LG-telefoner og Mac OS X
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-01-06 11:06

Hejsa,

Jeg har i øjeblikket en Sony Ericsson Z800i telefon og et
3-abonnement. Det fungerer helt fint sammen, som altid når det er Sony
Ericsson.

Jeg kan synce telefon og computer via iSync, bruge telefonen som modem
via Bluetooth og få 3-hastighed, og styre opkald og SMS vi Bluephone
Elite.

Jeg er dog lidt træt af størrelsen på Z800i telefonen og har derfor
luret på deres LG telefoner istedet. Er der nogen her i gruppen, som
har fået dem til at spille sammen med Mac, eller kender til nogle
websider, hvor det er testet?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Esben

Dato : 21-01-06 01:51

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg kan synce telefon og computer via iSync, bruge telefonen som modem
> via Bluetooth og få 3-hastighed, og styre opkald og SMS vi Bluephone

Hej René!

Hvordan funger data-trafikken, hvad kan du få af hastighed og er det ikk
lovlig dyrt? Nogen specielle ting omkring modembeskrivelse eller andet
program. 3's egen hjemmeside siger ikkenoget om understøøtelse af mac...

Fandt du ud af noget med andre telefoner - overvejer småt at skifte....

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk

udelad udelad

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-01-06 03:02

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Hvordan funger data-trafikken, hvad kan du få af hastighed og er det ikk
> lovlig dyrt? Nogen specielle ting omkring modembeskrivelse eller andet
> program. 3's egen hjemmeside siger ikkenoget om understøøtelse af mac...

Det kører med en ganske pæn hastighed, sådan ca. som en 256 Kbit/s
forbindelse, men en anelse mere latency (altså lidt ventetid når man
klikker på et link), men ikke noget særligt.

Det kører faktisk rigtigt godt, når der altså er 3 dækning. Det er der
mange steder, men det skal helst være et byområde. Når man kører uden
for byerne ryger man over på TDC's net, men telefonen er MEGET længe
om at skifte over, sikkert fordi 3 har opsat det på den måde, men det
medfører altså at telefonen rimeligt tit kan have et meget dårligt
signal.

Men når der er god dækning virker det altså godt. Med det rette
modemscript spiller det også godt, og så er det bare at browse rundt,
men pas lige på med trafikken, for det er nemlig dyrt. Som standard
koster det 10 kr./MB, men der kan købes tillægsabonnmenter hvor prisen
er lavere.

Der findes en række modemscripts her: http://www.taniwha.org.uk/

> Fandt du ud af noget med andre telefoner - overvejer småt at skifte....

Jeg har fundet ud af, at hvis man vil bruge iSync, så er man begrænset
til ganske få telefoner. Apple understøtter SonyEricsson og Motorola i
et pænt omfang, bortset fra de nyeste modeller. Nokia er nogenlunde
understøttet, men der manger MANGE nye modeller. Samsung og LG er slet
ikke understøttet.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Esben

Dato : 21-01-06 18:03

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Det kører med en ganske pæn hastighed, sådan ca. som en 256 Kbit/s
> forbindelse, men en anelse mere latency (altså lidt ventetid når man
> klikker på et link), men ikke noget særligt.

lyder godt! Tak for hurtigt svar!

> [...]
> om at skifte over, sikkert fordi 3 har opsat det på den måde, men det
> medfører altså at telefonen rimeligt tit kan have et meget dårligt

Det kunne jeg tænke, jeg overvejer lidt muligheden for kun at købe 3G
data-abonnement kun hos TDC og så købe Vodafones PCMCIA-kort. Så er
Bluetooth kanalen også fri til headset.

> [...]
> men pas lige på med trafikken, for det er nemlig dyrt. Som standard
> koster det 10 kr./MB, men der kan købes tillægsabonnmenter hvor prisen

Ja, det er bare "for dyrt", men rart at kunne surfe i ordentlig
hastighed og det er jo ikke dyrere end GPRS, man bliver bare mere
fristet til at bruge det og glemme hvad det koster...

