver er vist det hotteste p.t. og demonstreres i øvrigt live på
> MacBruger-arrangement d. 21. januar.

ScreenCastsOnline har også set på den.!!
http://libsyn.com/media/donmc/SCO0023_dt_auto_Rapidweaver_Part_1.mov
http://libsyn.com/media/donmc/SCO0027_dt_medium_rw_pt2.mov

Og der kommer snart en Part 3 også.!

--
Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
===========================

--- I use Mac OS X because I love Mac, not because I hate Microsoft

Fra : Alex Henriksen / OZ2~

Dato : 16-01-06 22:07

Martin Ammentorp wrote:

> Om et stykke tid skal jeg overtage vedligeholdelse samt opdatering af en
> hjemmeside for en faglig forening. Hidtil har den været lavet i
> Frontpage.
>
> RapidWeaver (billig - få muligheder)

Hejsa Martin.

Vi har købt RW og syndes godt om den.!
Husk der snart kommer en ny version igen, ver 3.5 og der skulle der være
meget nyt i den.

Der er kommet mange nye themes til den og flere pluging's.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-01-06 23:45

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Hvad tror I bedst vil tjene mig? Skal jeg be' om en pc m Frontpage til
> arbejdet (uff da...) eller?

Nej for pokker da

> Input udbedes

Til hjemmesider som idholdsmæssigt tit skal opdateres, men som
designmæssigt kun skal laves én gang synes jeg at et lille cms system
ville være at foretrække. Det er som regl hurtigt at gå til når først
grunden er lagt, og man kan i en nødsituation komme til det fra andre
computere end den der står hjemme.

Jeg har selv brugt http://www.cmsimple.dk/ til et meget enkelt site:
www.kordania.dk.

Til cmsimple er der desuden kommet en del gratis templates på
http://www.dotcomwebdesign.com/

Men det kræver lidt arbejde for at få logo osv. på plads, men når først
det er gjort skal man for fremtiden bare vedligeholde det med indhold.
Og det er faktisk så simpelt at man kan få andre end webmasteren til at
gøre det - se så bliver det jo virkeligt arbejdsbesparende

--
Mvh Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 17-01-06 07:07

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Jeg har selv brugt http://www.cmsimple.dk/ til et meget enkelt site:
> www.kordania.dk.
>
> Til cmsimple er der desuden kommet en del gratis templates på
> http://www.dotcomwebdesign.com/

tak, det ser lovende ud - og din bemærkning om meget arbejde til at
begynde med, derefter enklere, er lige mig!

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Mikael Kern

Dato : 17-01-06 10:47

> Hvad tror I bedst vil tjene mig? Skal jeg be' om en pc m Frontpage til
> arbejdet (uff da...) eller?

Du har allerede fået mange gode råd, men:

HOLD DIG FRA FRONTPAGE!!!

mvh. Mikael Kern

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-01-06 13:45

> [...]

> vil da helst arbejde med noget wysiwyg. Altså slippe for rå kodning.

> Hvad tror I bedst vil tjene mig? Skal jeg be' om en pc m Frontpage til

Hvilke teknologier bruges der pt. på sitet? Det kan meget vel være den
bedste løsning at forsætte med frontpage, såfremt du ikke har oceaner
af tid, du ikke har i sinde at lave alt om fra bunden eller du ikke
har den store tekniske indsigt ti at kunne porte sitet til mere åbne
standarter.

Jeg ved det er et fy-fy svar i denne gruppe...

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Kjell Olausson

Dato : 20-01-06 23:53

> [...]

> vil da helst arbejde med noget wysiwyg. Altså slippe for rå kodning.
>
> Hvad tror I bedst vil tjene mig? Skal jeg be' om en pc m Frontpage til

PageSpinner
http://www.optima-system.com/pagespinner/

--
Regards, Kjell O