> Der findes en række modemscripts her: http://www.taniwha.org.uk/

OK, den gode gamle script-fabrikant bliver åbenbart ved med at levere

> [...]
> et pænt omfang, bortset fra de nyeste modeller. Nokia er nogenlunde
> understøttet, men der manger MANGE nye modeller. Samsung og LG er slet

BluePhone Elite er et must, men den har vel sin egen kompabilitetsting
og bruge ikke iSync...?! (tænker lige højt). Men adressebogen skal jo
virke og så er iSync et must.

Men interessant at Nokia kan være med i tankerne, synes bare de sakker
agterud...

dbareudeladmig@get2net.dk

udelad udelad

vh esben

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-01-06 20:57

> BluePhone Elite er et must, men den har vel sin egen kompabilitetsting
> og bruge ikke iSync...?! (tænker lige højt). Men adressebogen skal jo
> virke og så er iSync et must.

BluePhone Elite er rigtig dejlig og den har ganske rigtigt sin egen
liste over kompatible telefoner. Den er heller ikke særligt stor.

> Men interessant at Nokia kan være med i tankerne, synes bare de sakker
> agterud...

Sådan har jeg også haft det med Nokia i et stykke tid, men de er nu
meget godt med nu. De er kommet over deres
"alt-skal-være-billig-gennemsigtig-plastik" stadie.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Esben

Dato : 23-01-06 00:04

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Sådan har jeg også haft det med Nokia i et stykke tid, men de er nu
> meget godt med nu. De er kommet over deres
> "alt-skal-være-billig-gennemsigtig-plastik" stadie.

Ja, hvad nytter det med en fed telefon hvis ikke den klare en tur ellr
ti på gulvet... Også derfor jeg ikke vil have PDA-mobil. Jeg har brug
for at kunne tage den når jeg sykler også når headsettet ikke lige er
på...

Ærgerligt med K608i at den har så lidt RAM og ingen udvidelseskort
plads...

Men skriv hvis du finder en fed telefon der duer til de ting vi
diskuterede! God jagt!

vh esben

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-01-06 00:33

> [...]
> på...
>
> Ærgerligt med K608i at den har så lidt RAM og ingen udvidelseskort

OK, jeg havde ikke lige luret havd forskellen mellem min Z800i og
K608i var. Ærgede mig over, at den lille K608i kom en måned efter jeg
havde købt min Z800i, men der mangler åbenbart lidt funktioner.

> Men skriv hvis du finder en fed telefon der duer til de ting vi
> diskuterede! God jagt!

Jeg ryger nok på noget Telia, og det bliver så nok en Nokia, da jeg
vil have den med Edge. Så må jeg se hvordan jeg kan få den til at
spille med Mac'en. Der findes diverse 3. parts software som kan stå
for synkroniseringen.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 21-01-06 11:01

Jeg vil anbefale K608i. Det er noget bedre kvalitet end LG, og er den
bedst fungerende 3 telefon pt. Dejlig størrelse, stabil, og fungerer
perfekt med OS X.

Mange i min omgangskreds er kunder hos 3, og vi har alle efter et kald
til 3 fået telefonen enten gratis eller til et symbolsk beløb - 100-300
kroner.

/JD

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-01-06 12:37

Jimmy Damsgård <xxx@xxx.xx> wrote:

> Jeg vil anbefale K608i. Det er noget bedre kvalitet end LG, og er den
> bedst fungerende 3 telefon pt. Dejlig størrelse, stabil, og fungerer
> perfekt med OS X.

Jeg har endnu ikke fået kigget på den, og set hvilken størrelse den
har. Z800i _er_ en god telefon, men fylder altså lige præcist så
meget, at man får lidt kommentarer med på vejen.

> Mange i min omgangskreds er kunder hos 3, og vi har alle efter et kald
> til 3 fået telefonen enten gratis eller til et symbolsk beløb - 100-300
> kroner.

Lige pt. fås den til 1 kr., hvis man tager et abonnement til 299
kr/mnd, men eller er det 199 kr./mnd hvis man binder sig 199 kr./mnd.
Det er jo ikke galt. Jeg skal også lige ringe og høre, om de kan lave
noget specielt, når man nu har været en ganske god kunde i mere end et
år.

--
Mvh.
René Frej Nielsen